Wij willen nu starten met het versturen van nieuwsbrieven, maximaal tweemaal per maand. Nu heb ik mezelf ingelezen en mag je reeds bestaande klanten eenmalig toevoegen aan het nieuwsbriefbestand, ik mag mensen erop zetten die in het verleden al iets bij mij hebben gekocht. Ook mag ik mensen op de lijst zetten indien zij iets aanvragen zoals een gratis e-book etc.
Het grijze gedeelte is, mag ik ook mensen erop zetten die ooit een offerte hebben aangevraagd, maar geen order hebben geplaatst? Dit is namelijk de interessantste groep, omdat die ooit geïnteresseerd waren in mijn producten/dienstverlening en toch niets besteld hebben. Wellicht kan ik die met een interessante nieuwsbrief heractiveren om iets te kopen? Mijn nieuwsbrieven zullen geen aanbiedingen bevatten, maar ik blog iedere week. Ik wil dan één van beide blogs als nieuwsbrief meesturen, mijn blogs zijn informatief van aard en beschrijven problemen van mijn doelgroep. Hier zit dus geen verkooptekst in verborgen. Ik ga dus enkel niet-commerciële nieuwsbrieven versturen, op Google zie ik het vaak gaan over 'Commerciële nieuwsbrieven' of 'Aanbiedingen'. Welke regelgeving is er op het gebied van niet-commercieel georienteerde nieuwsbrieven?
Heeft iemand hier ervaring mee? Natuurlijk staat onder elke nieuwsbrief een eenvoudig linkje om je af te melden met één enkele klik.
Winkel in huisdecoratie en allerhande gebruiksartikelen in onder andere huishoudelijk, verzorging, speelgoed, hobby, gereedschap, computeraccessoires en dierenbenodigdheden..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michael01
Michael01
Wij willen nu starten met het versturen van nieuwsbrieven, maximaal tweemaal per maand. Nu heb ik mezelf ingelezen en mag je reeds bestaande klanten eenmalig toevoegen aan het nieuwsbriefbestand, ik mag mensen erop zetten die in het verleden al iets bij mij hebben gekocht. Ook mag ik mensen op de lijst zetten indien zij iets aanvragen zoals een gratis e-book etc.
Het grijze gedeelte is, mag ik ook mensen erop zetten die ooit een offerte hebben aangevraagd, maar geen order hebben geplaatst? Dit is namelijk de interessantste groep, omdat die ooit geïnteresseerd waren in mijn producten/dienstverlening en toch niets besteld hebben. Wellicht kan ik die met een interessante nieuwsbrief heractiveren om iets te kopen? Mijn nieuwsbrieven zullen geen aanbiedingen bevatten, maar ik blog iedere week. Ik wil dan één van beide blogs als nieuwsbrief meesturen, mijn blogs zijn informatief van aard en beschrijven problemen van mijn doelgroep. Hier zit dus geen verkooptekst in verborgen. Ik ga dus enkel niet-commerciële nieuwsbrieven versturen, op Google zie ik het vaak gaan over 'Commerciële nieuwsbrieven' of 'Aanbiedingen'. Welke regelgeving is er op het gebied van niet-commercieel georienteerde nieuwsbrieven?
Heeft iemand hier ervaring mee? Natuurlijk staat onder elke nieuwsbrief een eenvoudig linkje om je af te melden met één enkele klik.
Winkel in huisdecoratie en allerhande gebruiksartikelen in onder andere huishoudelijk, verzorging, speelgoed, hobby, gereedschap, computeraccessoires en dierenbenodigdheden..
Meer dan 1000 verschillende artikelen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53293-niet-commerci%C3%ABle-nieuwsbrieven-de-regelgeving/Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag