• 0

Heruitgevonden product verkopen aan grootwarenhuizen/groothandelaars

Beste leden,

 

INTRODUCTIE:

 

Ik en mijn collega-student zijn al een tijdje bezig met het heruitvinden van een elektronisch product.

 

Het betreft een product met enorm veel potentieel. Een product dat iedereen thuis zou kunnen gebruiken. (Dus handig om in grootwarenhuizen te verkopen).

In het verleden is het gewoon nooit juist ge-market geweest en het bevatte ook veel gebreken en een lelijk, ongemakkelijk design. Naar mijn weten/research is het ook nooit verkocht geweest in Nederland.

 

Nu hebben wij het product geoptimaliseerd en heeft het een mooi design. Hiernaast heeft het alle certificaten om verkocht te kunnen worden in de de BENELUX (Europa) en ondergaat ook de nodige kwaliteitscontroles. Het is nu afwachten op onze sample's en hopelijk kunnen we dan beginnen met verkopen. De fabriek die voor ons zal produceren kan maandelijks grote hoeveelheden leveren dus daar hoeven we ons ook geen zorgen over te maken. De marge die een grootwarenhuis hierop kan nemen voldoet ook aan de normen.

 

PROBLEEM

 

Ik kan geloven dat een grootwarenhuis niet zo gemakkelijk zal kopen van een brand die nog maar net bestaat. Momenteel hebben wij ook het kapitaal nog niet om een stock op te slaan dus zitten wij met een leveringstijd van 25 dagen.

 

Graag hadden zij dan zoveel mogelijk tips/suggesties gekregen over hoe wij de verkoop best aanpakken.

We zijn 100% overtuigd van ons product maar dat betekent niet dat we zomaar random grootwarenhuizen kunnen binnenlopen. Ik heb al hier en daar opgezocht maar geen relevante informatie gevonden voor een brand die praktisch nog niet bestaat.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Grootwarenhuizen zitten doorgaans niet te wachten op een product, hoe goed ook, dat niemand kent en waar dus geen vraag naar is.

Dus waarom niet gewoon klein beginnen bij enkele (lokale) winkels en een webshop? De verdiensten kan je herinvesteren in voorraad (stock in BE) of marketing.

 

Je hebt het over een heruitgevonden product. Weet je zeker dat je geen inbreuk maakt op de IE rechten van anderen? Dat kunnen zowel patenten (octrooien) zijn als handels- merknamen of auteursrecht.

En dan is de logische vervolgvraag: Hoe ga je voorkomen iemand anders jullie product nog beter en of goedkoper maakt en de distributie net wat beter regelt om daarna te kijken hoe je links en rechts wordt ingehaald?

 

Kortom. Welkom in de wereld van ondernemen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als studenten met samples wil ik jullie graag wijzen op bepalingen van winkelketens voor het afhandelen/verwerken van defecte goederen. Of van retourverplichting van onverkochte voorraden.

 

Financiële hoofdvraag is hoe jullie 28 dagen levertijd + 60 of 90 dagen betaaltermijn dan willen kunnen overbruggen.

 

Warenhuizen voorzover zijn niet zelf inkopen in Azië hebben centrale inkoop. Op de winkelvloer bereik je denk ik weinig.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Is het een huishoud product? Misschien idee om aan de Hema Ontwerpwedstrijd mee te doen? Die nemen het dan ook voor je in productie/verkoop? Inschrijfdatum voor 2016 staat nog niet vast.

Je zou een voor jou interessant warenhuis, kunnen selecteren en bij hen een kennismaking-/informatiegesprek houden.

Ook idee kan zijn dat je een groothandel in de elecctronica als bijv. Nedis benaderd? De feedback die je tijdens zo'n gesprek krijgt biedt inzicht in de toekomst- en verkoopmogelijkheden m.b.t. jouw product.

 

Verder adviseer ik je eens een gesprek aan te gaan met InnoSquad. Die kunnen met je meedenken v.w.b. je bedrijfsstrategie e.d.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Is het een huishoud product? Misschien idee om aan de Hema Ontwerpwedstrijd mee te doen? Die nemen het dan ook voor je in productie/verkoop? Inschrijfdatum voor 2016 staat nog niet vast.

maar die nemen niet alleen productie en marketing van je af, maar ook je gehele marge.

Een paar tientjes als je wint (overdrachtelijk), meer zit er niet in. En het is een wedstrijd he, wie zegt TS dat je wint???

 

Nee, gewoon proberen zelf een aantal te laten produceren, en dan bij plaatselijke winkeliers (niet de grote ketens blokker hema) langs gaan. Winkeliers die eigen baas zijn. Leg het product in consignatie neer.

 

Bij een huishoudproduct(daar moest ik ook meteen aan denken) misschien via de markten: benader een standwerker die met het product kan werken. Dat trekt altijd veel bekijks op de markt, zo kun je aan je bekendheid bouwen.

 

levering via de traditionele kanalen van een winkel is altijd erg duur, ga ervan uit dat een winkel zo 30-40% marge pakt. Zou jouw product zich lenen voor alleen internetverkoop? Dan bouw je langzamer wat op, maar het voordeel is wel dat je markt minder snel verzadigd raakt.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Grootwarenhuizen zitten doorgaans niet te wachten op een product, hoe goed ook, dat niemand kent en waar dus geen vraag naar is.

Dus waarom niet gewoon klein beginnen bij enkele (lokale) winkels en een webshop? De verdiensten kan je herinvesteren in voorraad (stock in BE) of marketing.

 

Wel het idee zou dan zijn om ons product door de klanten te laten proeven in de grootwarenhuizen indien hun policies dat toelaten . Indien er veel interesse is kunnen we dat aantonen en zo een contract sluiten. Kleine lokale winkels zijn ook zeker een optie, een webshop om mee te starten echter niet, lijkt ons een te grote investering en er komt ook enorm veel marketing bij kijken.

 

Je hebt het over een heruitgevonden product. Weet je zeker dat je geen inbreuk maakt op de IE rechten van anderen? Dat kunnen zowel patenten (octrooien) zijn als handels- merknamen of auteursrecht.

 

Dit hebben we in de beginfase uitgezocht, er is enkel een patent op het design. Dus hier zitten we wel safe.

 

En dan is de logische vervolgvraag: Hoe ga je voorkomen iemand anders jullie product nog beter en of goedkoper maakt en de distributie net wat beter regelt om daarna te kijken hoe je links en rechts wordt ingehaald?

 

Wel als het product effectief verkoopt zouden we herinvesteren in het optimaliseren ervan. We hebben nu al een goed product en een voorsprong (ook qua kostprijs) op eventuele concurrenten. Een efficiëntere distributie is wel een probleem waar we nog een oplossing voor moeten vinden.

 

Kortom. Welkom in de wereld van ondernemen.

 

 

Dankuwel voor de feedback! :)

 

Link naar reactie
  • 0

De marge die een grootwarenhuis hierop kan nemen voldoet ook aan de normen.

 

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit weet (of bepaald hebt)?

 

We hebben de marktprijs van vorige versies van ons product vergeleken met de onze. Ons product nu is beter, en soortgelijke varianten van het product worden aan die prijs verkocht. Stel dat het product aan 6 euro aan de eindgebruiker kan verkocht worden, dan verkopen wij aan 2 euro aan een grootwarenhuis. Heb van vele bronnen gehoord/gelezen dat zij een winstmarge x3 hanteren. Op deze manier hebben wij dat 'bepaald'.

Link naar reactie
  • 0

Als studenten met samples wil ik jullie graag wijzen op bepalingen van winkelketens voor het afhandelen/verwerken van defecte goederen. Of van retourverplichting van onverkochte voorraden.

 

Financiële hoofdvraag is hoe jullie 28 dagen levertijd + 60 of 90 dagen betaaltermijn dan willen kunnen overbruggen.

 

Warenhuizen voorzover zijn niet zelf inkopen in Azië hebben centrale inkoop. Op de winkelvloer bereik je denk ik weinig.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Voor de defecte goederen zouden wij volgens de kwaliteitstesten voor iedere bestelling een aantal extra in stock houden, moest het kapot gaan kunnen we snel nieuwe leveren. Met de fabriek hebben wij dan een contract dat defecte goederen terug opgestuurd kunnen worden.

 

Van retour-verplichting voor onverkochte voorraden had ik nog nooit gehoord. Stel het zeer op prijs dat je dit vermeld want hiervoor moet we natuurlijk ook voorbereid zijn.

 

Als er werkelijk besteld worden kunnen wij rekenen op de hulp van een investeerder om die betaaltermijn te overbruggen.

 

Van de centrale inkoop zouden we normaal geen last van moeten hebben, een grootwarenhuis koopt zoveel producten. Ik denk niet dat zij de tijd zouden nemen om het product zelf aan te kopen volledig te redesignen/optimaliseren. Want er zit ook een hele denkwijze achter. Voor hen is de gemakkelijkste oplossing om van ons aan te kopen. ( Daar zijn wij toch van overtuigd, maar je weet natuurlijk nooit. )

Link naar reactie
  • 0

Is het een huishoud product? Misschien idee om aan de Hema Ontwerpwedstrijd mee te doen? Die nemen het dan ook voor je in productie/verkoop? Inschrijfdatum voor 2016 staat nog niet vast.

Je zou een voor jou interessant warenhuis, kunnen selecteren en bij hen een kennismaking-/informatiegesprek houden.

Ook idee kan zijn dat je een groothandel in de elecctronica als bijv. Nedis benaderd? De feedback die je tijdens zo'n gesprek krijgt biedt inzicht in de toekomst- en verkoopmogelijkheden m.b.t. jouw product.

