• 0

Hulp nodig, met start webshop health products.

Hallo mensen,

 

 

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Dylan, 22 jaar oud en loop al enige tijd rond met de gedachte een webshop te starten. Ik weet in welke branche ik dit wil doen namelijk health products.

Ik wil eigenlijk gewoon de knoop doorhakken en gaan beginnen, aangezien ik het anders blijf uitstellen en nooit een onderneming zal beginnen. Ik een soortgelijke webshop zoals bijvoorbeeld: body&fit, xxl nutrition op zetten. Al heb ik geen flauw idee hoe ik moet beginnen. Ik neem aan een businessplan schrijven? Ik hoop hier een duwtje in de goede richting te krijgen. Hoe pak je zoiets aan? Is er uberhaupt een kans van slagen. Dit zijn dingen die ik me afvraag.

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie input!

 

Gr, Dylan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus je hebt destijds wel een plan gemaak, maar niets mee gedaan!

Waarom heb je daar niets mee gedaan?

 

Je hebt dus ook ervaring met het maken van een dergelijk plan!

Ik zou zeggen, ga eens aan de slag met het maken van een plan aan de hand van je huidige voornemens en kom dan terug met wat expliciete vragen die daaruit voortvloeien. Het is me nu toch wat te algemeen.

Link naar reactie
  • 0

Uit eigen ervaring weet ik dat er twee dingen het moeilijkst zijn bij het starten van een webshop in een markt (zeker een gevestigde en wellicht verzadigde markt als health products).

 

1) Hoe zorg jij ervoor dat jij goedkoop in kunt kopen? Maw. Begin eerst maar eens een leverancier te vinden die jouw producten tegen scherpe prijzen aan jou kan aanbieden, anders zul je het qua prijs afleggen tegen de concurrentie

 

2) Hoe zorg jij ervoor dat je klanten krijgt? Met een webshop denk je al gauw aan adwords, facebook adverteren, social media, zoekmachines?

 

Kanttekening hierbij: De advertentiekosten in verzadigde markten zijn torenhoog, zeker voor een startende ondernemer. Daar kun je het echt niet aflegge tegen de concurrentie. Dus jij zult heel creatief moeten zijn in het begin met het trekken van klanten. Daar moet je een hele goede strategie voor uitwerken.

 

3) Hoe bouw je een merk op zodat je terugkerende klanten krijgt?

 

Je moet ook gaan nadenken over hoe je je onderneming gaat professionaliseren, het voordeel van health products is dat ze opraken en mensen ze weer opnieuw moeten aanschaffen? hoe zorg je dat ze blijven terugkere en van je gaan houden?

 

In mijn optiek de drie belangrijkste vragen waar jij nu mee moet gaan worstelen.

 

Het is HELEMAAL niet erg als jij straks tot de conclusie komt dat je deze markt beter kunt laten gaan en een ander idee moet bedenken, bijvoorbeeld door gebrek aan

 

1) financiële middelen om in te kopen en om te adverteren (oftewel de concurrentie aan te gaan)

 

2) kennis over de markt (health products vergt heel veel kennis over eiwitshakes, etc etc je zult bijna zelf een bodybuilder moeten zijn wil je hier goed advies in kunnen geven etc)

 

Maar ook kennis over het ondernemen zelf in zo'n grote markt.

 

3) gebrek aan tijd. het idee wat je omschrijft is een fulltime bezigheid.

 

4) gebrek aan focus

 

Hoop je wat meer inzichten gegeven te hebben!!

 

p.s. ik ben zelf 23 jaar en redelijk succesvol online, persoonlijk fitness ik regelmatig - maar zelf zou ik die stap richting de body & fit shop nog niet kunnen zetten wegens gebrek aan tijd, geld en kennis over die markt. Wat ik hier probeer te zeggen, ga eens eerst brainstormen of je wellicht een ander idee hebt wat meer slagingskans hebt. (IK ZEG ABSOLUUT NIET dat dit idee niet gaat slagen, by the way).

Link naar reactie
  • 0

Een heel mooi citaat uit een film van vroeger "Field of Dreams" is geweest:

 

If you build it, they will come.

