Na in een ver verleden veel hulp te hebben gehad aan Higherlevel vrezen wij jullie hulp wederom goed te kunnen gebruiken.
We hopen dat iemand misschien tips of tricks kan delen m.b.t. onderstaande.
Onze VOF heeft ongeveer een jaar geleden een aanschaf gedaan van een kassasysteem.
Er is in het voortraject van deze aanschaf gesproken over de diverse functionaliteiten waar wij gebruik van zouden willen maken zoals b.v. een koppeling met onze webwinkel voor het invoeren van producten en een voorraadkoppeling met de webwinkel (altijd actuele voorraad online).
Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en hebben we nog steeds geen werkend kassasysteem omdat we gedurende de implementatie tegen veel onmogelijkheden opliepen die de functionaliteit van het systeem ernstig beperken. (hoofdzakelijk in de koppeling kassasysteem en magento)
Aangezien het kassasysteem (met voorraad en CRM) een beetje de nieuwe backbone van ons bedrijf had moeten worden en het afgelopen jaar van work-around naar work-around leek te gaan hebben wij aangegeven niet verder te willen met de partij die het kassasysteem verzorgd en de partij die de koppelingen verzorgd omdat zij ons niet konden verzekeren van een fatsoenlijk functionerend systeem, vlak voor dat het officiële implementatietraject eindelijk zou starten (30 mei).
Nu hebben wij beide partijen hier per mail van op de hoogte gebracht en aangegeven dat we graag met gesloten beurzen zouden willen afronden.
Financieel zit de constructie zo in elkaar dat wij een leaseovereenkomst hebben afgesloten bij een leasemaatschappij aangedragen door de kassaleverancier waar de aanschafkosten van het systeem en de servicekosten van de eerste 3 jaar in meegenomen zijn.
Wij betalen hiervoor de leasemaatschappij iedere maand ruim 400 euro en dit hebben we het afgelopen jaar dan ook netjes gedaan. (ondanks het feit dat we niet fatsoenlijk gebruik hebben kunnen maken van hun systeem)
De partij die de koppeling verzorgd, aangebracht door de kassaleverancier hebben wij geld betaald voor de aanschaf van de koppeling (ong. 1000 euro) en we betalen tevens al een jaar een maandelijks bedrag voor onderhoud a 49 euro excl. btw. Daarnaast hebben we de partij die de koppeling verzorgd een voorschot gedaan voor de uren die gemaakt gingen worden voor de implementatie (ong. 1000 euro) waarvan een deel van de uren is verbruikt.
Zoals reeds aangegeven stelde wij voor met gesloten beurzen af te ronden en elkaar de hand te schudden dat e.e.a. helaas niet ging werken. De partij die de koppeling zou verzorgen heeft hierop positief gereageerd en geeft aan dat zij dit niet als een probleem ervaren. De kassaleverancier geeft ook aan dit geen probleem te vinden maar geeft aan dat wij enkel te maken hebben met de leasemaatschappij en dat wij hier onze betalingsverplichting moeten voldoen.
Hier gaat het wat ons betreft fundamenteel mis, enerzijds omdat binnen het bedrag van de leasemaatschappij ook onderhoudskosten en servicekosten meegerekend zijn voor de toekomstige 3 jaar, anderzijds omdat wij nooit gebruik hebben kunnen maken van het systeem en willen afzien van de aankoop. (het liefst zouden we natuurlijk helemaal niets betalen want we hebben niet kunnen genieten van het systeem maar we realiseren ons wel dat er vanuit deze partijen ook tijd is gaan zitten in de pre-implementatiefase en willen ons daarom redelijk opstellen m.b.t. de reeds gemaakte kosten)
Een interessant detail is dat de koppelende partij (partner van de partij van het kassasysteem) het volgende schrijft op zijn website:
Op basis van de inzichten die ontstaan uit de Sprint 0 staat het klant vrij om te besluiten om niet verder te gaan met de realisatiefase. Mocht dit het geval zijn, dan wordt uitsluitend de Sprint 0 in rekening gebracht. Heel eerlijk en transparant!
Sprint 0 daar zouden wij 30 mei mee beginnen en wij zijn er zelfs voor SPRINT 0 al achter gekomen dat het niet handig is om verder te gaan met de realisatiefase. Het zou raar zijn als deze partij zelf aangeeft dat er dus de mogelijkheid bestaat dat je tijdens dit traject tot de conclusie moet komen dat e.e.a. niet goed gaat werken maar vervolgens niet meer onder je aankoop uit kan komen?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat jullie ons willen/kunnen helpen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
klaas123
klaas123
Beste allemaal!
Na in een ver verleden veel hulp te hebben gehad aan Higherlevel vrezen wij jullie hulp wederom goed te kunnen gebruiken.
We hopen dat iemand misschien tips of tricks kan delen m.b.t. onderstaande.
Onze VOF heeft ongeveer een jaar geleden een aanschaf gedaan van een kassasysteem.
Er is in het voortraject van deze aanschaf gesproken over de diverse functionaliteiten waar wij gebruik van zouden willen maken zoals b.v. een koppeling met onze webwinkel voor het invoeren van producten en een voorraadkoppeling met de webwinkel (altijd actuele voorraad online).
Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en hebben we nog steeds geen werkend kassasysteem omdat we gedurende de implementatie tegen veel onmogelijkheden opliepen die de functionaliteit van het systeem ernstig beperken. (hoofdzakelijk in de koppeling kassasysteem en magento)
Aangezien het kassasysteem (met voorraad en CRM) een beetje de nieuwe backbone van ons bedrijf had moeten worden en het afgelopen jaar van work-around naar work-around leek te gaan hebben wij aangegeven niet verder te willen met de partij die het kassasysteem verzorgd en de partij die de koppelingen verzorgd omdat zij ons niet konden verzekeren van een fatsoenlijk functionerend systeem, vlak voor dat het officiële implementatietraject eindelijk zou starten (30 mei).
Nu hebben wij beide partijen hier per mail van op de hoogte gebracht en aangegeven dat we graag met gesloten beurzen zouden willen afronden.
Financieel zit de constructie zo in elkaar dat wij een leaseovereenkomst hebben afgesloten bij een leasemaatschappij aangedragen door de kassaleverancier waar de aanschafkosten van het systeem en de servicekosten van de eerste 3 jaar in meegenomen zijn.
Wij betalen hiervoor de leasemaatschappij iedere maand ruim 400 euro en dit hebben we het afgelopen jaar dan ook netjes gedaan. (ondanks het feit dat we niet fatsoenlijk gebruik hebben kunnen maken van hun systeem)
De partij die de koppeling verzorgd, aangebracht door de kassaleverancier hebben wij geld betaald voor de aanschaf van de koppeling (ong. 1000 euro) en we betalen tevens al een jaar een maandelijks bedrag voor onderhoud a 49 euro excl. btw. Daarnaast hebben we de partij die de koppeling verzorgd een voorschot gedaan voor de uren die gemaakt gingen worden voor de implementatie (ong. 1000 euro) waarvan een deel van de uren is verbruikt.
Zoals reeds aangegeven stelde wij voor met gesloten beurzen af te ronden en elkaar de hand te schudden dat e.e.a. helaas niet ging werken. De partij die de koppeling zou verzorgen heeft hierop positief gereageerd en geeft aan dat zij dit niet als een probleem ervaren. De kassaleverancier geeft ook aan dit geen probleem te vinden maar geeft aan dat wij enkel te maken hebben met de leasemaatschappij en dat wij hier onze betalingsverplichting moeten voldoen.
Hier gaat het wat ons betreft fundamenteel mis, enerzijds omdat binnen het bedrag van de leasemaatschappij ook onderhoudskosten en servicekosten meegerekend zijn voor de toekomstige 3 jaar, anderzijds omdat wij nooit gebruik hebben kunnen maken van het systeem en willen afzien van de aankoop. (het liefst zouden we natuurlijk helemaal niets betalen want we hebben niet kunnen genieten van het systeem maar we realiseren ons wel dat er vanuit deze partijen ook tijd is gaan zitten in de pre-implementatiefase en willen ons daarom redelijk opstellen m.b.t. de reeds gemaakte kosten)
Een interessant detail is dat de koppelende partij (partner van de partij van het kassasysteem) het volgende schrijft op zijn website:
Op basis van de inzichten die ontstaan uit de Sprint 0 staat het klant vrij om te besluiten om niet verder te gaan met de realisatiefase. Mocht dit het geval zijn, dan wordt uitsluitend de Sprint 0 in rekening gebracht. Heel eerlijk en transparant!
Sprint 0 daar zouden wij 30 mei mee beginnen en wij zijn er zelfs voor SPRINT 0 al achter gekomen dat het niet handig is om verder te gaan met de realisatiefase. Het zou raar zijn als deze partij zelf aangeeft dat er dus de mogelijkheid bestaat dat je tijdens dit traject tot de conclusie moet komen dat e.e.a. niet goed gaat werken maar vervolgens niet meer onder je aankoop uit kan komen?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat jullie ons willen/kunnen helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53348-geschil-met-kassaleverancier/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag