• 0

Webshop nodig als er geen betalingen online plaats gaan vinden?

Wij willen een webshop beginnen die wijnen verkoopt. Ik had geinformeerd een paar dagen geleden en voor sterke drank is een slijtersvergunning nodig. Nu heb ik begrepen dat het voor drank onder de 15% niet nodig is en nu dus mijn vraag:

 

Moet ik een webshop hebben om te verkopen, of is een website alleen voldoende? Wij zijn niet van plan om online betalingen te doen. Alles wordt gefactureerd. Ik vraag dit omdat het in kosten gaat schelen. Voor een webshop betaal je al gauw 500-600 euro per jaar en dan heb je het goedkoopste pakket. Een website waar onze producten te zien zijn met prijzen kost maar 100-200 euro per jaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eerlijk antwoord?

 

Bij deze dan: Wil je op deze manier besparen op je on line verkooppunt, dan kun je het beste helemaal niet starten.

 

Wil je initiatief enige kans van slagen hebben dan zal je website bezoekers moeten trekken en die bezoekers vervolgens moeten verleiden tot het doen van een bestelling. Dat werkt alleen als jouw site of shop vindbaar is, betrouwbaar oogt en de functionaliteiten biedt die ik er als klant minimaal van verwacht.

 

Zie ik (*) een vage site met een paar foto's en prijzen van wijnen met een 06-nummer of een @hotmailadres waar ik ze kan bestellen - en dan ook nog nadat ik geld moet overschrijven op een rekeningnummer - dan ben ik al binnen 10 seconden weggeklikt.

 

PS: hoe ga jij de leeftijd van de besteller overigens controleren?

 

EDIT: (* = ik schets hier een voorbeeld, met enige bewuste overdrijving. Niet bedoeld als kritiek op vraagsteller )

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

De charme van een goed ontworpen webshop is dat je door het aanbieden van zoveel mogelijk betaalmiddelen en gemak veel meer en makkelijker verkoopt. Minder clicks en drempels om de wijn aan te schaffen.

 

Vandaar dat het zon succes is die webshops. Gemak wint altijd. Reken nog maar eens maar nu met een website die 1 verkoopt en een webshop die 10 verkoopt. Kom je goed in de buurt denk ik.

 

Mag ik er op wijzen dat er veel concurrentie is op het vlak van wijnwebshops.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor een webshop betaal je al gauw 500-600 euro per jaar en dan heb je het goedkoopste pakket. Een website waar onze producten te zien zijn met prijzen kost maar 100-200 euro per jaar.

 

Er zijn meer leveranciers van webshops (en websites) hoor ;-) Bij mij kost een complete webshop bijvoorbeeld maar 1 keer dat bedrag, niet per jaar. Het enige wat je dan per jaar betaalt zijn een paar tientjes voor de hosting en domeinnaam.

 

Daarnaast is er nog een aantal providers die een all-in pakket aanbieden zoals mijnwebwinkel en CCVshop, dat is al mogelijk vanaf € 19,95 per maand inclusief hosting ed.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert

Ik waardeer jouw eerlijkheid, misschien heb ik niet helemaal duidelijk beschreven wat de bedoeling van de site is. Wij gaan geen losse flessen verkopen, maar zijn van plan bruiloften te voorzien van wijnen etc etc. Het gaat hierbij om 100-300 flessen meestal. Ik begrijp ook niet waarom je gelijk oordeelt, want ik heb nooit gezegd dat je moet bellen met een 06 nummer, of dat er een hotmail adres staat, of dat je op een "vage" site terecht komt. Mijn vraag ging er om of een webshop verplicht is als ik online wil verkopen, want dat doe ik in principe wel toch?. We gaan geen gebruik maken van de betaalopties daar. Wij hebben contact met wijnboeren in Frankrijk voor ons assortiment en de prijs is dus daarom ook afhankelijk van het aantal flessen wat afgebomen wordt en ook hebben wij afspraken met trouwlocaties. Via hun zal ook de meeste betalingen worden gedaan. Dat bedoelde ik met factureren. De website moet ons assortiment laten zien alleen. Wij hebben ook gewoon een kvk nummer en een vaste telefoon met adres. Leeftijd wordt uiteraard gecontroleerd van de koper door middel van legitimatie laten zien bij leveren.

