• 0

Producten kopen in China zonder problemen

Wil wat producten kopen voor mijn shop in China om die te verkopen, maar ik vraag me af of het niet allemaal trademark schending producten zijn in China.

 

Ik kwam bijvoorbeeld schoenen tegen die ik graag wil importeren, maar ik vraag me af of deze niet in conflict zijn met Nike Cortez schoenen, de zool is namelijk hetzelfde lijkt wel en het uiterlijk van de schoenen ook.

 

Weet iemand of dit mag? Hoe kan ik er achter komen of iets in strijd is met origineel? Zijn er plekken waar je zoiets kunt navragen of zo, of weet hier op dit forum hier meer van.

 

Alvast bedankt.

 

Bijgevoegd een voorbeeld van schoenen waar ik interesse in heb...

 

shoes.thumb.jpg.83a7797cb0ced8aea9f1952592546cef.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft er zeker wat van weg. Of het inbreuk is is een 2e maar ik zou lekker wat origineels gaan verzinnen. De vraag is eigenlijk niet of het mag maar de vraag is of je het leger advocaten van Nike kan veroorloven. Of iets mag is dan niet zo relevant(meer). Want als Nike namelijk van mening is dat jij inbreuk maakt dan hebben hun advocaten een veel langere adem.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Het is duidelijk een andere schoen volgens mij. Er staat nergens Nike op en waar het logo bij Nike zit zie ik een heel andere beeltenis. En zolang je zelf geen verwijzingen maakt naar de Nike Cortez zal het allemaal wel meevallen verwacht ik.

 

Maar goed ondernemen gaat niet zonder een beetje risico, en dat is volgens mijn mening hier maar heel erg klein.

 

Groeten,

 

Roy

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat Maarten gelijk heeft:

 

Als Nike het opmerkt en gaat procederen verdrink je daarin, ongeacht of je nou in je recht staat of niet - ik neem althans aan dat je niet tot de hoge raad aan toe wilt soebatten terwijl de inzet slechts de marge op wat schoenen is. Verkoop je ze met zeecontainers tegelijk is het misschien een ander verhaal.

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik er achter komen of iets in strijd is met origineel? Zijn er plekken waar je zoiets kunt navragen of zo, of weet hier op dit forum hier meer van.

Je kunt niet op voorhand een bindende uitspraak vragen van een persoon of instantie die beoordeelt of dit wel of niet mag. Of het mag (mocht) weet je eigenlijk pas achteraf met zekerheid als je tot het hoogste niveau hebt doorgeprocedeerd ;)

 

Het risico kun je wel enigszins in laten schatten door juridisch experts op dit vlak. Met hun advies kun je mogelijk ook de schoen aan laten passen om het risico te verkleinen. Investeren aan de voorkant en bezint eer ge begint.

 

Ik vraag me af of deze niet in conflict zijn met Nike Cortez schoenen, de zool is namelijk hetzelfde lijkt wel en het uiterlijk van de schoenen ook.

Als ze er echt zo op lijken (dat kan ik niet beoordelen), dan geef je zelf al het antwoord. Bespaart je toch mooi de kosten van een expert!

 

Aan de andere kant... als Nike het ontwerp ook ergens op heeft gebaseerd, dan is het modelrecht en/of auteursrecht mogelijk heel lastig uit te oefenen. Maar ja... dan moet je dat weer uitzoeken.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.