???

een klein beetje informatie over mij en mijn startend bedrijfje in het importeren van marmer, graniet en travertine. het enigste wat ik nog moet weten zijn dus die kosten wat ik dan zal krijgen met het zee vervoer.

zijn er dan ook andere prijs catagorien als je beslist om het te verzenden met de conditie fob, cif of cip, verschillen de kosten dan ook.

ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5333-vrachtvervoer-over-zee/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hi businessgirl,

Wij kopen ons glas ex works (fabriek) Swaziland, dat betekent dat we zelf het transport etc. verzorgen.

Onderstaande info heb ik van de site van de KvK gehaald. Je kan het beste met hen contact opnemen, want er is veel mogelijk.

Succes!

Incoterms

U kunt echter ook gebruik maken van Incoterms. Dit zijn wereldwijde erkende gestandaardiseerde leveringsvoorwaarden. Hiermee worden de rechten en plichten geregeld, waaraan zowel koper als verkoper zich moeten houden.

"De Incoterms regelen vele belangrijke zaken, zoals:

Wat zijn de verplichtingen van de verkoper en van de koper?

Wie zorgt er voor de verzekering, de vergunningen, de machtigingen en de formaliteiten?

Wie verzorgt het transport en tot waar?

Wanneer gaan de risico's en de kosten van de levering over van de verkoper naar de koper (critical point)?

Er zijn dertien Incoterms 2000. Zeven zijn er voor alle soorten transport: Ex Works (EXW), Free Carrier (FCA), Carriage Paid To (CPT), Carriage and Insurance Paid To (CIP), Delivered at Frontier (DAF), Delivered Duty Unpaid (DDU) en Delivered Duty Paid (DDP).

Speciaal voor zee- en binnenwatertransport zijn er zes: Free Alongside Ship (FAS), Free on Board (FOB), Cost and Freight (CFR), Cost Insurance and Freight (CIF), Delivered Ex Ship (DES) en Delivered Ex Quay (DEQ).

Incoterms zijn alleen geldig wanneer ze in de overeenkomst worden opgenomen.

Voor meer informatie over Incoterms 2000 kunt u contact opnemen met de consulent internationale handel."

glass craft • glass art • glass recycling

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5333-vrachtvervoer-over-zee/#findComment-51563
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar