• 0

Facebook met vermelding meerdere bedrijfslocaties niet mogelijk?

Als er een prijs zou worden uitgereikt voor de slechtste helpdesk dan moeten we niet vergeten Facebook te nomineren. Daarom hier de simpele vraag: Wij hebben inmiddels meerdere locaties van ons markt- en winkelbedrijf. Voor de markten heb ik drie jaar geleden een zakelijke pagina aangemaakt die we gebruiken voor promotionele doeleinden. We hebben op deze pagina alleen ons bedrijfsadres geplaatst, want meerdere adressen voegen niets toe. Mensen gaan wel of niet naar hun markt in hun woonplaats.

Nu hebben we er een winkel bij en daar is het bezoekadres wel belangrijk. Ik heb nu twee FB-pagina's aangemaakt omdat FB maar 1 adres toestaat. Nu lees ik weer dat je wel meerdere locaties kunt toevoegen,maar dat daar hoge kosten aan vast zitten (advertenties). Bij FB word ik niks wijzer. Veel vragen over dit onderwerp, maar 0 antwoorden.

Dus: is het verstandig om per locatie een eigen FB pagina te hebben? Voordeel: per locatie aanbiedingen doen, lokaal nieuws, de sfeer van een markt is anders dan een chique winkelstraat... Nadeel (zo hoor ik nu in de praktijk) is dat je letterlijk je branding versnippert. Mensen weten niet wie ze wel/niet moeten liken en volgen. De pagina's samenvoegen lijkt het meest eenvoudig, maar dan zit ik weer met slechts 1 locatie...

 

Wie heeft er praktische én strategische ervaring/ advies? Dank!

Hans Smit

 

 

[mod edit: links naar eigen FB-pagina's verwijderd]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De sfeer van een markt kan dan wel anders zijn dan van een winkelstraat, maar jouw product heeft toch op elke locatie dezelfde kwaliteit? Lijkt mij het handigste als je alle info op 1 FB-pagina concentreert. Als je productuitstraling goed is maakt het denk ik voor bezoekers/fans van je pagina niet uit of die in een winkel of vanuit een kraam wordt verkocht.

 

Zover ik weet kun je inderdaad geen meerdere locaties aan een FB-pagina hangen, dus voor je merkpositionering is het handig als alle info op één pagina is geconcentreerd. Bedenk ook dat een deel van de klandizie niet op FB aanwezig (wil) zijn, dus zorg ook voor een website met alle relevante info (als je die nog niet zou hebben).

 

 

Link naar reactie
  • 0

sowieso 1 algemene pagina voor de branding van je product, zeker als het je ambitie is om breder verkrijgbaar te gaan worden.

 

Indien nodig kun je dan per locatie ook een pagina aanmaken, maar ik vraag me wel af of het rendement gaat hebben om een facebookpagina te maken (en onderhouden) voor een snack op een lokale markt. Dat kun je echter zelf beter beoordelen dan ik dat kan :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Rendement met deelname aan social media is traffic, naamsbekendheid met als uiteindelijk doel meer verkoop.

Misschien is v.w.b. het bereiken van rendement op FB, deelnemen aan deze webinarserie een idee?

Ben je geïnteresseerd in campagnes op andere social media ingangen? Zie deze webinars.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

En wat bedoel je met rendement? Ik kan bij fb niets over kosten of technieken vinden. Weet jij die?

 

Ik bedoel meer dat ik me afvraag of je ook maar 1 portie meer gaat verkopen op die lokale markt omdat je er op facebook iets mee doet. Je zou dat bijvoorbeeld eens uit kunnen testen door een extra'tje te bieden als mensen een bon ofzo inleveren bij je stand.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp het probleem niet helemaal. Je verkoopt pasta, eerst alleen op de markt en nu ook vanuit een winkelpand. Dat is top! Je kunt toch gewoon in je FB-posts aandacht aan je winkel c.q. kraam geven? "Nu in de winkel!" of "Nu in de kraam!" Dan hou je alles van je merk bijelkaar.

 

Nu zag ik dat je domeinnaam doorverwijst naar je FB-pagina. Hou je er rekening mee dat een aanzienlijk deel van mogelijke klandizie niet op FB actief is of wil zijn?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.