 

Link naar reactie
  • 0

@bob de webbouwer

 

Ik denk dat ik mijn huiswerk beter moet gaan doen merk ik haha. Heb je zelf ervaring met mijnwebshop of CCVshop miscchien

 

@ Latte macchiato

 

Wij zijn niet van plan om losse flessen te verkopen, maar alcohol te leveren aan bruiloften. Ik denk dat ik een ander doelgroep heb dan de shoppers in wijnwebshops.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp ook niet waarom je gelijk oordeelt, want ik heb nooit gezegd dat je moet bellen met een 06 nummer, of dat er een hotmail adres staat, of dat je op een "vage" site terecht komt.

Zo zie je maar weer dat mensen maar moeten gokken wat je wilt gaan doen (en soms verkeerd gokken) als je weinig informatie geeft... ;)

 

 

Ik begrijp ik voldoende informatie moet geven, wat ik niet gedaan heb. Dat is mijn fout. Ik waardeer alle hulp en sorry Norbert dat ik zo tekeer ben gegaan...

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag ging er om of een webshop verplicht is als ik online wil verkopen, want dat doe ik in principe wel toch?

Je moet die insteek 180 graden draaien: een webshop is niet verplicht maar onmisbaar. De webshop is niet iets dat je hiervoor "moet" hebben, maar vooral iets dat je per se wilt hebben.

 

Voor een webshop betaal je al gauw 500-600 euro per jaar en dan heb je het goedkoopste pakket. Een website waar onze producten te zien zijn met prijzen kost maar 100-200 euro per jaar.

Als je slechts aanhikt tegen een verschil van € 400 in de initiële investering, zou ik er helemaal niet aan beginnen. Je concurreert in een markt waar andere wijnverkopers moeiteloos € 3.000 tot € 5.000 investeren in hun webshop en honderden euro's per maand uitgeven aan onder andere Google AdWords. (Ik ken er een paar.)

 

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om zelfs voor € 100 tot € 200 per jaar toch iets van een nette webshop neer te zetten. Ik graaf er een paar voor je op uit een spreadsheet (kan zijn dat het niet helemaal actueel meer is).

 

Gratis:

 

• Big Cartel - Gold

• CCV Shop - S

• EasyWebshop - Free

• Mijnwebwinkel - Go

• Starteenwinkel.nl

 

Oplopende prijs per maand:

 

• Shopify - Lite - € 8,17

• 3dcart - Nano - € 9,06

• Big Cartel - Platinum - € 9,06

• Shoppagina.nl - Basis - € 9,50

• 123webshop - Starter - € 9,95

• Winkelkarretje - Pakket 1000 - € 9,95

• Winkelkarretje - Pakket 3000 - € 12,95

• Volusion - Mini - € 13,61

• myShop.com - Internetkassa - € 14,00

• ShopNinja - € 14,00

• Shoppagina.nl - Extra - € 14,50

• 123webshop - Basic - € 14,95

• Shopotheek - Medium - € 14,95

• Winkelkarretje - Pakket DeLuxe - € 14,95

• Starteenwinkel.nl - € 15,00

• 3dcart - Mini - € 18,14

• Big Cartel - Diamond - € 18,14

• Mijnwebwinkel - Pro - € 19,00

• myShop.com - Startup - € 19,00

• CCV Shop - M - € 19,95

... enzovoort richting € 1.350 per maand ...

 

We gaan geen gebruik maken van de betaalopties daar. Wij hebben contact met wijnboeren in Frankrijk voor ons assortiment en de prijs is dus daarom ook afhankelijk van het aantal flessen wat afgebomen wordt en ook hebben wij afspraken met trouwlocaties. Via hun zal ook de meeste betalingen worden gedaan. Dat bedoelde ik met factureren.

Hoe werkt dat dan? Als het al werkt? Je mailt (faxt?) een bestelling door naar Frankrijk en de Nederlandse koper moet de levering en betaling verder maar zelf in gebrekkig Frans regelen met de wijnboer?

 

De website moet ons assortiment laten zien alleen.

Verplaats je eens in de bezoeker en de potentiële klant. Je ziet op internet een aantrekkelijke wijn. En dan? Hoe moet het nu verder? Bellen en bestellen? Mailen? Tweeten? Appen?

 

Je moet het ijzer smeden als het heet is. En je moet het niet anders willen aanvliegen dan de modale internetgebruiker gewend is van het medium: hop een koopknop erop, online bestellen met een winkelwagen en gelijk online afrekenen met iDEAL of creditcard.

Link naar reactie
  • 0

Wij gaan geen losse flessen verkopen, maar zijn van plan bruiloften te voorzien van wijnen etc etc. Het gaat hierbij om 100-300 flessen meestal. ... en ook hebben wij afspraken met trouwlocaties. Via hun zal ook de meeste betalingen worden gedaan.

Ik zoek doorlopend naar gaten, maar dan in de fiscale wetgeving en niet in de markt, dus het kan goed zijn dat ik even wat mis. Maar wie is nu eigenlijk je doelgroep? Zijn dat de bruidsparen zelf, of de trouwlocaties? En wat ga je allemaal leveren? Ik heb namelijk het idee dat bruiloften waar 100-300 flessen wijn genuttigd worden, niet helemaal door die bruidsparen zelf georganiseerd worden. Naast alle koffie-, thee-, limonade- en bierdrinkers heb je nogal een flinke groep wijndrinkers nodig om 100 flessen weg te krijgen. En bij zoveel flessen zou ik toch willen weten hoe dat spul smaakt voordat ik ze bestel. Nu heb ik wel eens een plaatje van een usb-wijntap gezien, maar ik had toch zo mijn twijfels of dat ding werkt...

Er is maar een beperkt aantal bruiloften van die omvang en ik vermoed dat een belangrijk deel van die bruiloften door een event-/weddingplanner begeleid worden. Mij lijkt een directere benadering dan meer op zijn plaats dan een website?

 

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

@ ward

 

;D Nee hoor wij hebben zelf contact met de wijnboeren en regelen alles. De klanten hoeven enkel te betalen. Trouwlocatie is gelukkig van een vriend van ons en het is meer dat hij ons de business gunt. Hij stuurt klanten kosteloos door naar ons en betalingen gaan via hem. Wij sturen hem een factuur en hij zorgt dat de klant het betaald. Tot nu toe geen problemen gehad. Wijnen moeten natuurlijk geproefd worden eerst,want ze kopen namelijk niet 1 fles maar min 100 stuks. Of iemand dat online zou kopen zonder te proeven is de vraag. Vind het wel zo netjes om eerst kennis te maken en te proeven dan hier heb je een rekening van 100 wijnen, maar dat is misschien niet DE manier van zaken doen, maar wel mijn manier.

 

Link naar reactie
  • 0

Wij gaan geen losse flessen verkopen, maar zijn van plan bruiloften te voorzien van wijnen etc etc. Het gaat hierbij om 100-300 flessen meestal. ... en ook hebben wij afspraken met trouwlocaties. Via hun zal ook de meeste betalingen worden gedaan.

Ik zoek doorlopend naar gaten, maar dan in de fiscale wetgeving en niet in de markt, dus het kan goed zijn dat ik even wat mis. Maar wie is nu eigenlijk je doelgroep? Zijn dat de bruidsparen zelf, of de trouwlocaties? En wat ga je allemaal leveren? Ik heb namelijk het idee dat bruiloften waar 100-300 flessen wijn genuttigd worden, niet helemaal door die bruidsparen zelf georganiseerd worden. Naast alle koffie-, thee-, limonade- en bierdrinkers heb je nogal een flinke groep wijndrinkers nodig om 100 flessen weg te krijgen. En bij zoveel flessen zou ik toch willen weten hoe dat spul smaakt voordat ik ze bestel. Nu heb ik wel eens een plaatje van een usb-wijntap gezien, maar ik had toch zo mijn twijfels of dat ding werkt...

Er is maar een beperkt aantal bruiloften van die omvang en ik vermoed dat een belangrijk deel van die bruiloften door een event-/weddingplanner begeleid worden. Mij lijkt een directere benadering dan meer op zijn plaats dan een website?

 

 

Ik heb antwoord op jouw vraag gegeven denk ik bij een comment. Over de vraag of het georganiseerd wordt door het bruidspaar, JA. Wij zijn chinees en het is namelijk de gewoonste zaak om bruiloften te vieren met een paar honderd man. Drank moet vloeien en niet zuinig doen is de motto.

 

Link naar reactie
  • 0

Een webshop met betaalmodules is niet nodig. Mijn bestellingen gaan ook via een gewone website (ik heb geen webshop), en dat gaat heel goed.

Voordeel is dat je beter contact krijgt met de klant en dat je ook nog punten kunt aandragen waar de klant niet aan gedacht heeft.

 

En webshops zijn er ook gratis: zie Opencart, WooCommerce, etc. Kun je zelf opzetten als je een beetje handig bent. Hostingruimte heb je wel nodig, maar dat is een paar tientjes per jaar.

Link naar reactie
  • 0

Een webshop met betaalmodules is niet nodig. Mijn bestellingen gaan ook via een gewone website (ik heb geen webshop), en dat gaat heel goed.