 

Verder adviseer ik je eens een gesprek aan te gaan met InnoSquad. Die kunnen met je meedenken v.w.b. je bedrijfsstrategie e.d.

 

 

Dankuwel, lijkt me zeker interessant om aan mee te doen. Zal eens opzoeken wat voor wedstrijd dit precies is :)

 

Tot nu toe hebben we nog niet echt gesprekken gehad met grootwarenhuizen of groothandelaars en de reden daarvoor is omdat we nog niet echt te koop wouden lopen met het product. Nu onze sample's bijna afzijn kunnen we overgaan tot deze stap en kunnen we al de informatie omtrent het product meegeven. Daarom had ik graag vooraf nog wat geïnformeerd over hoe wij dit best aanpakken.

Dankuwel voor uw feedback, we zullen hier zeker rekening mee houden.

 

Link naar reactie
  • 0

Is het een huishoud product? Misschien idee om aan de Hema Ontwerpwedstrijd mee te doen? Die nemen het dan ook voor je in productie/verkoop? Inschrijfdatum voor 2016 staat nog niet vast.

maar die nemen niet alleen productie en marketing van je af, maar ook je gehele marge.

Een paar tientjes als je wint (overdrachtelijk), meer zit er niet in. En het is een wedstrijd he, wie zegt TS dat je wint???

 

Nee, gewoon proberen zelf een aantal te laten produceren, en dan bij plaatselijke winkeliers (niet de grote ketens blokker hema) langs gaan. Winkeliers die eigen baas zijn. Leg het product in consignatie neer.

 

Bij een huishoudproduct(daar moest ik ook meteen aan denken) misschien via de markten: benader een standwerker die met het product kan werken. Dat trekt altijd veel bekijks op de markt, zo kun je aan je bekendheid bouwen.

 

levering via de traditionele kanalen van een winkel is altijd erg duur, ga ervan uit dat een winkel zo 30-40% marge pakt. Zou jouw product zich lenen voor alleen internetverkoop? Dan bouw je langzamer wat op, maar het voordeel is wel dat je markt minder snel verzadigd raakt.

 

 

 

Winkeliers die eigen baas zijn overwegen wij zeker ook, enkel is het wat omslachtig omdat zij geen grote stock aanhouden. We zitten nu nog met een te lange levertijd waar we geen goede oplossing voor hebben.

Als we een goed contract sluiten kunnen wij dan zelf onze stock aanhouden. Dat was ons eigenlijk plan.

Markten zijn ook een goed idee, maar enkel om het product te laten proeven aan de mensen, misschien zou dit het beste zijn om mee te beginnen.

 

Internetverkoop is ook te omslachtig in onze ogen, er kruipt enorm veel marketing in. En het is een product dat mensen moeten zien en voelen voor ze kunnen overgaan tot aankoop. De winstmarges zijn hierop inderdaad veel hoger.

 

Qua prijs zitten we goed, we houden rekening met een ruime marge voor de winkelketens.

 

Stel je feedback zeer op prijs!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De fabriek die voor ons zal produceren kan maandelijks grote hoeveelheden leveren dus daar hoeven we ons ook geen zorgen over te maken.

Kan die ook maandelijks kleine hoeveelheden leveren?

 

 

Het is niet zozeer maandelijks dat wij moeten bestellen, elke bestelling moet gewoon aan minimumhoeveelheden voldoen. De minimumhoeveelheden zijn realistisch. :)

Link naar reactie
  • 0

Denk nou eens buiten de lijntjes.

 

Veel bouwmarkten breken in met huishoudapparatuur. Action heeft regelmatig acties: meteen enorme volumes. Praat eens met Medion, die kopen in voor Aldi, Lidl en Tchibo. En dan heb je nog Tristar van Smartwares (een Nederlands handelsbedrijf).

 

Denk ook eens aan een lezersactie, hoef je niet meteen een bodemprijs te vragen. Sanoma, TMG, Persgroep (ADR), Audax en RTL hebben allemaal shops waar ze producten aan lezers of kijkers verkopen. Dan heb je wel een logistieke partner nodig.

 

En dan kun je altijd nog meedoen met Share a Perfect Day van Sanoma of een Huishoudbeurs.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is het een product met een patent erop, en kun je het een eigen naam meegeven? Dan zou je toch tegenwoordig als je eenmaal bekender wordt het artikel per internet moeten kunnen verkopen. Men googelt dan op je naam. Is zo'n naam niet mogelijk, dan wordt internet lastig voor een 'hebbedingetje'

 

Ben het met Twabla eens. Blokker, Hema is oldschool, met erg hoge marges. Ik zou gaan voor zelf hoge marges, met dan maar wat minder verkopen in een eerste jaar. Maar dat kan komen omdat ik wellicht een ander product voor ogen heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.