• 0

Veel websitebezoekers, weinig conversie.

Geachte Higherlevel leden,

 

Ik zou graag jullie hulp / inzicht vragen bij het oplossen van een vraagstuk.

Sinds 6 maanden heb ik aan het hoofd gestaan van een klein team dat een bedrijf ontwikkeld heeft.

We hebben marktonderzoek gedaan, en kleine tests gevoerd welke allemaal succesvol doorlopen zijn.

 

 

Omschrijving van je concept:

Ons bedrijf biedt consumenten een betere deal bij online aankopen.

Zodra consumenten een product gevonden hebben, moeten zij de link naar ons insturen zodat we weten om welk product het gaat.

Ook halen we hieruit de prijs die de consument zelf gevonden heeft.

We nemen contact op met een aantal webshops waarmee we samenwerken, en kijken of zij het product ook aanbieden, en wat het laagste bedrag is waarvoor zij kunnen verkopen.

 

We tellen bij het laagste bod een bedrag op, en zorgen dat consumenten op die manier tussen de €5 en €100 per bestelling besparen.

 

Vooral bij consumentenelektronica (TV's, wasmachines, koelkasten), horloges, parfums en andere producten die massageproduceerd worden kunnen we hoge kortingen realiseren, waarbij er voor onszelf ook een mooie marge ontstaat.

 

De websites verzorgen de levering, verzending, aftersales.

Wij zijn de tussenpersoon die de consument en de webshop samenbrengen.

Onze propositie richting consumenten is “Telkens als je op het punt van aankopen staat, biedt *bedrijfsnaam* je een lagere aankoopprijs.”

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt:

We hebben een Facebook campagne gelanceerd.

In drie dagen tijd hebben we €110 uitgegeven aan Facebook-marketing.

Dat heeft ons 350 website bezoeken opgeleverd.

 

We hebben vijf verschillende campagnes ingesteld die allemaal verschillende doelgroepen benaderen. Zo is er een campagne die TV-liefhebbers target, één die horloge-liefhebbers target, een campagne die mensen target die net verhuisd zijn en hen attendeert op de korting op TV’s / koelkasten etc.

 

Naar onze eigen mening is de campagne in zijn geheel divers genoeg.

Over de bezoekersaantallen zijn we heel tevreden. De conversie is echter bedroevend laag. We hebben in de drie actieve dagen minder dan 10 bestellingen verwerkt.

Ver onder de verwachtingen...

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Consumenten spenderen nog veel tijd aan het online prijsvergelijken. Ons bedrijf biedt hen de mogelijkheid om met het insturen van een enkele link direct korting te krijgen.

We zeggen binnen 24u te reageren, maar in de praktijk reageren we binnen enkele minuten al per mail.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Andere concepten (prijsvergelijkers) nemen bestaand aanbod, en presenteren deze aan consumenten. Wij creëren aan de hand van de input die we van de consument krijgen een aanbieding op maat. Nieuwe prijzen die niet op internet te vinden zijn.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1. Zouden jullie de website eens willen bezoeken, en willen bekijken of jullie redenen zien waarom de conversie zo enorm tegenvalt?

2. Kunnen jullie feedback geven in gebruiksgemak etc.? Wat zijn je gedachten als potentiële consument? Zijn er dingen die je positief, of negatief opvallen?

3. Zouden jullie de 'privacy' willen respecteren, en hier de naam van het bedrijf, noch het URL willen vermelden zodat mensen niet via Google direct hier terechtkomen?

 

Link naar onze bedrijfspagina

Klik!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik je site bekijk, heb ik geen idee met wie ik zaken ga doen. Als ik het goed lees ben jij uiteindelijk de leverende partij ("We laten je weten voor welk lager bedrag wij hetzelfde product aan je kunnen leveren") aan wie ik ook de betaling doe ("Je ontvangt per email een notificatie en het betaalverzoek"). Dan zou ik dus graag een adres, een telefoonnummer en een KvK nummer willen zien.

 

Als ik op de menu-keuze "team" klik, verwacht ik het team te zien dat achter deze site schuilgaat, maar ik krijg een leeg gedeelte van je site te zien.

 

In je Algemene Voorwaarden (waarom in het Engels???) vind ik uiteindelijk wel een adres, maar geen telefoonnummer en geen KvK nummer. Dat laatste is overigens verplicht. Daarnaast lees ik in die voorwaarden ook niets over het retourneringsrecht.

