Ik zit nu al een hele dag uit te zoeken over bederf maar heb de informatie niet kunnen vinden die ik zocht.
Er wordt geadviseerd om tussen 5 a 10 procent van de inkoop te boeken als bederf. Klopt dit? Is er een algemeen regel van KHN?
Wat ik me met name afvraag is of het verplicht is bederf te boeken en indien bederf/uitval geboekt wordt moet de btw gecorrigeerd worden of mag je de btw hiervan aftrekken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
curia
curia
Beste Allemaal,
Ik zit nu al een hele dag uit te zoeken over bederf maar heb de informatie niet kunnen vinden die ik zocht.
Er wordt geadviseerd om tussen 5 a 10 procent van de inkoop te boeken als bederf. Klopt dit? Is er een algemeen regel van KHN?
Wat ik me met name afvraag is of het verplicht is bederf te boeken en indien bederf/uitval geboekt wordt moet de btw gecorrigeerd worden of mag je de btw hiervan aftrekken?
Weet iemand wat de fiscale regeling hiervan is?
Alvast bedankt,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53306-bederfuitval-in-horeca/Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag