• 0

Tips voor meer naamsbekendheid binnen onze doelgroep

Wij zijn een bedrijf gespecialiseerd in CRM, ERP met mobiele APP, gericht naar sales. Wij ontwikkelen onze eigen software, ook op maat.

 

We staan al op de meeste sociale media, facebook, LinkedIn, Twitter en hebben een website.

 

Nu zijn we op zoek naar manieren om meer naamsbekendheid te verkrijgen.

 

Tips??

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op de sociale media plaatsen we af en toe nieuwtjes.

We hebben natuurlijk geen makkelijk "product" om mee naar buiten te komen.

het is echt iets voor een select publiek.

dus onze doelgroep bestaat meestal uit IT'ers, bedrijfsmensen, salesteams...

 

We dachten ook aan sponsoring van bepaalde evenementen, maar ben nog wat op zoek naar die waar net onze doelgroep aanwezig kan zijn...

 

 

Link naar reactie
  • 0

maar ben nog wat op zoek naar die waar net onze doelgroep aanwezig kan zijn...

Wat je kennelijk mist is een marketing/communicatie beleid- of plan.

 

Copy Paste Patrick: Heb je al eens advies gevraagd aan een communicatiebureau? Voor jouw omvang, activiteiten en doelgroep is doe het zelven wellicht niet de meest efficiënte en zelfs niet de goedkoopste manier.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Op de sociale media plaatsen we af en toe nieuwtjes.

We hebben natuurlijk geen makkelijk "product" om mee naar buiten te komen.

het is echt iets voor een select publiek.

dus onze doelgroep bestaat meestal uit IT'ers, bedrijfsmensen, salesteams...

Het is zeker in de softwarebranche in toenemende mate van belang dat je geen pushmarketing gebruikt, maar vraag op gang brengt met pullmarketing. Daarvoor bestaat prachtige kretologie (inbound marketing), maar het komt grotendeels aan op de aloude mond-tot-mond-reclame.

 

Het beste dat je kan overkomen, is dat je een sterke customer base hebt die je software aanprijst onder collega's en vakgenoten omdat het volgens henzelf een "de facto" standaard is. (WordPerfect heeft dat ooit briljant gedaan: de software cadeau doen aan HBO- en WO-studenten, zodat die aansluitend in hun eerste baan massaal bij de baas om WordPerfect vroegen. Misschien werkt dat bij salessoftware ook.)

 

Social media werkt niet als je alleen maar zendt. Dat is pushen. Social media werkt ook niet als je de verkeerde kanalen gebruikt (zoals de veredelde sollicitatie- en vacaturesite LinkedIn). Je moet daar zijn waar je doelgroep zit.

 

Ik kan je wel in contact brengen met enkele sterke marcom-mensen die ik ken van (daar heb je het al) onder andere Twitter.

 

Link naar reactie
  • 0

Nu zijn we op zoek naar manieren om meer naamsbekendheid te verkrijgen.

En leads ook, neem ik aan. ;)

 

Uwen software leunt zwaar op Microsoft Office (heeft zelfs een Windows 8 look) en is dus een natuurlijke verlenging en zelfs versterking van een platform dat veel bedrijven al gebruiken. Of het ook te linken is aan Office 365 en Azure kan ik uit de informatie niet opmaken.

 

Office en Windows en Azure zijn elk vehikels waar op meegelift kan worden richting middelgrote maakbedrijven (maar rustig ook handelsbedrijven en adviesbureaus) in de Benelux. En wellicht ook Duitsland? Daar kom je dan Dynamics en anderen tegen, maar de vergelijking helpt om de boodschap snel over te brengen.

 

Vraag is uiteraard: hoe en waar oriënteren zulk soort bedrijven zich als ze CRM/ERP overwegen? En zoeken ze gericht in die segmenten of aarzelen ze wellicht over de aansluiting van hun buitendienst op de productieplanning?

 

Je zou eens kunnen scannen welke publicaties er in de markt zijn die aansluiten bij een belangrijke doelgroep en dan eens gaan praten over de mogelijkheid om een onderzoek te sponsoren met een daaraan gekoppelde award, zoals bijvoorbeeld deze (die net achter de rug is helaas).

 

Je kan ook inzoomen op een enkele dimensie van je product of markt en dat de komende tijd gaan benadrukken. Op tablet-based bedrijfsvoering bijvoorbeeld, voor bedrijven met meerdere mensen op pad. Of software voor de verkopende directeur, wat toch ook geen onaardig segment is.

 

Nadeel van media-fragmentatie (door het internet) is dat je nu ook marketing-fragmentatie krijgt. Maar dan moet je als aanbieder gaan clusteren, of aansluiten bij clusters - user groups van verwante software bijvoorbeeld.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is zeker in de softwarebranche in toenemende mate van belang dat je geen pushmarketing gebruikt, maar vraag op gang brengt met pullmarketing. Daarvoor bestaat prachtige kretologie (inbound marketing), maar het komt grotendeels aan op de aloude mond-tot-mond-reclame.

Zit daar toch ook al een tijdje naar te kijken. De kreet inbound marketing is gelanceerd door HubSpot en op zich al een voorbeeld van een manier om jezelf relevant te maken en de grootste reiger aan een groeiende vijver. Maar ze hebben bij HubSpot wel een punt.

 

Je kan marketing vergelijken met jagen. Marketeers (en sales xecs) lopen almaar hijgend achter mogelijke klanten aan. Dat is the big cat modus. Maar je kan ook ergens gaan liggen wachten waar jouw potentiële klanten vroeger of later langskomen. Dat is the big crocodile modus. Die laatste aanpak is ietwat onderbelicht. Het lijkt me weleens aardig om eens te inventariseren wat voor krokodillentrucs* er allemaal bestaan.

 

* Met wel een paar slimme lok-elementen dan. ;D

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op de sociale media plaatsen we af en toe nieuwtjes.

We hebben natuurlijk geen makkelijk "product" om mee naar buiten te komen.

het is echt iets voor een select publiek.

dus onze doelgroep bestaat meestal uit IT'ers, bedrijfsmensen, salesteams...

 

We dachten ook aan sponsoring van bepaalde evenementen, maar ben nog wat op zoek naar die waar net onze doelgroep aanwezig kan zijn...

 

 

 

 

Waar op socialmedia ?

Want de meeste werken met een algoritme en als je eigen accounts bijna geen activiteit hebben ziet bijna niemand je berichten.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.