Jump to content
IMPACtXRM
Verberg

Tips voor meer naamsbekendheid binnen onze doelgroep

vraag

Wij zijn een bedrijf gespecialiseerd in CRM, ERP met mobiele APP, gericht naar sales. Wij ontwikkelen onze eigen software, ook op maat.

 

We staan al op de meeste sociale media, facebook, LinkedIn, Twitter en hebben een website.

 

Nu zijn we op zoek naar manieren om meer naamsbekendheid te verkrijgen.

 

Tips??

 

Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Op de sociale media plaatsen we af en toe nieuwtjes.

We hebben natuurlijk geen makkelijk "product" om mee naar buiten te komen.

het is echt iets voor een select publiek.

dus onze doelgroep bestaat meestal uit IT'ers, bedrijfsmensen, salesteams...

 

We dachten ook aan sponsoring van bepaalde evenementen, maar ben nog wat op zoek naar die waar net onze doelgroep aanwezig kan zijn...

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

maar ben nog wat op zoek naar die waar net onze doelgroep aanwezig kan zijn...

Wat je kennelijk mist is een marketing/communicatie beleid- of plan.

 

Copy Paste Patrick: Heb je al eens advies gevraagd aan een communicatiebureau? Voor jouw omvang, activiteiten en doelgroep is doe het zelven wellicht niet de meest efficiënte en zelfs niet de goedkoopste manier.

 


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Op de sociale media plaatsen we af en toe nieuwtjes.

We hebben natuurlijk geen makkelijk "product" om mee naar buiten te komen.

het is echt iets voor een select publiek.

dus onze doelgroep bestaat meestal uit IT'ers, bedrijfsmensen, salesteams...

Het is zeker in de softwarebranche in toenemende mate van belang dat je geen pushmarketing gebruikt, maar vraag op gang brengt met pullmarketing. Daarvoor bestaat prachtige kretologie (inbound marketing), maar het komt grotendeels aan op de aloude mond-tot-mond-reclame.

 

Het beste dat je kan overkomen, is dat je een sterke customer base hebt die je software aanprijst onder collega's en vakgenoten omdat het volgens henzelf een "de facto" standaard is. (WordPerfect heeft dat ooit briljant gedaan: de software cadeau doen aan HBO- en WO-studenten, zodat die aansluitend in hun eerste baan massaal bij de baas om WordPerfect vroegen. Misschien werkt dat bij salessoftware ook.)

 

Social media werkt niet als je alleen maar zendt. Dat is pushen. Social media werkt ook niet als je de verkeerde kanalen gebruikt (zoals de veredelde sollicitatie- en vacaturesite LinkedIn). Je moet daar zijn waar je doelgroep zit.

 

Ik kan je wel in contact brengen met enkele sterke marcom-mensen die ik ken van (daar heb je het al) onder andere Twitter.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nu zijn we op zoek naar manieren om meer naamsbekendheid te verkrijgen.

En leads ook, neem ik aan. ;)

 

Uwen software leunt zwaar op Microsoft Office (heeft zelfs een Windows 8 look) en is dus een natuurlijke verlenging en zelfs versterking van een platform dat veel bedrijven al gebruiken. Of het ook te linken is aan Office 365 en Azure kan ik uit de informatie niet opmaken.

 

Office en Windows en Azure zijn elk vehikels waar op meegelift kan worden richting middelgrote maakbedrijven (maar rustig ook handelsbedrijven en adviesbureaus) in de Benelux. En wellicht ook Duitsland? Daar kom je dan Dynamics en anderen tegen, maar de vergelijking helpt om de boodschap snel over te brengen.

 

Vraag is uiteraard: hoe en waar oriënteren zulk soort bedrijven zich als ze CRM/ERP overwegen? En zoeken ze gericht in die segmenten of aarzelen ze wellicht over de aansluiting van hun buitendienst op de productieplanning?

 

Je zou eens kunnen scannen welke publicaties er in de markt zijn die aansluiten bij een belangrijke doelgroep en dan eens gaan praten over de mogelijkheid om een onderzoek te sponsoren met een daaraan gekoppelde award, zoals bijvoorbeeld deze (die net achter de rug is helaas).

 

Je kan ook inzoomen op een enkele dimensie van je product of markt en dat de komende tijd gaan benadrukken. Op tablet-based bedrijfsvoering bijvoorbeeld, voor bedrijven met meerdere mensen op pad. Of software voor de verkopende directeur, wat toch ook geen onaardig segment is.

 

Nadeel van media-fragmentatie (door het internet) is dat je nu ook marketing-fragmentatie krijgt. Maar dan moet je als aanbieder gaan clusteren, of aansluiten bij clusters - user groups van verwante software bijvoorbeeld.

 


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het is zeker in de softwarebranche in toenemende mate van belang dat je geen pushmarketing gebruikt, maar vraag op gang brengt met pullmarketing. Daarvoor bestaat prachtige kretologie (inbound marketing), maar het komt grotendeels aan op de aloude mond-tot-mond-reclame.

Zit daar toch ook al een tijdje naar te kijken. De kreet inbound marketing is gelanceerd door HubSpot en op zich al een voorbeeld van een manier om jezelf relevant te maken en de grootste reiger aan een groeiende vijver. Maar ze hebben bij HubSpot wel een punt.

 

Je kan marketing vergelijken met jagen. Marketeers (en sales xecs) lopen almaar hijgend achter mogelijke klanten aan. Dat is the big cat modus. Maar je kan ook ergens gaan liggen wachten waar jouw potentiële klanten vroeger of later langskomen. Dat is the big crocodile modus. Die laatste aanpak is ietwat onderbelicht. Het lijkt me weleens aardig om eens te inventariseren wat voor krokodillentrucs* er allemaal bestaan.

 

* Met wel een paar slimme lok-elementen dan. ;D

 

 


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Op de sociale media plaatsen we af en toe nieuwtjes.

We hebben natuurlijk geen makkelijk "product" om mee naar buiten te komen.

het is echt iets voor een select publiek.

dus onze doelgroep bestaat meestal uit IT'ers, bedrijfsmensen, salesteams...

 

We dachten ook aan sponsoring van bepaalde evenementen, maar ben nog wat op zoek naar die waar net onze doelgroep aanwezig kan zijn...

 

 

 

 

Waar op socialmedia ?

Want de meeste werken met een algoritme en als je eigen accounts bijna geen activiteit hebben ziet bijna niemand je berichten.


SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 3 leden online en 109 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept