Nu de VAR eruit gaat en de modelcontracten opgemaakt worden door de opdrachtgevers, vraag ik me af in hoeverre de opdrachtgever buiten hun contract "regels" mogen stellen.
Zo heb ik van een opdrachtgever naast de overeenkomst in de maandelijkse nieuwsbrief nieuwe basisregels staan. Hierin staat hoe de installaties uitgevoerd moeten worden.
Om maar een enkel aantal voorbeelden te noemen
- Draad altijd in buizen monteren
- Altijd schroeven, plakken is niet toegestaan
- Niet toegestaan korte broek te dragen.
- Kleding van ons zichtbaar dragen
Het gaan dan om installatiewerkzaamheden van elektra.
Ik dacht dat wij namelijk zelf verantwoordelijkheid moesten dragen voor de uitvoering van de werkzaamheden, en dat de opdrachtgever geen regels mag stellen hoe wij de installatie uit voeren, of welke kleding we moeten dragen. Krijg ik daar geen problemen mee?
edit mod: BGL is geen bestaande term meer, is geen wet geworden
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dentinox
dentinox
Nu de VAR eruit gaat en de modelcontracten opgemaakt worden door de opdrachtgevers, vraag ik me af in hoeverre de opdrachtgever buiten hun contract "regels" mogen stellen.
Zo heb ik van een opdrachtgever naast de overeenkomst in de maandelijkse nieuwsbrief nieuwe basisregels staan. Hierin staat hoe de installaties uitgevoerd moeten worden.
Om maar een enkel aantal voorbeelden te noemen
- Draad altijd in buizen monteren
- Altijd schroeven, plakken is niet toegestaan
- Niet toegestaan korte broek te dragen.
- Kleding van ons zichtbaar dragen
Het gaan dan om installatiewerkzaamheden van elektra.
Ik dacht dat wij namelijk zelf verantwoordelijkheid moesten dragen voor de uitvoering van de werkzaamheden, en dat de opdrachtgever geen regels mag stellen hoe wij de installatie uit voeren, of welke kleding we moeten dragen. Krijg ik daar geen problemen mee?
edit mod: BGL is geen bestaande term meer, is geen wet geworden
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53464-modelovereenkomst-en-bepaling-opdrachtgever/Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag