Samen met iemand anders ben ik begonnen aan 'n project. Ik heb 'n eigen onderneming, deze persoon niet. Deze persoon geeft zijn inkomsten op bij zijn privé-inkomsten in Nederland. Ik heb 'n onderneming buiten Nederland, wel binnen de Europese Unie.
Klanten zijn vooralsnog nog niet gefactureerd. Dan zou namelijk ik de klanten moeten factureren en mijn compagnon bij mij een kwitantie in moeten dienen of hij moet een kwitantie sturen, waarna ik hem moet factureren. Daarbij zou ik dan ook Nederlandse btw moeten afdragen.
Nu willen we graag administratief alles netjes regelen. Welke opties zijn daartoe? Iets als 'n V.O.F. valt daarbij al af.
Ik zit zelf te denken aan 'n simpele "facturatie-bv". Deze bv factureert dan aan de klanten en ook de inkoop kan gedaan worden middels deze bv.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JackRu
JackRu
Samen met iemand anders ben ik begonnen aan 'n project. Ik heb 'n eigen onderneming, deze persoon niet. Deze persoon geeft zijn inkomsten op bij zijn privé-inkomsten in Nederland. Ik heb 'n onderneming buiten Nederland, wel binnen de Europese Unie.
Klanten zijn vooralsnog nog niet gefactureerd. Dan zou namelijk ik de klanten moeten factureren en mijn compagnon bij mij een kwitantie in moeten dienen of hij moet een kwitantie sturen, waarna ik hem moet factureren. Daarbij zou ik dan ook Nederlandse btw moeten afdragen.
Nu willen we graag administratief alles netjes regelen. Welke opties zijn daartoe? Iets als 'n V.O.F. valt daarbij al af.
Ik zit zelf te denken aan 'n simpele "facturatie-bv". Deze bv factureert dan aan de klanten en ook de inkoop kan gedaan worden middels deze bv.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53382-hoe-samenwerking-tussen-twee-ondernemers-regelen/Aanbevolen berichten
44 antwoorden op deze vraag