Voordeel is dat je beter contact krijgt met de klant en dat je ook nog punten kunt aandragen waar de klant niet aan gedacht heeft.

 

En webshops zijn er ook gratis: zie Opencart, WooCommerce, etc. Kun je zelf opzetten als je een beetje handig bent. Hostingruimte heb je wel nodig, maar dat is een paar tientjes per jaar.

Zou ik misschien jouw site mogen zien, om een idee te krijgen hoe of wat. Als je dat liever niet hebt ook prima hoor.

Link naar reactie
  • 0

Trouwlocatie is gelukkig van een vriend van ons en het is meer dat hij ons de business gunt. Hij stuurt klanten kosteloos door naar ons en betalingen gaan via hem. Wij sturen hem een factuur en hij zorgt dat de klant het betaald. Tot nu toe geen problemen gehad. Wijnen moeten natuurlijk geproefd worden eerst,want ze kopen namelijk niet 1 fles maar min 100 stuks.

Zeg dat dan meteen. Maak gewoon een uitgebreide wijnkaart en laat die samen met wat proefflessen achter op de trouwlocatie. Wijnen moet je inderdaad niet slechts proeven, maar in dit geval bovendien combineren met gerechten in meerdere gangen.

 

Heeft de trouwlocatie een redelijk vaste menukaart? Dan kun je er als een goed sommelier ook een vast wijnadvies aanhangen: bij dit gerecht hoort deze wijn.

 

Als je de verkopen echter niet wilt beperken tot de gunsten van de bevriend eigenaar van slechts één trouwlocatie, heb je misschien nog steeds een webshop nodig.

 

Link naar reactie
  • 0

Trouwlocatie is gelukkig van een vriend van ons en het is meer dat hij ons de business gunt. Hij stuurt klanten kosteloos door naar ons en betalingen gaan via hem. Wij sturen hem een factuur en hij zorgt dat de klant het betaald. Tot nu toe geen problemen gehad. Wijnen moeten natuurlijk geproefd worden eerst,want ze kopen namelijk niet 1 fles maar min 100 stuks.

Zeg dat dan meteen. Maak gewoon een uitgebreide wijnkaart en laat die samen met wat proefflessen achter op de trouwlocatie. Wijnen moet je inderdaad niet slechts proeven, maar in dit geval bovendien combineren met gerechten in meerdere gangen.

 

Heeft de trouwlocatie een redelijk vaste menukaart? Dan kun je er als een goed sommelier ook een vast wijnadvies aanhangen: bij dit gerecht hoort deze wijn.

 

Als je de verkopen echter niet wilt beperken tot de gunsten van de bevriend eigenaar van slechts één trouwlocatie, heb je misschien nog steeds een webshop nodig.

 

Dat is stap 2. Ik wilde eerst informeren hoe dit in zn werk gaat. Bedankt voor alle advies iig.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het niet helemaal meer: Waar gaan bruidsparen die wijn effectief proeven en bestellen? Is dat niet gewoon op/via die trouwlocatie en hebben ze eigenlijk niets met jou te maken, afgezien van dat jij zorgt voor de fysieke levering van het een en ander?

 

Feitelijk is het dan logischer om gewoon leverancier van de trouwlocatie te worden, en in samenwerking daar de marketing te doen.

 

Gevaar is wel dat je dan slechts 1 klant hebt - dat is sowieso een risico (wat als ie op de fles... gaat), maar wellicht ook fiscaal.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen ervaring met partijen als mijnwebwinkel of ccvshop, alleen met WooCommerce. Maar zoals je in het lijstje van Ward kunt zien zijn er nog veel meer mogelijkheden :)

 

Overigens heb je natuurlijk niet perse een webshop nodig, maar een webshop is wel zeer geschikt voor het presenteren van producten. Zo heb ik ook deze site gebouwd met WordPress en WooCommerce, daar kunnen mensen alleen een aanvraag plaatsen en dus niet op de site afrekenen. Zoek je zoiets?

 

In jouw geval zou ik mensen overigens gewoon de keuze geven: op of factuur, of direct via ideal, paypal, creditcard enzovoorts. Je kunt het geld maar vast binnen hebben toch?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het niet helemaal meer: Waar gaan bruidsparen die wijn effectief proeven en bestellen? Is dat niet gewoon op/via die trouwlocatie en hebben ze eigenlijk niets met jou te maken, afgezien van dat jij zorgt voor de fysieke levering van het een en ander?

