ben mij al een tijd aan het inlezen over importeren vanuit het buitenland.
Het zou hier met name gaan om cosmetica en voedingssupplementen.
Omdat de 1e aan veel eisen moet voldoen (zoals het productdossier) zou ik willen beginnen met de 2e categorie.
De douane, importkosten etc. zijn mij duidelijk. Mijn vraag richt zich met name op de aansprakelijkheid bij importeren buiten de EU en de mogelijke verzekeringen die hierbij horen.
1) Hebben jullie een tip voor een specifieke verzekering?
2) Ik heb een aantal voorwaarden doorgenomen van verzekeringen en het lijkt er vaak op dat als puntje bij paaltje komt er wel een uitzondering is waardoor je niet gedekt bent. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Voorbeeld: Je doet je best om alles goed te regelen, maar perongeluk zit er toch een fout op het label die volgens EU recht wel erop moet. Dekt een verzekering dergelijke zaken?
3) Is het handig om een tussenpartij te inschakelen, of is het prima om alles zelf te regelen.
Heel veel dank voor jullie ervaringen en meningen!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sanderrr
Sanderrr
Hallo allen,
ben mij al een tijd aan het inlezen over importeren vanuit het buitenland.
Het zou hier met name gaan om cosmetica en voedingssupplementen.
Omdat de 1e aan veel eisen moet voldoen (zoals het productdossier) zou ik willen beginnen met de 2e categorie.
De douane, importkosten etc. zijn mij duidelijk. Mijn vraag richt zich met name op de aansprakelijkheid bij importeren buiten de EU en de mogelijke verzekeringen die hierbij horen.
1) Hebben jullie een tip voor een specifieke verzekering?
2) Ik heb een aantal voorwaarden doorgenomen van verzekeringen en het lijkt er vaak op dat als puntje bij paaltje komt er wel een uitzondering is waardoor je niet gedekt bent. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Voorbeeld: Je doet je best om alles goed te regelen, maar perongeluk zit er toch een fout op het label die volgens EU recht wel erop moet. Dekt een verzekering dergelijke zaken?
3) Is het handig om een tussenpartij te inschakelen, of is het prima om alles zelf te regelen.
Heel veel dank voor jullie ervaringen en meningen!
-----
NVWA site
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53232-aansprakelijkheidsverzekering-bij-importeren-buiten-de-eu/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag