deze post is op dringend verzoek van vraagsteller - en na overleg met het moderatorenteam - aangepast vanwege te privacy- en concurrentiegevoelige informatie.
Naam klanten en verwijzingen naar de specifieke sector zijn ook uit citaten en reacties verwijderd.
Sinds 7 jaar werk ik bij mijn vaders machinefabriek, die daarvoor van mijn grootvader is geweest, het is dus eigenlijk een beetje de bedoeling dat ik het later zou overnemen (en dit is ook iets waar ik naar streef), alleen is het sinds eind 2014 rustiger geworden bij ons. Zo ver dat ik en meerdere het 'eng' vinden.
Ik ben zelf erg trots als ik zie wat wij produceren. Imposante machines waarbij kwaliteit nummer 1 staat en wetend dat wij wereldwijd machines hebben staan. Voor de rest doen wij ook natuurlijk aan metaalbewerkingen (lassen, frezen, draaien, plaatwerk, spiebaan steken etc.) en fabriceren machines voor andere taken. Ook voor revisie & reparatie hebben een aparte afdeling. Engineering zijn wij ook sterk in, op locatie tot op een oplossing bedenken tot het monteren ervan. Kortom wij zijn in alle markten thuis.
Helaas gaat het nu slecht bij ons. Waarmee ik bedoel dat we nu tijdens mei minder dan 100% omzet hebben gedraaid als we naar vorig jaar kijken en de jaren daarvoor. Mensen in de werkplaats staan gewoon stil, hebben niks te doen behalve producten op voorraad te produceren. De grootste reden hiervoor is dat we simpel weg niet genoeg klanten hebben. Oude klanten zijn weggegaan en weinig nieuwe klanten hebben wij binnen gehaald. Vorig jaar heb ik gelukkig nog een leuke klant weten te binnenhalen maar dat is simpel weg niet genoeg. Een paar leuke klanten is wat we nodig hebben, en daar ben ik nu zelf persoonlijk hard voor aan het knokken. Advertenties, sponsoring, netwerk-meetings en reeds ook nog geïnvesteerd dat we beter worden gevonden op google.
Het probleem hiervoor heb ik waarschijnlijk wel gevonden, alleen wist ik niet waar ik dat kon vertellen totdat ik dit forum had gevonden.
1. Prijs - Persoonlijk vind ik onze prijzen belachelijk hoog. Wij leveren kwaliteit, dat ten eerste, maar nog vind ik het te prijzig.
2. Service - Service moet voor mij #1 staan.
Een dankje dat je een order hebt ontvangen, een kratje bier of iets anders mocht er een fout zijn gemaakt door ons of als er een project is afgerond, klantvriendelijkheid en noem maar op. Dit mis ik soms.... Het terugbellen van iemand als je ziet dat ze avond hebben gebeld komt er ook niet eens van. Dan is het maar een call-centre, maar het kan ook een klant zijn die belt voor een mooi machine.
3. Klantenring uitbreiden - Een groot probleem. Ik zie meer klanten weggaan dan dat we nieuwe krijgen.
Dit heeft verschillende redenen. Één daarvan is de prijs gok ik, helaas zeggen onze klanten niet waarom ze nooit meer komen... Was het maar zoon feest dan konden we er wat aan doen. Nieuwe inkopers en service problemen. Netwerken is term die mijn vader niet kent volgens mij. Ik heb ook een paar netwerk meetings gepland staan aankomende maanden, zeer spannend en hopelijk brengt dit iets positiefs mee.
Dit zijn, zoals ik het zie de 3 problemen van het bedrijf. De productie is in orde, inkoop en verkoop(behalve prijs) is ook in orde en het logistiek is ook in orde.
Deze punten zijn inderdaad problemen die ik met mijn vader moet bespreken, dat gaat ook gebeuren. Maar misschien mis ik iets? Of heb ik helemaal verkeerd? Hopelijk heeft iemand voor mij tips en opmerkingen.
PS: Er zijn genoeg offertes de deur uit, inclusief één waarbij ik 'zeker' weet dat het een opdracht word. Een nieuwe machine fabriceren waarbij wij on-sight moeten installeren. Een pracht van een project. Maar zolang er geen order(s) zijn blijft het stil.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Deluxo
Deluxo
mod toelichting:
deze post is op dringend verzoek van vraagsteller - en na overleg met het moderatorenteam - aangepast vanwege te privacy- en concurrentiegevoelige informatie.