 

Feitelijk is het dan logischer om gewoon leverancier van de trouwlocatie te worden, en in samenwerking daar de marketing te doen.

 

Gevaar is wel dat je dan slechts 1 klant hebt - dat is sowieso een risico (wat als ie op de fles... gaat), maar wellicht ook fiscaal.

 

Chinezen die doen zulke zaken anders op dit gebied. Afspreken op locatie om kennis maken. Beetje flessen laten zien en dan is het gauw: Doe maar 50 van die, 50 van die enz enz. De ene wilt dit en de ander wilt dat. Presentatie is het belangrijkste.

 

Hoe bedoel je gevaar van 1 klant? Dat als niemand daar gaat trouwen toch?

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert

Ik waardeer jouw eerlijkheid, misschien heb ik niet helemaal duidelijk beschreven wat de bedoeling van de site is. Wij gaan geen losse flessen verkopen, maar zijn van plan bruiloften te voorzien van wijnen etc etc. Het gaat hierbij om 100-300 flessen meestal. Ik begrijp ook niet waarom je gelijk oordeelt, want ik heb nooit gezegd dat je moet bellen met een 06 nummer, of dat er een hotmail adres staat, of dat je op een "vage" site terecht komt. Mijn vraag ging er om of een webshop verplicht is als ik online wil verkopen, want dat doe ik in principe wel toch?. We gaan geen gebruik maken van de betaalopties daar. Wij hebben contact met wijnboeren in Frankrijk voor ons assortiment en de prijs is dus daarom ook afhankelijk van het aantal flessen wat afgebomen wordt en ook hebben wij afspraken met trouwlocaties. Via hun zal ook de meeste betalingen worden gedaan. Dat bedoelde ik met factureren. De website moet ons assortiment laten zien alleen. Wij hebben ook gewoon een kvk nummer en een vaste telefoon met adres. Leeftijd wordt uiteraard gecontroleerd van de koper door middel van legitimatie laten zien bij leveren.

 

 

Ik denk dat dit de kern van je verhaal is. Eigenlijk verkoop je niet, maar presenteer je wat je te bieden hebt. In mijn ogen heb je daar geen webshop voor nodig, maar een mooie website waar de wijnen op staan, met alle informatie die nodig is. Als 'Call-To-Action' wil je dus persoonlijk contact in de vorm van of een vraag of een afspraak maken. Ik kan mij zo eens voorstellen dat mensen eerst de wijn willen proeven voordat ze via jou bestellen.

 

Je kan jouw business uitbreiden door vindbaar te zijn in google op termijn bijvoorbeeld zoals: 'wijn voor bruiloft'. (geen idee of dat de juiste doelgroep is hoor). En op die manier in contact komen met de mensen die zoeken naar wijn.

 

Geen webshop nodig in mijn ogen, maar een mooie website waar je jouw wijnen presenteert en een call to action naar contact of proef aanvragen.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Arme locatie-kok en cateraar, arme gasten of kansloze jij...

 

...d3novo, sinds wanneer is wijn opeens los te verkopen op een bruiloft? Hoe kom je bij dit idee of inzicht?

 

Of sinds wanneer verandert de smaak van gasten op juist bruiloften? Ik denk dat de enige goede keuze een veilige kwaliteitskeuze (of goede marge variant) is bij belangrijke gelegenheden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Arme locatie-kok en cateraar, arme gasten of kansloze jij...

 

...d3novo, sinds wanneer is wijn opeens los te verkopen op een bruiloft? Hoe kom je bij dit idee of inzicht?

 

Of sinds wanneer verandert de smaak van gasten op juist bruiloften? Ik denk dat de enige goede keuze een veilige kwaliteitskeuze (of goede marge variant) is bij belangrijke gelegenheden.

 

Groet,

 

Highio

 

LOL 2 paginas aan posts en dat is jouw conclusie?

 

1. Wat bedoel je met "Arme locatie-kok en cateraar, arme gasten of kansloze jij..." Is dat lollig bedoeld? ???

 

2. Ik heb nooit gezegd dat we losse wijn gaan verkopen tijdens een bruiloft. Het gaat om partijen van minimaal 100 stuks, die voor een bruiloft besteld moeten worden. Ik dacht dat dat al duidelijk is gemaakt, dus ik weet niet waar je dit op baseerd?

 

3. Smaak van gasten op builoften veranderen?? Ik zei smaken verschillen, dus niet iedereen vind hetzelfde lekker. Ik houd bv niet van rood, of bedoel je dit niet met jouw laatste opmerking.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.