• 0

Captive offshoring

Ik zou graag een "feel" willen krijgen over hoe Nederlandse ondernemingen denken over captive offshoring als het zou gaan om dienstverlening en zelfs productie richting Suriname.

 

Als we kijken naar de reguliere verbindingen en de taalbarriere die er niet bestaat, zou Suriname de beste plek zijn om een vestiging daar neer te zetten.

Odi/ Groet/ Regards,

 

Gino Eersel

4uagency.biz | made.in.su

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als we kijken naar de reguliere verbindingen en de taalbarriere die er niet bestaat, zou Suriname de beste plek zijn om een vestiging daar neer te zetten.

Maar als we kijken naar poltieke en economische risico's is Suriname een van de minder veilige landen om een vestiging neer te zetten.

 

Volgens de Aon Risk Survey van maart 2016 is Suriname een van de 4 landen waar het politieke risico is toegenomen. In compinatie met een erg eenzijdige ( en daarom sterk conjunctuurgevoelige) economie maakt dat het investeren niet echt aantrekkelijk.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Ik zou graag een "feel" willen krijgen over hoe Nederlandse ondernemingen denken over captive offshoring als het zou gaan om dienstverlening en zelfs productie richting Suriname.

Wat is captive offshoring?

 

 

 

Captive offshoring is een situatie waarbij de activiteiten naar het buitenland

verplaatst worden, maar intern, binnen de eigen onderneming in Nederland uitgevoerd worden.

Odi/ Groet/ Regards,

 

Gino Eersel

4uagency.biz | made.in.su

Link naar reactie
  • 1

Captive offshoring is een situatie waarbij de activiteiten naar het buitenland

verplaatst worden, maar intern, binnen de eigen onderneming in Nederland uitgevoerd worden.

 

Bijna goed, op het "in Nederland" na; uitgerekend dat komt wat ongelukkig over bij de term offshoring (jij bedoelde ongetwijfeld binnen de eigen Nederlandse onderneming uitgevoerd worden, in Suriname)

 

Bedoeld wordt het verplaatsen van activiteiten naar het buitenland, maar behouden binnen het eigen concern. Interne uitbesteding naar het buitenland dus.

 

Edit: Oeps, geef ik per ongeluk TS een kneus in plaats van reus :-[. Wil iemand dit aub compenseren?

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is captive offshoring?

Inmiddels had ik dat al uitgezocht natuurlijk, maar ik was benieuwd naar de uitleg. Ik ken offshoring vooral als een vorm van outsourcing, en dan wordt er dus werk uitbesteed aan anderen. De ontwikkeling van software, het beheer van customer contact centers en zelfs complete administraties.

 

Bij captive offshoring wordt in een ander land een dochteronderneming opgezet die een deel van de werkzaamheden uitvoert. Ben ik benieuwd waarom dat interessant is voor een forum als HL waar overwegend kleine ondernemers komen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bij captive offshoring wordt in een ander land een dochteronderneming opgezet die een deel van de werkzaamheden uitvoert. Ben ik benieuwd waarom dat interessant is voor een forum als HL waar overwegend kleine ondernemers komen.

Zelf loop ik al een tijdje met een dergelijk idee om in het buitenland een klein team te starten om zo diensten te leveren aan een Nederlands bedrijf. Voor het Nederlands bedrijf is dit interessant omdat de contactpersoon dan goed Nederlands praat, bekend is met de Nederlandse wetten ed en last-but-not-least bekend is met de Nederlandse omgangsvormen en mentaliteit.

 

Ben benieuwd hoe dit avontuur van TS een vervolg krijgt en in welke hoedanigheid het bedrijf in Suriname opgestart wordt. Klinkt zeker interessant!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.