 

Belangrijk is natuurlijk de uitvoering, de opzet en de marketing ervan. Eerlijk gezegd geloof ik zelf niet eerst in het maken van een businessplan en dan ondernemen, mits je een lening vooraf moet zoeken.

 

Voorzichtig moet ik zijn en wel stellen dat je wel doelen dient te formuleren.

 

Odi/ Groet/ Regards,

 

Gino Eersel

4uagency.biz | made.in.su

Link naar reactie
  • 0

@nei 23

 

Bedankt voor je reactie, je zet me wel aan het denken betreft de markt.

Maar dit is simpelweg de markt die ik interessant vind. Hoe vind je trouwens een geschikte leverancier?

Ik zit nu te zoeken op: ''wholesale whey'' en kom dan al snel bij alibaba uit. Is dit een goede site om een leverancier te vinden? En hoe zit het met dropshipping, ik heb ooit een artikel hier op higherlevel gelezen betreft dropshipping de conclusie was dat dit rooskleurig lijkt maar het in werkelijkheid toch niet is wat het lijkt. Iemand ervaring mee?

 

@geersel

 

Ik begrijp niet echt wat je wilt zeggen.....

Dat ik geen businessplan moet schrijven?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk net als Marco dat het echt beter is als je je wat verder informeert. Je weet niet waar je moet beginnen, je hebt een productgroep gekozen zonder dat je een idee hebt of daar wel een markt voor is, je hebt geen idee hoe je een leverancier moet vinden - verwacht je nou echt van ons dat wij dat allemaal voor je gaan bedenken?

 

Oh, en 2 jaar geleden was het eigenlijk exact hetzelfde, en heb je er uiteindelijk niks mee gedaan. Da's ook niet heel motiverend om nu weer allerlei adviezen te geven.

 

Neem het woord 'ondernemen' eens heel letterlijk en onderneem zelf eerst eens wat, en kom dan hier terug om de ontbrekende puntjes op de i's te kunnen zetten.

Link naar reactie
  • 0

 

Belangrijk is natuurlijk de uitvoering, de opzet en de marketing ervan. Eerlijk gezegd geloof ik zelf niet eerst in het maken van een businessplan en dan ondernemen, mits je een lening vooraf moet zoeken.

 

Voorzichtig moet ik zijn en wel stellen dat je wel doelen dient te formuleren.

 

 

Als je goed ingevoerd bent in een bepaalde branche zou dat misschien nog kunnen, maar voor TS lijkt me een businessplan geen overbodige luxe.

 

In de retail en met name de pure online starters is het percentage uitvallers bijzonder hoog, volgens cijfers van het ING Economisch Bureau stopt 50% na het eerste jaar en in het tweede jaar nog eens 25% (meting 2013)

Door een gedegen businessplan te maken kun je inzicht krijgen over bepaalde obstakels cq problemen waar je misschien in al je enthousiasme om te starten niet direct over nadenkt.

 

Bron: Yataz/ING

 

Albert

 

Link naar reactie
  • 0

 

Belangrijk is natuurlijk de uitvoering, de opzet en de marketing ervan. Eerlijk gezegd geloof ik zelf niet eerst in het maken van een businessplan en dan ondernemen, mits je een lening vooraf moet zoeken.

 

Voorzichtig moet ik zijn en wel stellen dat je wel doelen dient te formuleren.

 

 

Als je goed ingevoerd bent in een bepaalde branche zou dat misschien nog kunnen, maar voor TS lijkt me een businessplan geen overbodige luxe.

 

In de retail en met name de pure online starters is het percentage uitvallers bijzonder hoog, volgens cijfers van het ING Economisch Bureau stopt 50% na het eerste jaar en in het tweede jaar nog eens 25% (meting 2013)

Door een gedegen businessplan te maken kun je inzicht krijgen over bepaalde obstakels cq problemen waar je misschien in al je enthousiasme om te starten niet direct over nadenkt.

 

Bron: Yataz/ING

 

Albert

 

 

 

Bedankt voor de uiteenzetting. Mijn punt is namenlijk als je steeds bezig gaat zijn met het schrijven van ondernemersplannen en niet onderneemt... Dat is ongedaan werk.

 

Als je gemotiveerd genoeg bent, weet hebt van de zaak en geen lening alszodanig nodig hebt. Dan stop je liever je energie in het opstellen van doelstellingen en gaan ondernemen.

 

Odi/ Groet/ Regards,

 

Gino Eersel

4uagency.biz | made.in.su

Link naar reactie
  • 0

Met dropshipping hebben we toch wel positieve ervaringen.

 

Het grootste voordeel van dropshipping is dat je geen eigen voorraad op na hoeft te houden. Enkele nadelen zijn, maar komen niet te vaak voor:

 

- Verwerking van betalingprovider, waardoor het kan voorkomen dat je je eigen geld zou moeten stoppen in de inkopen.

- Producten die jij in je shop heb verkocht en naderhand blijkt dat de voorraad van de dropshipper is uitgeput.

 

Odi/ Groet/ Regards,

 

Gino Eersel

4uagency.biz | made.in.su

Link naar reactie
  • 0
Ik zit nu te zoeken op: ''wholesale whey'' en kom dan al snel bij alibaba uit.
Oeps, nou gaan meteen de alarmlampjes aan. Je rommelt in het domein van de snelle gratis-geld ondernemers. Twee maanden geleden hadden we ook al zo'n gebakken lucht-verhaal op het forum. Blijkbaar zoemt het verhaal rond dat met wholesale proteines goed geld te verdienen is.

 

De poeders voor deze shakes zijn op veel plekken te koop, ook in hippe stuksverpakking. Het lijkt erop dat een paar grote whitelabel manufacturers bereid zijn chocolade- en bananen-weipoeders voor shakes van een etiket te voorzien, hier heb je er zo eentje die starters maar wat graag helpt. Als je zoekt naar organic protein powder kom je al snel op Alibaba uit. Van Fair Trade is in dat wereldje nauwelijks sprake. China levert wel organische weipoeders met smaakjes naar keuze.

 

Niet aan beginnen. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Ja, ik wil een webshop koppelen aan een dropship leverancier, zo hoef ik niet gelijk allerlei producten in te kopen.
Precies de opzet waar ik eerder naar verwees. Eén advies: op het moment dat je alsnog moet investeren in voorraad, in marketing via je leverancier of wat dan ook, ga dan nog eens goed rekenen. In dat domein van whey proteins wordt nogal driftig met netwerkmarketing geëxperimenteerd (al dan niet multi-level) en dan zitten de slachtoffers doorgaans aan het end van de keten. Met een garage vol rotzooi.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je wilt dropshippen, zodat je zelf geen voorraad hoeft te beheren en niet alles zelf hoeft in te pakken en te versturen?

Ook daar zijn oplossingen voor: een bedrijf als Kolibri Logistiek verzorgt dat aspect ook voor webshops.

Het vraagt om een grotere investering vooraf, maar het is misschien we de beste oplossing als dropshipping niet mogelijk is.

 

Over 'Build it and they will come'.

Dat werkte misschien met de Ark van Noach, waar van ieder dier naar verluid een paar naar binnen wandelde ;) , maar een webshop bouwen betekent niet dat er automatisch bezoekers komen. Net als een film maken geen garantie is voor een publiek.

Slechts het tegenovergestelde is altijd waar: 'They can't come if you don't build it'.

 

Dus ja: het is tijd voor actie. Tijd om te ondernemen ipv alleen maar dromen over ondernemen.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Die heb ik vandaag een mail gestuurd en kreeg onmiddellijk antwoord: ze doen niet meer aan dropshipping aangezien dit niet meer binnen hun huidige bedrijfsvoering past.

de marges in deze online sector zijn zo ongelofelijk klein geworden door de keiharde concurrentie dat dropshipping helemaal niet interessant meer is..

 

grote jongens in de markt werken met enorm lage marges, en mega inkoop volume, daar kan je als beginner niet meer tegenop knokken ...tenzij je een goed verhaal hebt, dan zal je gewoon klein moeten beginnen, en langzaam moeten uitbouwen zoals bijv, Orangefit

 

verder onderschrijf ik de eerste reactie van Nei23

(verkoop zelf sportvoeding off-line)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.