• 0

Hoe vind ik sneller nieuwe interim opdrachten

Ik ben al een tijdje aan het freelancen. Dat gaat succesvol, al met een paar diepte punten.

 

Nu ben ik bezig om een eigen "promotie" af te dwingen. Van jaren als Servicedesk Medewerker te freelancen, wil ik als proces coordinator aan de slag. Ik werk in de IT. Ik wil verder niet ingaan of ik wel/niet gekwalificeerd ben, omdat dat niet mijn vraagstelling is.

 

Ik heb vooral met detacheerders gewerkt. En dat lijkt voor deze functie categorie wat lastiger. Ik zie de vacatures nauwelijks. En wil succesvoller worden in het vinden van vervolg opdrachten. Ik wil niet meer mee maken dat ik 3-4 maanden zonder werk zit.

Ook heb ik mijn bedenkingen bij de meeste detacheerders. Begin mij af te vragen hoe zij kunnen bijdragen in het snel vinden van een opdracht. Of ik ken de verkeerde detacheerders :)

 

Mijn vraagstelling is hoe kom jij aan je interim opdrachten? Detacheerders of anders? Ik zoek inzichten en verbeterpunten, wat kan ik doen om sneller een nieuwe opdracht te vinden.

 

 

_____

titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Upbeat,

 

Een paar algemene tips om sneller nieuwe interim-opdrachten te vinden:

-informeer eens bij de RIM (Raad voor Interim Management) wat hun tips zijn voor acquisitie door interimmers;

-benader de branche-organisaties van uw doelgroep;

-bezoek netwerkbijeenkomsten waar uw potentiële klanten ook te vinden zijn;

-zorg voor een goede website, linkedin-profiel en facebookpagina, die ook aan elkaar gekoppeld zijn;

-vraag bestaande klanten reclame voor u te maken in hun netwerk;

-probeer een stukje free-publicity te krijgen in een vakblad;

-kijk regelmatige op digitale platforms als freelancer.nl, freelance.nl etc.;

-organiseer eens een workshop met open inschrijving over een bepaald IT-aspect en biedt daarna uw mogelijke vervolg-diensten aan.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

Otto van Peer

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Dat je geen vacatures vindt als proces coördinator komt misschien omdat dat een term is die niet gebruikt wordt in de IT. Probeer iets breder te zoeken, bv projectcoördinator o.i.d.

 

En ben je freelancer of ondernemer? En zoek je opdrachten of interim-opdrachten?

Detacheerders hebben een netwerk, die kunnen wellicht sneller aan opdrachten komen. Maar ga zelf op zoek en profileer je duidelijk met de goede terminologie, dan moet het ook zeker lukken.

Kijk ook op vacaturebanken wat veel gezocht wordt, bv ictvacatures.nl

Moet in de IT toch niet zo moeilijk zijn met de grote vraag naar mensen?

 

Link naar reactie
  • 0

De meeste interimmers die ik ken komen aan hun nieuwe opdrachten via hun eigen track record: goed werk leveren, en dan via via gevraagd worden of gewezen worden op een interessante opdracht.

 

Daarnaast zijn de meesten ook goede strategische netwerkers: ze wachten niet tot einde opdracht voor ze gaan zoeken naar een nieuwe, maar kijken eerst of er binnen de opdrachtgever nog meer te doen valt, en solliciteren dan daar vervolgens op. Sommigen zijn ook erg goed in het creëren van vraag: ze doen een voorzet voor hun eigen vervolgopdracht. (en ze zijn dan zelfs zo slim om er af een toe een klus naast of tussen te doen voor of via een andere opdrachtgever zodat ze niet tegen zelfstandigheidsproblemen aanlopen terwijl ze meerdere jaren klussen doen voor 1 hele grote opdrachtgever, meestal overheid, bank of verzekeraar)

 

Een enkeling - goede vriend - is een goeroe op zijn vakgebied: die hoeft niet meer te zoeken, die wordt bijna dagelijks gebeld of hij a.u.b. tijd heeft...een luxe probleem dus..maar een die je wel zelf kunt creëren en exploiteren door steengoed te zijn in wat je doet.

 

Lang verhaal kort: hoe vind je sneller nieuwe opdrachten? Door boven het maaiveld uit te steken

.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. En laat ze vooral binnen komen.

 

Een aantal punten heb ik al gedaan en/of doe ik al. Alleen nog geen resultaat.

Ik zie 1 grote uitdaging: zelf binnen komen (zonder detacheerder) bij een bedrijf. Dat is mij tot nog toe 1 keer gelukt, via mijn netwerk.

En zal eens kijken wat RIM aan tips heeft.

 

Dit kan ook interessant zijn: probeer een stukje free-publicity te krijgen in een vakblad.

De vraag is vooral welke bladen worden nog enigzins gelezen. Wellicht beter op zoek naar een online platform en vragen of ik daar een stuk voor kan/mag schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Free publicity krijgen doe je vooral door op te vallen met je kennis en ervaring. Dat kan door je eigen blog te starten. Als je regelmatig tips 'weggeeft' in je blogs, zal je ook eerder worden gevraagd je blog op online platforms, of vakbladen, te plaatsen. Bijvoorbeeld: http://www.deondernemer.nl/weblogs/blogs/ .

 

Succes!

Elly van Wattingen

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.