 

Ik zou dus stappen ondernemen om bij de bezoekers van je site wat meer vertrouwen te wekken.

 

Daarnaast vind ik de layout van je site wat mager. Een heleboel witruimte waarin je een aantal USP's zou kunnen presenteren, maar het enige wat je bij binnenkomst laat zien is een formulier, waarvan - in mijn optiek - lang niet bij iedereen duidelijk zal zijn wat je hier in moet vullen. En dan moet je als bezoeker gaan zoeken en dat is nooit de beste manier om voor conversie te zorgen.

 

Tot slot: je campagne komt waarschijnlijk bij veel mensen terecht op het moment dat ze niet per se op zoek zijn naar een product. Misschien ben je dus te ongeduldig.

 

Link naar reactie
  • 0
Inmiddels hebben we in 3 dagen tijd ruim 350 bezoekers mogen ontvangen.

 

So far so good.... maar nu komt het probleem. Slechts 8 bezoekers hebben van onze dienst gebruik gemaakt. Dat is natuurlijk een schandalig laag aantal, en dat zal geen rendabel bedrijf opleveren.

 

toch nog niet heel gek voor een nieuwe dienst. zeker bij facebook ads is de conversie laag. Mensen klikken bij facebook overal op, en als de site dan niet duidelijk is, klikken ze binnen 2,3 sec weer weg.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Hallo heren,

 

Hartelijk dank voor de input. We gaan de website updaten aan de hand van de gegeven kritiek.

 

Reageer per mobiel dus ik houd het even bondig.

Zal op een later tijdstip nog even reageren.

 

Mocht iemand anders nog opmerkingen of input hebben dan zijn die uiteraard van harte welkom.

 

Mocht iemand een testbestelling willen plaatsen, vul dan als naam even "Higher Level" in. We nemen de bestelling dan niet in behandeling maar dan is ook dat deel van de website in te zien en te bekritiseren.

Link naar reactie
  • 0

Mensen die al aan het prijsvergelijken zijn hebben een directe aankoopintentie. Die hebben al uitgezocht welk type tv ze willen, ze zijn nu alleen nog op zoek naar de beste prijs en dan gaan ze 'm bestellen.

 

Dus kijken ze op beslist, google shopping of 1 van de tig andere online vergelijkingsmogelijkheden en bestellen ze 'm bij de goedkoopste shop waar ze een goed gevoel bij hebben... meestal is dat een (grote) winkel die ze kennen, en dus niet een onbekende site zoals die van jullie. Ze zijn bang om opgelicht te worden, problemen te krijgen met garantie enzovoorts.

 

Daarnaast is de levertijd van belang; mensen willen het apparaat zo snel mogelijk in huis hebben. Het is niet voor niets dat steeds meer grote webshops nu ook "vandaag besteld, vanavond in huis" aanbieden. Dat is denk ik 1 van de belangrijkste redenen dat mensen geen gebruik maken van jullie; het duurt weer langer. Zeker als je die 24 uur vermeld is dat veel te lang, moet ik weer een dag langer wachten...

 

Daarnaast hebben de meeste mensen geen idee dat partijen als beslist en google shopping alleen de winkels tonen die daarvoor betalen, die denken gewoon dat alle prijzen van alle online winkels vergeleken worden en dat ze op zo'n site altijd het goedkoopste uit zijn. Tenslotte hebben winkels als mediamarkt een laagste prijs garantie.

 

Of jullie site een succes wordt zal vooral afhankelijk zijn van de naamsbekendheid die je weet op te bouwen. Als mensen je eenmaal kennen en weten dat jullie betrouwbaar zijn en dat ze bij jullie inderdaad goedkoper uit zijn kan het wellicht best wat worden, maar het zal een hoop tijd en geld kosten voordat het zover is...

 

PS 10 orders op 350 bezoekers is een conversiepercentage van bijna 3%... das helemaal niet slecht, de meeste webshops halen dat niet hoor...

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Mensen die al aan het prijsvergelijken zijn hebben een directe aankoopintentie. Die hebben al uitgezocht welk type tv ze willen, ze zijn nu alleen nog op zoek naar de beste prijs en dan gaan ze 'm bestellen.

 

Dus kijken ze op beslist, google shopping of 1 van de tig andere online vergelijkingsmogelijkheden en bestellen ze 'm bij de goedkoopste shop waar ze een goed gevoel bij hebben... meestal is dat een (grote) winkel die ze kennen, en dus niet een onbekende site zoals die van jullie. Ze zijn bang om opgelicht te worden, problemen te krijgen met garantie enzovoorts.

 

Daarnaast is de levertijd van belang; mensen willen het apparaat zo snel mogelijk in huis hebben. Het is niet voor niets dat steeds meer grote webshops nu ook "vandaag besteld, vanavond in huis" aanbieden. Dat is denk ik 1 van de belangrijkste redenen dat mensen geen gebruik maken van jullie; het duurt weer langer. Zeker als je die 24 uur vermeld is dat veel te lang, moet ik weer een dag langer wachten...

 

Daarnaast hebben de meeste mensen geen idee dat partijen als beslist en google shopping alleen de winkels tonen die daarvoor betalen, die denken gewoon dat alle prijzen van alle online winkels vergeleken worden en dat ze op zo'n site altijd het goedkoopste uit zijn. Tenslotte hebben winkels als mediamarkt een laagste prijs garantie.

 

Of jullie site een succes wordt zal vooral afhankelijk zijn van de naamsbekendheid die je weet op te bouwen. Als mensen je eenmaal kennen en weten dat jullie betrouwbaar zijn en dat ze bij jullie inderdaad goedkoper uit zijn kan het wellicht best wat worden, maar het zal een hoop tijd en geld kosten voordat het zover is...

 

PS 10 orders op 350 bezoekers is een conversiepercentage van bijna 3%... das helemaal niet slecht, de meeste webshops halen dat niet hoor...

 

 

Dat wil ik ook wel 3% op zoveel bezoekers, maar ook dit is per product anders.

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste reactie was: Woow, dat is slim! Daarnaast vind ik je website er zeer netjes uitzien. Wat bedrijfsinformatie mag er bij, maar ik kijk daar niet als eerste naar.

 

Weinig conversie? Wellicht moet je kijken hoe je aan de 350 bezoekers bent gekomen? Zijn die gericht naar de website gestuurd of kon iedereen op die link klikken? Al eens gedacht over een wat gerichtere adwords campagne?

 

En daarnaast: de snelheid. Als ik een goedkopere prijs wil hebben, dan google ik op het product en zie ik zo 10 winkels waar ik het kan krijgen. Dan heb ik het dus 15 minuten later besteld. Hoe snel kan jij dat regelen? En als dat snel is, geef dat dan ook aan op je website.

 

Succes! Nogmaals: Leuk concept en volgens mij doe je het helemaal niet zo slecht heurr.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Over de bezoekersaantallen zijn we heel tevreden. De conversie is echter bedroevend laag. We hebben in de drie actieve dagen minder dan 10 bestellingen verwerkt.

Ver onder de verwachtingen...

Hoe realistisch is je verwachting?

 

Zie de eerdere opmerkingen over je conversie. Die is juist enorm hoog, zeker voor een nieuwe dienst van een onbekend bedrijf.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hallo RonvanderKolk,

 

Het kan uiteraard ook dat onze verwachtingen lichtelijk onrealistisch waren.

Met ruim 350 bezoeken per dag hadden we gehoopt zo'n 5 bestellingen per dag te kunnen vervullen.

 

Nog steeds geen zeer rendabel aantal, maar we zullen inderdaad eerst tractie moeten ontwikkelen.

Ten eerste kent bijna niemand ons nog, en met FacebookAds kunnen we ook niet heel gericht adverteren richting mensen die op dat moment ook echt op het punt van aankopen staan.

 

Het probleem is dat we een beperkt marketingbudget hebben, aangezien we momenteel lanceren middels bootstrapping. Het plan is om nu wat cijfers te verzamelen over conversie, gemiddelde omzet, en daarmee financiering aan te trekken op termijn zodat we kunnen uitgroeien.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hallo LiGuido,

 

Enorm leuk om je eerste reactie te lezen, en blij dat je onze website esthetisch prettig vindt.

Bedrijfsinformatie wordt in de loop van de week toegevoegd.

 

We adverteren momenteel gericht naar:

- Mensen met interesses in online winkelen in combinatie met een interesse in TV toestellen.

- Retargeting na website bezoek, zonder aankoop te hebben gedaan.

- Algemene advertentie waarin we uitleggen dat wij korting onderhandelen bij online aankopen. (vrij ongericht dus)

 

Onze (antwoord)snelheid is vrij hoog. We houden een slag om de arm door 24u aan te geven nadat men een aanvraag doet, maar in de praktijk kunnen we na 10-40 minuten direct een lagere prijs bieden.

 

Iemand heeft zojuist via HigherLevel een (test)aanvraag gedaan voor een Asus R209HA-FD notebook. Deze kost bij de zelf gevonden webshop €229, en wij hadden die bij een echte order voor €216,02 kunnen vervullen. Dat is een korting van 5,67%.

 

Link naar reactie
  • 0

De 3% conversie is..

- best goed, zoals Bob aangeeft, en

- statistisch nog te weinig onderbouwd, zoals Ward aangeeft,

twee uitspraken die ik ook van harte onderschrijf.

Daarbij voeg ik nog een derde:

 

Wat heel erg speelt is ook de "kwaliteit"die jullie bieden.

Dan heb ik het over daadwerkelijk een goede deal eruit slepen. Als je dat doet, gaan klanten terugkomen, en wellicht zelfs doorvertellen. Dat is de beste reclame die je kunt krijgen.

Link naar reactie
  • 2

 

Het kan uiteraard ook dat onze verwachtingen lichtelijk onrealistisch waren.

Met ruim 350 bezoeken per dag hadden we gehoopt zo'n 5 bestellingen per dag te kunnen vervullen.

 

Ik heb niet zo heel veel verstand van website optimalisatie maar in dit geval zou ik de volgende html tags aanpassen

de tag van 3 dagen naar zeg 3 weken, met tussentijdse evaluaties..

en de tag "onmiddellijke teleurstelling" naar "in gespannen afwachting"

 

net als bij veel andere seo en conversie acties, zie je niet meteen resultaat als je deze instelling aanpast, maar het zorgt wel voor een rustiger blik op je statistieken zodat je de tijd hebt om te analyseren wat werkt, maar ook niet onbelangrijk, zaken de tijd geeft om te kunnen gaan werken.

 

met de instelling geduld op 3 dagen en verwachtingspatroon op onmiddelijke terleurstelling ligt het risico op de loer dat je allerlei zaken al gaat aanpassen voordat ze de kans hebben gehad opgepakt te worden door de zoekmachines of de markt.

 

;)

 

Link naar reactie
  • 0

In drie dagen tijd hebben we €110 uitgegeven aan Facebook-marketing.

Dat heeft ons 350 website bezoeken opgeleverd.

Met ruim 350 bezoeken per dag hadden we gehoopt zo'n 5 bestellingen per dag te kunnen vervullen.

Is het nu 350 bezoekers in drie dagen of 350 bezoekers per dag?

 

10 orders op 350 bezoekers is een conversiepercentage van bijna 3%... das helemaal niet slecht, de meeste webshops halen dat niet hoor...

Want dan wordt de berekening toch wel iets anders ...

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het kan uiteraard ook dat onze verwachtingen lichtelijk onrealistisch waren.

Met ruim 350 bezoeken per dag hadden we gehoopt zo'n 5 bestellingen per dag te kunnen vervullen.

 

Ik heb niet zo heel veel verstand van website optimalisatie maar in dit geval zou ik de volgende html tags aanpassen

de tag van 3 dagen naar zeg 3 weken, met tussentijdse evaluaties..

en de tag "onmiddellijke teleurstelling" naar "in gespannen afwachting"

 

net als bij veel andere seo en conversie acties, zie je niet meteen resultaat als je deze instelling aanpast, maar het zorgt wel voor een rustiger blik op je statistieken zodat je de tijd hebt om te analyseren wat werkt, maar ook niet onbelangrijk, zaken de tijd geeft om te kunnen gaan werken.

 

met de instelling geduld op 3 dagen en verwachtingspatroon op onmiddelijke terleurstelling ligt het risico op de loer dat je allerlei zaken al gaat aanpassen voordat ze de kans hebben gehad opgepakt te worden door de zoekmachines of de markt.

 

;)

 

 

Haha Roel. Ik moest absoluut glimlachen om je comment.

Je weet hoe dat gaat. Je hebt maanden gebouwd aan iets, en als het dan niet ineens voorzichtige vruchten afwerpt kan de stress wel eens toeslaan.

 

We gaan nu de homepage tweaken op basis van wat we hier gehoord hebben, en wat er in analytics terugkomt. Daar zijn wel wat aanknopingspunten.

 

Ook gaan we ons op ander publiek richten om te kijken of dit effect heeft.

 


John,

Nee het was 350 bezoekers in 3 dagen. Dat betekent 116 per dag gemiddeld.

De dagelijkse bezoekersaantallen zijn inmiddels alweer gegroeid.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij wordt het afhaakmoment bereikt bij onduidelijkheid over de eigenaar van het concept en vraagtekens bij het taalgebruik, onduidelijkheid over de Nederlandse basis van dit concept met al die Engelse teksten, onduidelijkheid over wie de verkoper van leveringen is binnen dit concept, onduidelijkheid over beantwoording van algemene vragen over dit concept. Mijn vertrouwen wordt nog niet echt gesteund door de inhoud en uitwerking. 'Zo werkt het' is te mager en veelgestelde vragen ontbreken.

 

Ik denk dat je voortdurend zou moeten testen en aanpassen om enige kans te maken iets te bereiken en dus om te beginnen nog iets meer moeite moet doen om klanten te ontvangen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio,

 

Deze kritiek nemen we ons absoluut ter harte.

Aanstaande woensdag staat de hele dag in het teken van het stroomlijnen van deze kritiekpunten.

 

Nadat we geüpdatet zijn, zal ik hier nogmaals om kritiek en/of meningen vragen.

 

Groeten,

Seedling

Link naar reactie
  • 0

Dat je na 3 dagen nog geen conclusies kan trekken is duidelijk. Iedereen zegt wacht langer, dat is ook absoluut waar, maar je moet ook wel realistisch blijven over de poen.

 

Die 10 bestellingen tot nu toe moeten wel meer opleveren dan 115 euro netto.

 

Ik ben trouwens überhaupt wel benieuwd naar hoe jij er geld aan verdient. Je zorgt dat een product voor 216 euro wordt gekocht in plaats van 229. a) Hoe doe je dat? en b) hoe verdien jij daar zelf nog wat aan?

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Het idee is leuk, ik kon alleen in 5 minuten al onder de prijs van de galaxy S7 duiken, die jullie op de site hebben staan, dat even ter zijde.

 

Ik scrollde even snel over de site heen, maar ik als consument zou vrij snel wegklikken, ik heb geen idee met wie ik zaken zou doen, wat ik mag verwachten ( prijzen van wehkamp, bol en coolblue zijn niet de meest concurrende prijzen, dus wat mag ik nu verwachten, de uiterste prijs of een prijs onder die 3? )

 

De blauwe bollen deden me gelijk denken aan coolblue, dit maakte mij direct achterdochtig, is dit niet het stukje prijsvechten vs bol/wehkamp vanuit coolblue onder een andere naam?

 

Het idee is echt leuk, maar ik zou kijken naar een andere uitvoering.

Link naar reactie
  • 0

Het idee is leuk, ik kon alleen in 5 minuten al onder de prijs van de galaxy S7 duiken, die jullie op de site hebben staan, dat even ter zijde.

 

Ik scrollde even snel over de site heen, maar ik als consument zou vrij snel wegklikken, ik heb geen idee met wie ik zaken zou doen, wat ik mag verwachten ( prijzen van wehkamp, bol en coolblue zijn niet de meest concurrende prijzen, dus wat mag ik nu verwachten, de uiterste prijs of een prijs onder die 3? )

 

De blauwe bollen deden me gelijk denken aan coolblue, dit maakte mij direct achterdochtig, is dit niet het stukje prijsvechten vs bol/wehkamp vanuit coolblue onder een andere naam?

 

Het idee is echt leuk, maar ik zou kijken naar een andere uitvoering.

 

Hallo Whoeier,

 

*Bedrijfsnaam* heeft een vast percentage dat we van de mogelijke korting inhouden als marge.

Het maakt dus niet uit dat we alleen links van partijen accepteren die niet heel erg competitief geprijsd zijn. We sturen onze consumenten altijd de best mogelijke prijs.

 

We hebben eigenlijk gekozen voor links van de grote drie omdat die over het algemeen productspecificaties zeer goed op orde hebben, waardoor we met grote nauwkeurigheid kunnen vaststellen om welk product het gaat.

 

De prijs van de S7 die we adverteren op de frontpage is dan ook niet de meest gunstige prijs die we kunnen realiseren. Het is een snel-klikkertje. Bij een echte aanvraag is de prijs lager.

 


 

We hebben onze website inmiddels geüpdatet!

Vandaag de eerste dag online geweest en de conversie schiet omhoog.

Het lijkt erop dat opmerkingen met betrekking tot de identiteit en de contacteerbaarheid van de onderneming een grote rol hebben gespeeld bij de 'lage' conversie in het begin.

 

We gaan volgende week uitbreiden naar een tweede reclame platform, en hopen dan een mooie omzet te draaien waarmee we de aanwezige prospect-investeerders kunnen overtuigen van de haalbaarheid van ons platform.

 

Vriendelijk bedankt!

Reacties op dit bericht worden gewoon nog gelezen, en ook op vragen zal gewoon geantwoord worden :)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet toch zeggen, over het algemeen ziet het er prima uit. Maak je ook reclame op Google, bijvoorbeeld als mensen google'en naar een vergelijkingssite? Al iemand laten kijken naar SEO?

 

Verder, ik erger me dood aan de layout. Ik mis enorm lijntjes, bijvoorbeeld bij het menu, of bijvoorbeeld op deze pagina:

 

/uitleg

 

Nu is het gewoon een lege pagina, zonder enige structuur.

 

Mod-edit: link op verzoek weggehaald

Link naar reactie
  • 0

Ik moet toch zeggen, over het algemeen ziet het er prima uit. Maak je ook reclame op Google, bijvoorbeeld als mensen google'en naar een vergelijkingssite? Al iemand laten kijken naar SEO?

 

Verder, ik erger me dood aan de layout. Ik mis enorm lijntjes, bijvoorbeeld bij het menu, of bijvoorbeeld op deze pagina:

 

LINK REMOVED

 

Nu is het gewoon een lege pagina, zonder enige structuur.

 

Hallo Klaas,

 

Allereerst. Zou je alsjeblieft de link willen verwijderen? Het is niet de bedoeling dat dit topic vindbaar is als men de naam van het bedrijf op Google intypt. Zou je daar aub rekening mee willen houden?

 

Reclames op Google staan gepland in de tweede fase.

We zitten momenteel in nog in de eerste testfase. We bouwen incrementeel uit.

Link naar reactie
  • 0

Als ik naar de deals kijk...

 

100 euro op een televisie van 4k, 15 euro op een S7, 25 euro op een koelkast... Dat is allemaal niet echt de moeite. Het klinkt mij als een hele hoop gedoe voor een paar centen. Ook willen veel mensen iets nu eenmaal direct kopen en niet wachten tot jij dat tientje eraf hebt onderhandeld bij Bol.com.

 

De echt handige zoekers vinden het ook nog wel goedkoper dan dat jij het aanbiedt of kijken verder dan Bol.com en de zeg maar standaard webshops.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Persoonlijk denk ik dat prijsvergelijken juist minder lastig wordt dankzij Google Shopping bijvoorbeeld, of een Beslist en Kieskeurig.

 

Consumenten houden van gemak, en het zelf in de hand hebben van hun aankoopproces spreekt mogelijk zeer goed aan.

 

Er zijn drie hefbomen die business resultaat beinvloeden:

marketing-audit-hefbomen-marketing-excellence-2.png?resize=1024%2C721

 

De site is vrij gemakkelijk dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Ik denk dat het meer zit in de waarde propositie en mogelijk de doelgroep.

Heeft u behoefte aan een onafhankelijke second opinion of klankbord om er zeker van te zijn dat uw (online) marketing investeringen van de hoogste kwaliteit zijn?

http://mauxilium.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de site bekeken, de eerste indruk is goed. Wel had ik ook meteen associatie met Coolblue, grappig want dat werd volgens mij eerder ook genoemd. Waarschijnlijk door de kleur blauw en het rondje in het logo, gelukkig heb je in je logo de kleur groen ipv oranje.

 

De layout van de 'Zo werkt het' pagina spreekt mij persoonlijk niet aan. Teveel wit en ik mis 'tekstvlakken'/ onderscheid tussen de titel en de rest van de pagina.

 

Het concept lijkt me prima zolang je de kieskeurig.nl en beslist.nl websites kan verslaan. Je social media account wordt matig bijgehouden, laatste update is 7 juni, dat is 10 dagen geleden en voor een concept dat om online snelheid draait vind ik dat persoonlijk vrij weinig activiteit.

 

Verder lijkt het me een goed concept en wens ik je veel succes!

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.