• 0

Bijtelling 2 bestelbussen

Hallo,

Binnenkort wil ik een bedrijf opstarten , hiervoor worden 2 bestelbussen aangeschaft.

1. bus is er groot volume voor lange afstanden netto ca. 30.000,00 euro p.j ca. 40.000 km ca. 30 % van de werktijd.

2. bestelauto voor korte afstanden netto ca. 10.000,00 euro p.j. ca. 20.000 km 70% van de werktijd. mijn vraag : voor welke auto/bus moet ik bijtelling betalen of heeft iemand ervaring met middeling.

Ik heb op internet alles afgezocht maar krijg geen goed antwoord.Kan iemand mij adviseren.

BVD. John ???

 

 

 

niet relevante bijlage verwijderd

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@lex, nedzhibe, komt uit deze gedachtewisseling ook nog een conclusie die van nut kan zijn voor TS of zijn we off topic geraakt?

het is een redelijk technisch verhaal geworden, zou een van jullie het kunnen samenvatten of desnoods elk jullie eigen visie geven in het licht van de vraag van de originele vraag van John?

 

Link naar reactie
  • 0
@lex, nedzhibe, komt uit deze gedachtewisseling ook nog een conclusie die van nut kan zijn voor TS of zijn we off topic geraakt?
De conclusie is dat de een (actueel) "besluit redelijk wetstoepassing" ontbreekt.

In dit soort belastingvragen kan het gebeuren dat er wordt gerefereerd naar oude (rechts)zaken met het idee ... eenmaal van toepassing, altijd van toepassing.

De gewraakte zin "een rijbewijs is gelijk aan een bijtelling" is ooit wel eens geldig geweest, maar niet of dat anno 2016 ook nog steeds het geval is.

 

het is een redelijk technisch verhaal geworden, zou een van jullie het kunnen samenvatten of desnoods elk jullie eigen visie geven in het licht van de vraag van de originele vraag van John?
Zie mijn eerste antwoord ... Twee zakelijke auto's zonder kilometeradminstratie = 2x prive bijtelling.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Roel, daar moet ik je gelijk in geven: TS heeft niet zoveel aan onze bespiegelingen.

 

Mijn opvatting (met mogelijk een discussie met de belastingdienst):

• Indien de grootste auto niet geschikt is voor personenvervoer: bijtelling voor één auto (de kleinste)

• Anders, indien alleenstaand: bijtelling voor één auto (de duurste)

• Anders bijtelling voor 2 auto's

 

Daarnaast kan nog worden overwogen om één of beide auto's voor de IB als privé te etiketteren.

 

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.