Vroeger heb ik echter geen economie gehad, dus ik heb geen jota verstand van balans opmaken. Ik verdiep me er nu al maanden in, maar mis denk ik bepaalde basiskennis (ik overweeg dan ook een cursus boekhouden te gaan doen).
Mijn ongenuanceerde mening is dat het hele circus rondom boekhouden stamt uit het begin van de vorige eeuw toen alles nog handmatig ging en verwerkt moest worden in verschillende boeken en dat dit hele circus veel te complex is voor een simpele administratie van een doorsnee EMZ.
Ik heb me destijds in de basisbeginselen verdiept en zo mijn administratie ingericht met een door mezelf ontwikkeld Excel-sheet, welke ik met regelmaat nog steeds uitbreid nav nieuwe inzichten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
colombo
colombo
Mijn ongenuanceerde mening is dat het hele circus rondom boekhouden stamt uit het begin van de vorige eeuw toen alles nog handmatig ging en verwerkt moest worden in verschillende boeken en dat dit hele circus veel te complex is voor een simpele administratie van een doorsnee EMZ.
Ik heb me destijds in de basisbeginselen verdiept en zo mijn administratie ingericht met een door mezelf ontwikkeld Excel-sheet, welke ik met regelmaat nog steeds uitbreid nav nieuwe inzichten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53441-het-nut-van-ondernemerscursussen-boekhouden/Aanbevolen berichten
40 antwoorden op deze vraag