Naam klanten en verwijzingen naar de specifieke sector zijn ook uit citaten en reacties verwijderd.
Namens Deluxo gaarne begrip hiervoor.
----------------------------------------------------------------------------------------
Goedemorgen,
Sinds 7 jaar werk ik bij mijn vaders machinefabriek, die daarvoor van mijn grootvader is geweest, het is dus eigenlijk een beetje de bedoeling dat ik het later zou overnemen (en dit is ook iets waar ik naar streef), alleen is het sinds eind 2014 rustiger geworden bij ons. Zo ver dat ik en meerdere het 'eng' vinden.
Ik ben zelf erg trots als ik zie wat wij produceren. Imposante machines waarbij kwaliteit nummer 1 staat en wetend dat wij wereldwijd machines hebben staan. Voor de rest doen wij ook natuurlijk aan metaalbewerkingen (lassen, frezen, draaien, plaatwerk, spiebaan steken etc.) en fabriceren machines voor andere taken. Ook voor revisie & reparatie hebben een aparte afdeling. Engineering zijn wij ook sterk in, op locatie tot op een oplossing bedenken tot het monteren ervan. Kortom wij zijn in alle markten thuis.
Helaas gaat het nu slecht bij ons. Waarmee ik bedoel dat we nu tijdens mei minder dan 100% omzet hebben gedraaid als we naar vorig jaar kijken en de jaren daarvoor. Mensen in de werkplaats staan gewoon stil, hebben niks te doen behalve producten op voorraad te produceren. De grootste reden hiervoor is dat we simpel weg niet genoeg klanten hebben. Oude klanten zijn weggegaan en weinig nieuwe klanten hebben wij binnen gehaald. Vorig jaar heb ik gelukkig nog een leuke klant weten te binnenhalen maar dat is simpel weg niet genoeg. Een paar leuke klanten is wat we nodig hebben, en daar ben ik nu zelf persoonlijk hard voor aan het knokken. Advertenties, sponsoring, netwerk-meetings en reeds ook nog geïnvesteerd dat we beter worden gevonden op google.
Het probleem hiervoor heb ik waarschijnlijk wel gevonden, alleen wist ik niet waar ik dat kon vertellen totdat ik dit forum had gevonden.
1. Prijs - Persoonlijk vind ik onze prijzen belachelijk hoog. Wij leveren kwaliteit, dat ten eerste, maar nog vind ik het te prijzig.
2. Service - Service moet voor mij #1 staan.
Een dankje dat je een order hebt ontvangen, een kratje bier of iets anders mocht er een fout zijn gemaakt door ons of als er een project is afgerond, klantvriendelijkheid en noem maar op. Dit mis ik soms.... Het terugbellen van iemand als je ziet dat ze avond hebben gebeld komt er ook niet eens van. Dan is het maar een call-centre, maar het kan ook een klant zijn die belt voor een mooi machine.
3. Klantenring uitbreiden - Een groot probleem. Ik zie meer klanten weggaan dan dat we nieuwe krijgen.
Dit heeft verschillende redenen. Één daarvan is de prijs gok ik, helaas zeggen onze klanten niet waarom ze nooit meer komen... Was het maar zoon feest dan konden we er wat aan doen. Nieuwe inkopers en service problemen. Netwerken is term die mijn vader niet kent volgens mij. Ik heb ook een paar netwerk meetings gepland staan aankomende maanden, zeer spannend en hopelijk brengt dit iets positiefs mee.
Dit zijn, zoals ik het zie de 3 problemen van het bedrijf. De productie is in orde, inkoop en verkoop(behalve prijs) is ook in orde en het logistiek is ook in orde.
Deze punten zijn inderdaad problemen die ik met mijn vader moet bespreken, dat gaat ook gebeuren. Maar misschien mis ik iets? Of heb ik helemaal verkeerd? Hopelijk heeft iemand voor mij tips en opmerkingen.
PS: Er zijn genoeg offertes de deur uit, inclusief één waarbij ik 'zeker' weet dat het een opdracht word. Een nieuwe machine fabriceren waarbij wij on-sight moeten installeren. Een pracht van een project. Maar zolang er geen order(s) zijn blijft het stil.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53338-machinefabriek-in-zwaar-weer/Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag