• 0

Economische voorraadwaarde bepaling

Ik wil mijn economische voorraad bepalen, maar zit in de war met 1 onderdeel: Hoe zit het met de goederen die ik wel ontvangen heb maar geen factuur voor heb gekregen. Deze goederen zijn wel meegeteld bij de bepaling van de technische voorraad.

Bijvoorbeeld: aanwezige voorraad 10.000, ontvangen goederen zonder factuur 3.000; (dan is mijn technische voorraad 13.000 toch?) Goederen nog te ontvangen is waard 2.000 en verkocht maar nog niet geleverd is 5.000 waard.

 

Bij het binnenboeken van de goederen wordt als volgt geboekt:

 

3000 voorraad

a/2400 nog te ontvangen facturen / goederen

 

en als de factuur komt

 

2400 nog te ontvangen goederen / facturen

a/1600 crediteuren

 

De alvast ontvangen goederen zonder factuur zijn dus binnen geboekt op grb 2400, daar staat ook het saldo op van goederen nog te ontvangen dus ik moet dat grootboeksaldo wel meenemen in mijn voorraad waardebepaling lijkt mij. Is mijn economische voorraad dan: 13.000+2.000-5.000=10.000 of is het 13.000+2.000-5000-3.000=7.000? Of is de berekening alsnog anders?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit lijkt me typisch zo'n vraag waarbij je je studieboek er weer even bij pakt om te lezen hoe het ook al weer zat met economische voorraadwaarde.

 

En om dat higherlevel niet aan huiswerk of studievragen doet zet ik een slotje op dit topic.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.