• 0

Georgie, iemand contacten en ervaringen daar?

Ik ben momenteel 4e jaars student Small Business & Retail management en heb laatst een documentaire gezien van een vraaggesprek van Jim Rogers met de Minister van Hervormingen van Georgie, Kakha Bendookidze.

 

Sindsdien ben ik helemaal Georgie minded, en wil nu een soort studiereis/zakenreis organiseren voor jonge ondernemers maar uiteraard ook voor ondernemers die al bezig zijn en op een of andere manier ook geintereseerd zijn in Georgie voor de eventueele mogelijkheden daar.

 

Heeft iemand contacten in Georgie waar ik gebruik van kan maken? mbt bezoeken aan Bank of Georgia, Ambasade, KvK Georgie etc.

Tips zijn ook zeer welkom! Dus als er iemand is die mij van meer ideeen kan voorzien daar: Graag!

 

Of mischien loopt er hier HL die er ook wat inziet om zon soort reis te organisren en van mening wil wisselen?

 

ZIjn er bijvoorbeeld ook subsidies beschikbaar voor dit soort dingen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste DEvRV

 

ik kan mij best voorstellen dat je enthousiast bent over Georgie ,alleen een reis organiseren naar een land waar je zelf nog nooit geweest bent of contacten hebt is op zijn minst vreemd.

Om de interesse te wekken zul je toch minstens moeten weten wat daar voor activiteiten plaats kunnen vinden

 

Dergelijke studiereizen worden vaak door brancheorganisaties georganiseerd, zonder subsisidies.

Je kunt eens contact openemen met de evd in Den Haag, mischien kunnen zij aangeven of er interesse is in Georgie.

 

Ik moet ook zeggen dat ik het nut niet in zie van Georgie ?

Politiek gezien is het nog vrij instabiel daar, het is dus pionieren, dat kan uiteindelijk succesvol zijn maar kost jaren, en dus veel tijd en geld.

 

Ik doe zelf kleinschalig zaken in Roemenie, dat geeft al voldoende gedoe en is voor mij een lange termijn investering.

Hoe verder je van Europa verwijdert raakt, hoe moeilijker je iets aan kunt sturen.En sturing is wat ze nodig hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Merkava,

 

Bedankt voor je reactie, ik neem dit mee. Ik ga het toch proberen, je hebt gelijk over het feit dat ik daar nog nooit geweest ben en contacten heb daar. Maar dat is juist de reden om daar heen te gaan en te gaan kijken naar mogelijkheden!

 

Georgie heeft 2 seperatistische gebieden en is daardoor in die gebieden redelijk instabiel, toch laat ik me daardoor niet uit het veld slaan. Daarnaast hou ik me vast aan een uitspraak die ik heb gehoord van een groot zakenman in Zwitserland die ik gesproken heb:

 

"Als ik 10 jaar geleden de weg had verteld waarop ik hier gekomen aan mensen hadden ze me voor gek verklaard"

 

Het evd in Den Haag? waar staat evd voor?

 

iig bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0
De EVD, agentschap van het ministerie van Economische Zaken, ondersteunt ondernemers en publieke organisaties bij het internationaal ondernemen en samenwerken. De EVD stimuleert internationale activiteiten met informatie over buitenlandse markten, met projectmatige en financiële ondersteuning en door het leggen van contacten met zakenpartners in het buitenland. Daarbij benut de EVD zijn wereldwijde netwerk van nationale en internationale organisaties zoals, Kamers van Koophandel, Nederlandse ambassades, consulaten generaal, de Europese Commissie en internationale financieringsorganisaties . Door de combinatie van kennis, ervaring, maatwerk en het wereldwijde netwerk opent de EVD werelden op het gebied van internationaal zakendoen die voorheen gesloten leken.

 

Ik bewonder je doorzettingsvermogen, vergeet niet dat jouw enthousiasme niet per defenitie die van anderen is.

Zeker voor een klein bedrijf is continuiteit van levensbelang, en politiek instabiele landen zijn dan niet favoriet.

 

Wat is nu precies het doel van deze missie.

Je wilt een reis organiseren om menseen de zakelijke mogelijkheden van het land te laten zien, en dan ?

 

Ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat ik jou aan het afbranden ben, Maar op HL zijn we van mening dat je verder komt met opbouwende kritiek dan met ja knikkers.

