• 0

Berekening netto salaris vanuit beheer BV

Beste lezers,

 

Ik heb een vraag met betrekking tot salaris uit de BV, al vaker tegengekomen op dit forum maar mij toch niet helemaal duidelijk.

 

Er is een Groep BV waarin ik de meerderheid bezit en een Beheer BV van mijzelf.

Vanuit de Beheer BV factureer ik 5000 excl BTW aan de Groep BV.

Vanuit de Beheer BV maak ik salaris naar mijzelf over, 2000 euro per maand en 1530 euro LH, ivm een auto van de zaak waarin ik ook prive kilometers maak. Dit is niet goed bij te houden wanneer het prive en wanneer het zakelijk is. Het bedrag aan loonheffing is destijds berekend door een administratiekantoor.

 

Aangezien ik niet van financiele risico's hou zou ik graag willen vragen waar ik naast de afdracht van de BTW en LH vanuit de Beheer BV nog meer rekening mee moet houden.

 

Ter verduidelijking: de facturatie aan klanten vind plaats vanuit de Groep BV. In de Beheer BV vind eigenlijk niets anders plaats dan facturering en uitkering van de managementfee.

 

Graag jullie inzicht / hulp!

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, belasting over de winst? 2000 + 1530 = 3530. Je factureert 5000 euro. Dus per maand blijft er 1470 euri winst over. Dat is dik 17.000 euri per jaar. Daar wil de fiscus ook nog wat van hebben.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, deze belasting is mij duidelijk.

Het lijkt erop dat ik dan niets over het hoofd zie!

 

Heb je ervaring met Pensioen BV's? Bouw nu namelijk niets op, en overweeg dus om de 'winst' iedere maand in deze BV te zetten. Is dit fiscaal aantrekkelijk / wat kan ik het beste doen? En daarmee ook de vraag: welke belasting technische lasten kan ik dan verwachten?

Link naar reactie
  • 0

Er is een Groep BV waarin ik de meerderheid bezit en een Beheer BV van mijzelf.

Vanuit de Beheer BV factureer ik 5000 excl BTW aan de Groep BV.

Vanuit de Beheer BV maak ik salaris naar mijzelf over, 2000 euro per maand en 1530 euro LH, ivm een auto van de zaak waarin ik ook prive kilometers maak. Dit is niet goed bij te houden wanneer het prive en wanneer het zakelijk is. Het bedrag aan loonheffing is destijds berekend door een administratiekantoor.

 

Wanneer is destijds?

de loonheffingstabellen kunnen namelijk meerdere keren per jaar bijgesteld worden, zo zijn er 1 april wijzigingen geweest die invloed kunnen hebben op het aan te geven bedrag.

je kunt dus niet zomaar als een copycat elke maand hetzelfde invullen als vorige maand. je zult dus ook in de gaten moeten houden of er wijzigingen zijn (elk kwartaal) en dan desnoods de berekening aan laten passen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.