• 0

Importeren wijn uit Amerika... Hoe pak je dat slim aan??

Hallo allemaal,

Ik heb een fantastische wijn ontdekt in Amerika en deze wil ik importeren naar Nederland. Met het wijnhuis heb ik hierover al gesprekken gevoerd. De wijn is nog niet verkrijgbaar in Europa. Ik begrijp dat importeren best ingewikkeld is en daarom twijfel ik of ik het zelf moet doen of laten doen door iemand. Ik heb iemand gevonden die me wil helpen bij het importeren of het zelf wil doen. Ik wil graag iets verdienen voor het naar NL halen van deze wijn. Maar hoe bereik ik dat? Wat is nu slim om te doen?

Ik zit met een aantal vragen, zoals:

- hoe beding je exclusiviteit voor Nederland of Benelux?

- vraag ik een % per factuur aan het wijnhuis?

- vraag ik een % aan de importeur omdat hij dankzij mij exclusiviteit heeft voor een prachtige wijn?

- importeer ik zelf en maak ik gebruik van de contacten van de importeur en geef hem per factuur een %?

- zijn er gebruikelijke werkwijze en percentages?

- in wat voor overeenkomst leg ik de afspraken vast?

- welk recht is van toepassing (nl of usa)?

- hoe ga je om met inkoopprijzen vs koerswisselingen?

 

Ik ben een op dit gebied onervaren en alle tips zijn welkom.

Groetjes Karin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klopt, ik ben me ook nog aan het oriënteren. Heb al bij de kvk, de douane en de belastingdienst geïnformeerd. Dat is allemaal wel helder. Het gaat meer om de gebruikelijke werkwijze en handelswijze tussen wijnhuis en importeur...

Ik kom er maar niet achter hoe dat normaal gesproken gaat....

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor de link. Erg handig. Op zich heb ik inmiddels wel een aardig beeld van de kosten risico's m.b.t importeren van wijn. De vraag blijft echter of IK degene ben die moet gaan importeren. Ik heb immers contact met een ervaren importeur.

Is er geen mogelijkheid dat hij de import regelt en ik alleen een x bedrag ontvang voor het feit dat hij dankzij mij een exclusief importrecht krijgt voor de Benelux. Daar loop ik tegen aan. Er zijn geïnteresseerde genoeg, maar wat zit er in voor mij. Ik hoef echt niet v rijk te worden ofzo masr het zou leuk zijn als ik het niet voor niks hoef te doen. Ik heb zelfs al afnemers voor deze specifieke wijn.

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik nog niet uit. Ik heb een prima baan en deze wijn heb ik bij toeval ontdekt. Het is alleen zo dat het nu iets uit de hand loopt qua vraag. Bij het wijnhuis fungeer ik als tussenpersoon van de importeur. Het zal van de kostprijsberekening afhangen of ik zelf ga ondernemen of dit aan een ander over laat. Ik hoef het niet perse, maar de kans is te mooi om het voorbij te laten gaan. Ik begrijp dat het wat raar bij u overkomt...

Link naar reactie
  • 0

quote uit onze forumregels:

De doelgroep van Higherlevel.nl

Wij hebben gekozen voor een scherpe focus op actief en innovatief ondernemerschap. Dit houdt in dat vragen buiten deze focus niet worden toegestaan en worden gesloten of verwijderd.

Bij jouw bijdrage is geen sprake van actief en innovatief ondernemerschap, vandaar ik er een slot op zet en zal later verwijderd worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.