• 0

Licentie krijgen van bestaand product

Beste leden,

 

Ik heb een vraag over het volgende onderwerp. Ik ben begonnen om een bedrijf aan te spreken die een bordspel heeft gemaakt waarvan ik de Nederlandse versie op de markt wil brengen. Ze willen hiermee akkoord gaan maar ik kreeg de volgende mail terug:

 

"We would be willing to consider licensing it to you.

 

You should first look into the costs of board game production, manufacturing, warehousing, fulfillment and sales in your country.

 

Once you crunch numbers to see how much this would cost your company, we could then have lawyers do all their stuff to figure out all the licensing and fee structure stuff."

 

 

Zouden jullie mij hiermee wegwijs kunnen maken? Want ik zal dus waarschijnlijk zelf een fabriek moeten vinden die dit spel zou moeten gaan fabriceren hier in Nederland en de eventuele uitvoering hiervan. Hebben jullie ideeën of tips hierin? Ik zou dit heel graag willen bewerkstelligen.

 

met vriendelijke groet,

 

J van Schie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik heb het gevoel dat jullie intenties anders zijn. Er zijn twee termen: licensing als in ik heb een idee, het allemaal juridisch beschermd en ik een 'licensing deal' sluit met jou, zodat jij het mag produceren en verkopen.

 

Term twee: een licentie hebben om iets (exclusief) te verkopen. Je sluit een deal met een bedrijf uit een ander land om hun producten hier te verkopen.

 

Uit jouw titel blijkt dat jij het spel hier alleen wilt verkopen. (de tweede term).

Zij reageren hoe jij het wilt maken en verkopen (de eerste term).

 

Jij stelde waarschijnlijk de vraag of je het hier mocht verkopen. Je krijgt het antwoord dat je het dan ook zelf moet produceren.

 

Hoe hier mee om gaan? Ik ken je achtergrond en budget niet, maar dit gaat je tienduizenden euro's kosten om te produceren. Ik zal daar eerst eens meer van willen weten voordat je op zoek gaat naar fabrieken e.d ;)

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor uw respons.

 

Inderdaad mijn vraag was of ik het product mocht verkopen inclusief de Nederlandse taal. Ik heb wel wat geld achter de hand, en ik heb ook gesprekken met investeerders. Aangezien het een leerzaam en educatief product is voor kinderen die veel kunnen leren over de natuur probeer ik dit product op scholen aan te bieden. Mijn intentie is overigens nog niet eens om er geld mee te verdienen ( geen verlies te lijden ook) maar om kinderen wijzer te maken in de wondere wereld van de natuur.

 

Mij lijkt het dan toch makkelijker dat de productie bij hetzelfde bedrijf gebeurd als waar zij zelf het product hebben gemaakt?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben benieuwd hoe je vaart met investeerders als jouw intentie niet is om er geld mee te verdienen. Dat is doorgaans toch wel de intentie van een investeerder ;)

 

De volgende stap zou zijn terug mailen met de vraag of het ook geproduceerd kan worden waar het huidige spel is geproduceerd en dan alleen de taal aanpassen naar Nederlands.

 

Overigens als ik jou was zou ik eerst de deal met scholen sluiten voordat je start met de productie.

 

Succes!

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad wil een investeerder hier wel geld aan verdienen maar het is wel de enige manier om dit succesvol aan de man te brengen. Ik ben inderdaad al in gesprek met het onderwijs om dit product aan te bieden alvorens ik verder ga hiermee. Toch moet ik daarom wel een soort businessplan hebben zodat ze weten wat voor kosten hieraan verbonden zijn inderdaad.

 

Ik zal eens beginnen te vragen wat de eventuele kosten zijn om het product daar te laten produceren en de eventuele invoerrechten. Wellicht dat het dan goedkoper is om het spel ergens in Europa te laten maken.

 

Dank voor de terugkoppeling.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.