• 0

Omzetbelasting bij overgang van eenmanszaak naar VOF

Sinds oktober 2015 is mijn eenmanszaak overgezet naar een VOF. Het laatste kwartaal van vorig jaar moest ik dus tweemaal aangifte omzetbelasting doen. Nu is het 2016 en moet ik nog steeds voor de VOF én de eenmanszaak aangifte doen. Ik heb vandaag met de belastingtelefoon gebeld en die vertelde mij dat ik het BTW nummer van mijn eenmanszaak zelf stop moet zetten. Ik ging ervan uit dat dit wel op hun website te vinden was, maar helaas. Wel lees ik dat het BTW nummer automatisch stopgezet hoort te zijn bij de uitschrijving van mijn eenmanszaak. Dit is bij mij echter niet gebeurd. Weet iemand hoe je zelf een BTW-nummer stop kunt zetten. Het bereiken van de belasting telefoon kost bij mij altijd veel tijd en ik hoop via deze weg sneller een antwoord te vinden.

Alvast bedankt voor uw reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

gewoon telkens aangifte nihil indienen. Als je dit lang genoeg volhoudt komt er vanzelf een brief van de BD met de vraag of er nog activiteiten ontplooid gaan worden. Antwoord "nee" en dan wordt de uitschrijving een feit.

• 0

BTW-nummer en omzetbelasting

Schrijft u uw bedrijf uit?

Als u uw bedrijf uitschrijft bij de KvK, wordt u automatisch afgemeld bij de Belastingdienst. Uw btw-nummer wordt dan stopgezet. U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging van de Belastingdienst.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0
gewoon telkens aangifte nihil indienen. Als je dit lang genoeg volhoudt komt er vanzelf een brief van de BD met de vraag of er nog activiteiten ontplooid gaan worden. Antwoord "nee" en dan wordt de uitschrijving een feit.
Dat wordt dan lang wachten. 8)

Aangezien de communicatie tussen Kamer van Koophandel en de Belastingdienst niet altijd is wat het behoort te zijn, is nog steeds de beste oplossing om een briefje te schrijven naar het regiokantoor van de Belastingdienst met de mededeling dat de [onderneming] met [btw-nummer] per [datum] is opgeheven en het verzoek daarbij om de aangifteverplichting voor de omzetbelasting op te heffen. Mijn ervaring is dat op dergelijke verzoeken zeer snel door de Belastingdienst wordt gereageerd.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar