• 0

Ontbinding VOF en afrekening

Goedendag,

 

Ik ben 1 jaar geleden een VOF aangegaan. Nu wil ik deze verlaten. We hebben geen VOF overeenkomst. Inbreng is gelijk. De zaak draait goed en er is sprake van winst. We hebben de accountant gevraagd om met een eindafrekening te komen en hier is een bedrag uitgekomen.

 

Hoe dient de afrekening plaats te vinden. Ik wil het liefst het bedrag in het geheel ontvangen en zo alles afronden. Echter zal mijn Vennoot hier financiering voor moeten regelen.

 

Wat zijn de regels en verplichtingen in dit geval?

 

Dank!

gplus.png

 

 

 

OAMKB Horeca

 

Bas van Kooten

06 - 22 80 68 85

 

Dr. J. Presserstraat 289

2552 LW Den Haag

bas.vankooten@oamkb.nl

www.oamkb-horeca.nl

KvK 61559288

 

 

Ben je tevreden over ons? Dan zouden wij dat heel graag hier terugzien! Dankjewel alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je (straks ex-)vennoot niet geld wil lenen om jou van cash te voorzien, dan hoeft hij/zij dat natuurlijk ook niet te doen. Kwestie van afspraken maken.

 

Als de VOF geen geld heeft, maar bijvoorbeeld een handelsvoorraad of apparatuur of zoiets dan moet dit dan verdeeld worden. Dat kan natuurlijk lastig zijn soms. Maar een VOF kan sowieso heel lastig zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Dank, Geld staat (krap aan) op de rekening en er is sprake van activa. vennoot wil alleen door. Mag ik mijn aandeel per datum x opeisen (los van waar hij het geld vandaan haalt) of moet ik dan meewerken aan bijv. Deelbetalingen. los van evt afspraken die we kunnen maken gast het me even om de verplichtingen.

gplus.png

 

 

 

OAMKB Horeca

 

Bas van Kooten

06 - 22 80 68 85

 

Dr. J. Presserstraat 289

2552 LW Den Haag

bas.vankooten@oamkb.nl

www.oamkb-horeca.nl

KvK 61559288

 

 

Ben je tevreden over ons? Dan zouden wij dat heel graag hier terugzien! Dankjewel alvast.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Wettelijk is niet veel duidelijkheid Vennoten doen dit in overleg of wijzen een deskundige aan voor waardebepaling.

Als je een goed vof akte hebt staat daar ook regels over beëindiging en afrekening bij uittreden in.

Ook na verlaten vof blijf je een tijdje hoofdelijk aansprakelijk.

Blijkt maar weer dat vof een verouderd vehikel is met veel open eindjes.

Ondanks dat vof "vormvrij" is dit een goed voorbeeld waarom een goede en volledige akte zeker bij een vof zo belangrijk is.

Daarnaast is waardebepaling één je geld krijgen is dan weer drie hehe, reken maar uit wat 2 is.

Veel succes.

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.