• 0

Product van andere winkel verkopen

Hallo,

 

Ik zag vandaag iets raars en ik vroeg me af of dat is toegestaan.

Ik was vandaag bij supermarkt a en zag daar 2 medewerkers van supermarkt b,

die 2 medewerkers hebben in winkel a een hele hoop bananen gekocht. Even later ging

ik naar supermarkt b en zag daar 2 soorten bananen liggen. Die van het merk van de winkel zelf

en bananen van het merk van winkel a. Dus mijn vraag is: Mag je zomaar producten uit een winkel kopen en in je eigen winkel verkopen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

vrijheid van verkoop. De vraag is alleen of het slim is, de producten worden tegen consumentenprijs ingekocht, hier zal dus een marge opgezet moeten worden om winst te maken. Dat is lastig concurreren omdat deze prijs altijd (stukken) hoger zal zijn dan de concurrent. Niet de manier waarop ik producten zou willen verkopen.

Yvo

-----

ervaring als importeur en commercieel manager in de home & living branche

Link naar reactie
  • 0

 

Bananen onder huismerk, bestaan die?

 

De vraag heeft een vage ondernemersrelevantie. Maar het gebeurt natuurlijk volop. Als bananen of patat bij Lidl goedkoper zijn dan bij de groothandel is het nogal logisch dat lokale frietboeren of zelfs groenteboeren even komen shoppen.

 

Een vergelijkbaar verschijnsel wordt in de VS wel retail arbitrage genoemd, ontdekte ik ook net toevallig. Er zijn schijnbaar* een heleboel Amerikaanse hobby-ondernemers (vloekwoord op dit forum) die op grote schaal inkopen bij warenhuizen, tweedehandswinkels of outlet stores om hun voorraad vervolgens op Amazon of eBay met winst te verkopen. Een deel schaalt op, schakelt door en gaat zelf importeren of (laten) produceren, dus het is wel een ondernemers-leerschool.

 

Bananen voor een foodtruck is daar ook een variant op. ;)

 

 

* eerlijk gezegd geloof ik niet zoveel van die get-rich-quick berichten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Sommige supermarkten horen bij hetzelfde concern. Zo komt de vrachtwagen van Dirk vd Broek hier altijd de Deka bevoorraden. Karwei en Gamma horen ook bij hetzelfde concern.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer de nood hoog is snap ik het wel. Als de desbetreffende supermarkt ondernemer bijv. een actie heeft op bananen en hij is er doorheen is het belangrijker dat de bananen er wel zijn aangezien dit een belangrijke reden kan zijn waarom klanten komen. Dan maar je verlies nemen op de bananen en hopen dat klanten meerdere andere (huis) merk producten kopen.

Alles over Innovatie op 1 site - http://innovatie-site.nl

Link naar reactie
  • 0

Consumentengedrag is niet rationeel. Bananen zijn succesvol als lokkertje, het is een psychologisch belangrijk product voor een supermarkt. Dat er verlies op wordt gemaakt nemen de winkels voor lief. Als de bananen op zijn kan dat klanten kosten, dus een supermarkt heeft graag altijd bananen liggen, zelfs al moeten die bij een tekort worden bijgekocht bij de concurrent en verdwijnen ze bij een overschot in de container. Melk is ook zo'n belangrijk product. Het moet er gewoon zijn en tegen een zo laag mogelijke prijs. De bananenboeren (en koeien) zijn helaas de dupe.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Zie regelmatig mensen van de plaatselijke slager in bedrijfskleding in de Lidl lopen met hoeveelheden die niet zouden misstaan in een grootkeuken. ;D

 

Als product A op locatie B ligt voor een prijs waarvoor jij bij C niet in kunt kopen en klant D koopt het op jouw locatie E met vervolgens de winst op Bank F, dan zou ik zeggen profiteer ervan zolang het kan!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.