• 0

welk btw tarief toepassen op "virtuele tegoeden" van non-EU consumenten

Hai,

Ik lees al even mee maar heb nu een vraag waar ik wat duidelijkheid over wil hebben. Bij de belastingdienst krijg ik telefonisch tegenstrijdige antwoorden.

Situatie is als volgt:

Mijn toekomstige klanten kunnen online digitale punten kopen (virtuele valuta), we noemen ze even "kronen". Klanten binnen de EU rekenen gewoon het BTW tarief van hun land. Deze "kronen" kunnen ze online uitgeven, denk aan premium accounts / extra volgers / enzovoort.

Maar hoe doe ik dit met non-EU landen? 0% of 21% BTW berekenen? Het gaat altijd om consumenten trouwens.

___

titel verduidelijkt

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Maar hoe doe ik dit met non-EU landen? 0% of 21% BTW berekenen? Het gaat altijd om consumenten trouwens.

In dat geval lever je aan klanten buiten de EU en moet je dus eigenlijk het btw-tarief van het desbetreffende land in rekening brengen en die btw afdragen aan de belastingdienst van dat desbetreffende land. In de meeste gevallen reken je dan dus sowieso géén (Nederlandse) btw, omdat die niet van toepassing is. Buiten de EU wordt meestal nog niet verwacht dat je daar btw-aangifte doet, maar ik denk dat daar in de nabije toekomst niet meer aan te ontkomen valt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

• 0

Voor cadeaukaarten, speltegoeden en andere virtuele valuta etc reken je - voor zover mij bekend - bij aanschaf helemaal geen BTW - dus ook/juist niet in Nederland en rest van EU, maar pas bij besteding van het tegoed

Bent u ondernemer en verkoopt u cadeaubonnen? Hierover brengt u geen btw in rekening. Als een klant de cadeaubon bij u inruilt voor goederen of diensten, dan is de waarde van de bon inclusief btw. U geeft de btw aan in uw btw-aangifte.

(bron)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Dit is het besluit inzake de BTW vrijstelling voor "het verstrekken van zegels en waardebonnen".

Ik betwijfel of datgene TS doet (of van plan is te doen) daaronder valt, eerlijk gezegd. Ik weet wel dat z.g. 'kortingskaarten' daar niet onder vallen (vond het Hof van Justitie).

En dan lijkt dit toch wel op een elektronische dienst en dan zijn de regels voor de BTW zoals Prinsrachid het al omschreven heeft in zijn post hierboven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar