• 0

Zelfstandigenaftrek in de BV

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iemand hier ervaring mee, voorwaarden etc? Wetgeving lijkt me niet veranderd dus ben benieuwd hoe dit tot stand is gekomen.

Volgens mij gaat het om deze constructie. Het lijkt me een smal fiscaal paadje om over te fietsen. Verder vind ik dat het een bepaalde mate van schizofrenie vereist om geestelijk met deze constructie om te kunnen gaan.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

ik word altijd een beetje kregel van mensen die de meest fantastische ideeën bij Harry Mensch presenteren (a raison du € 15.000). Maar dat kan ook komen omdat ik altijd een beetje kregel wordt van Harry Mensch.

Kijk je verder op die website, dan zie je dat die van Rijswijk daar vaste gast is zo ongeveer.

Link naar reactie
  • 0

De vennootschapsbelasting is weliswaar lager dan het tarief voor de inkomstenbelasting, maar Van Rijswijk stapt even voorbij het feit dat de DAG ook nog een loonbelasting moet afdragen, ook als het geld niet met bakken binnenkomt. Daar zijn ook wel weer trukjes voor bedacht, maar het blijven trukjes en die willen in de praktijk nog wel eens mislukken.

 

Wat betreft die zelfstandigenaftrek voor een BV/zelfstandigenaftrek constructie ... dat is naar de eigen woorden van Van Rijswijk nog allemaal prematuur en er moet nog veel worden nagedacht en uitgeplozen te worden, maar het zou misschien wel eens haalbaar kunnen zijn.

 

Mocht dat ene gaatje in het fijnmazige belastingnet wel kunnen worden gevonden, dan zal dat, al dan niet met terugwerkende kracht, door de wetgevende macht worden dichtgeknoopt.

 

Jammer dat je dan net een heleboel geld aan Van Rijswijk aan advies hebt uitgegeven en eveneens voor veel geld een BV hebt opgericht ... en dat allemaal in een tijdperk dat vele BV's (weer terug) naar een eenmanszaak worden omgezet.

 

De moraal van het verhaal ... het gras in de tuin van de buurman ziet er altijd groener uit dan het gras in je eigen tuin.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Kijk je verder op die website, dan zie je dat die van Rijswijk daar vaste gast is zo ongeveer.

Als je maar betaalt, mag jij ook vaste gast worden, hoor.

En die Pim zorgt wel voor een hoop werk hoor. Eerst om bestaande klanten uit te leggen dat het toch niet zo makkelijk is, en straks lekker puinruimen bij nieuwe klanten die ook graag tv kijken ;D

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.