Link naar reactie
  • 0

De EVD, agentschap van het ministerie van Economische Zaken, ondersteunt ondernemers en publieke organisaties bij het internationaal ondernemen en samenwerken. De EVD stimuleert internationale activiteiten met informatie over buitenlandse markten, met projectmatige en financiële ondersteuning en door het leggen van contacten met zakenpartners in het buitenland. Daarbij benut de EVD zijn wereldwijde netwerk van nationale en internationale organisaties zoals, Kamers van Koophandel, Nederlandse ambassades, consulaten generaal, de Europese Commissie en internationale financieringsorganisaties . Door de combinatie van kennis, ervaring, maatwerk en het wereldwijde netwerk opent de EVD werelden op het gebied van internationaal zakendoen die voorheen gesloten leken.

 

Ik bewonder je doorzettingsvermogen, vergeet niet dat jouw enthousiasme niet per defenitie die van anderen is.

Zeker voor een klein bedrijf is continuiteit van levensbelang, en politiek instabiele landen zijn dan niet favoriet.

 

Wat is nu precies het doel van deze missie.

Je wilt een reis organiseren om menseen de zakelijke mogelijkheden van het land te laten zien, en dan ?

 

Ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat ik jou aan het afbranden ben, Maar op HL zijn we van mening dat je verder komt met opbouwende kritiek dan met ja knikkers.

 

Helemaal eens, daarom post ik het ook op HL. Van kritiek leer je mijn inziens heel erg veel.

 

Mijn missie is om 1. Het land te zien en cultuur te zien/voelen 2. Kijken naar eventueele mogelijkheden die voortvloeien uit gesprekken met de zittende garde daar (Overheid, financieele instellingen en eventueele ondernemers).

 

Kijk, mijn idee is pril en loop er pas een week mee in mn hoofd en is zeker niet zo dat ik daar even denk binnen te lopen. Meer het feit daar in een vreemd land te komen en mishcien contacten te leggen die waardevol kunnen zijn.

 

Ik heb contact gezocht met Ministerie van BuZA en met de Nederlands ambassade in Georgie. Tovh ben ik van mening dat ik iemand in de inside nodig heb om dit tot een succes te maken.

 

Nogmaals bedankt voor kritiek en tips. Ik ga contact zoeken met de EVD omtrend bovenstaande.

 

Sandra Roelofs, de vrouw van de president van Georgie, Micheïl Saakashvili, is Nederlandse. Haar familie woont in Terneuzen (Zeeuwsch-Vlaanderen). Typ maar eens 'terneuzen georgie vrouw president' in bij een zoekmachine.

 

Misschien een ingang? :D

 

 

 

Als laatste strohalm wil ik deze manier eventueel aanwenden hahaha, maar denk niet dat ik er ver mee kom :D

Link naar reactie
  • 0

Hey

 

je hebt daar ook een stichting van:

 

De stichting Holland Georgie http://www.holland-georgie.nl/.

 

Twee van hun doelstellingen zijn:

 

- Kennisoverdracht en uitwisseling van ervaringen in allerlei sectoren

(industrie, onderwijs, gezondheidszorg, landbouw, financiële sector,

alsook cultuur, wetenschap, sport, media,etc.)

- Bevorderen van de handelsbetrekkingen, stimuleren van

ondernemerschap, uitwisseling van ervaringen en ‘Beste practices’ in

het zakendoen met Georgië

 

Misschien dat je eens met hun contact op kunt nemen! Ik denk dat zij jou veel waardevolle informatie kunnen verschaffen!

 

Veel succes

 

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Ik moet ook zeggen dat ik het nut niet in zie van Georgie ?

 

 

Jammer voor jou, mijnheer Merkava, als je ''geen nut van Georgie'' ziet ::)

maar gelukkig anderen zien dat wel ;)

Now let me show you Georgia's n u t wereledwijd(over het algemeen) :

Georgia, Caucasian Iberia is the origin of all nations and civilizations ; Iberians(Iberia is the old name of east Georgia), Sumerians, Aryans, etc, the cradle of First European/White men/CAUCASIANS (www.dmanisi.org.ge, http://www.georgiapromo.info/cradle.html ), the motherland of WINE and mettalurgy, het land waar Grieken een Gouden Fleece(Jason&Argonavts/Medea) vandaan haalden omdat het rijkste(onbekende) land was, maar oude Grieken wisten het beter en het is nog steeds trouwens(gold, olie, marganez, etc) alleen maar russische socializme heeft dit land kapot gemaakt, maar Georgie gaat zijn plaats in de wereld weer nemen :)

dus DEvRV je bent terecht in Georgie geinteresseerd! je weet waar je mee bezig bent, Merkava niet! hij is geen vriend van Georgie, gezien zijn naam(Mijnheer Merkava, we both know who Merkavas are, mengrelian abkhazians!)

 

o ja, check it out, www.georgiapromo.info, you read all about Georgia ;)

 

[edit mod] Adresseringen aan Mijnheer Merkava svp in begrijpelijke taal, niet in Georgiaans[edit]

Link naar reactie
  • 0

Nou... naarmijn informatie ligt er niet heel veel olie... en dat maakt het land gelijk ook zo interssant! geen grote landen die zich ermee bemoeien en mensen die het moeten hebben van hun intelect en niet van het feit dat het land vanzelf draait vanwege de olie.

 

Met de voortgang gaat het vooralsnog neit snel.... ga een aantal organisaties nogmaal benaderen!

 

ANouk bedankt voor je reactie, heb jij zelf band met georgie en zo ja hoe en wat?! ben benieuwd.

 

(en wat ZIJN merkava's dan?)

Link naar reactie
  • 0

Nou... naarmijn informatie ligt er niet heel veel olie... en dat maakt het land gelijk ook zo interssant! geen grote landen die zich ermee bemoeien en mensen die het moeten hebben van hun intelect en niet van het feit dat het land vanzelf draait vanwege de olie.

 

(en wat ZIJN merkava's dan?)

 

DEvRV

 

Er zijn meerdere dingen die je niet weet over Georgie ;)

i said check it out , http://www.georgiapromo.info , dan weet je meer ,

nee, niet grote olie zoals in Azerbaijan maar wel wat, je hoort dat in de toekomst...

 

Zoals ik al zei Merkavas zijn megrelian Abkhazians(hij zal ontkennen maar zijn mening en naam zegt al veel...

 

ja, ik kom zelf uit Georgie

 

Link naar reactie
  • 0

(en wat ZIJN merkava's dan?)

 

Zoals ik al zei Merkavas zijn megrelian Abkhazians(hij zal ontkennen maar zijn mening en naam zegt al veel...

 

ja, ik kom zelf uit Georgie

 

Van mij mag je wel wat uitgebreidere toelichting geven op 'megrelian abkhazians'. Het enige wat ik zonder toelichting lees in je berichten is dat je je land een warm hart toedraagt en een site probeert te spammen.

Link naar reactie
  • 0

spammen? :o

blijkbaar ken je niet het betekenis van dit woord!

ik zet deze site omdat hier allerlei informatie over Georgie beschikbaar is, dat is geen commercieel site of zo, D! en zelfde site staat ook in mijn profile.

Wie abkhazians zijn zei ik al, toch? en waarom zou ik dan uitgebreidere toelichting geven op 'megrelian abkhazians' , dat vraagt me niemand, toch? en iemand die dat graag wil weten moet zelf maar op google uitzoeken ;D

Link naar reactie
  • 0

(en wat ZIJN merkava's dan?)

 

Zoals ik al zei Merkavas zijn megrelian Abkhazians(hij zal ontkennen maar zijn mening en naam zegt al veel...

 

ja, ik kom zelf uit Georgie

 

Van mij mag je wel wat uitgebreidere toelichting geven op 'megrelian abkhazians'. Het enige wat ik zonder toelichting lees in je berichten is dat je je land een warm hart toedraagt en een site probeert te spammen.

 

Ik geloof dat Merkava 'systeem' betekend in het hebreeuws.... sommige woorden komen in meer talen voor ;D de link met families of bevolkingsgroepen lijkt me voorbarig.

 

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hebreeuws+merkava&meta=

 

Link naar reactie
  • 0

ja, dat kan natuurlijk, er zijn meerdere Georgische woorden, namen, etc die in meerdere talen, landen voorkomen, maar ik heb over merkava/abkhazian gedacht vanwege zijn berichten, DEvRV

vraagt om hulp en die merkava in plaats wat hulp te geven begint hoe ''leuk'' een vooral NUTTIG' Georgie is ..raar, niet?

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal het commentaar van SPAM hier.... ze is precies wat ik nodig kan hebben om mijn idee succesvol te laten zijn...

 

Ik heb inmiddels contact met haar via de mail om geen verdere problemen te veroorzaken qua spam etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal het commentaar van SPAM hier.... ze is precies wat ik nodig kan hebben om mijn idee succesvol te laten zijn...

 

Ik heb inmiddels contact met haar via de mail om geen verdere problemen te veroorzaken qua spam etc.

 

DEvRV mooi dat je geholpen bent! Zullen we dit deel van het draadje dan maar verder laten rusten?

Link naar reactie
  • 0

hahaaaa, dan is het duidelijk wie/wat merkava is :o

 

Nee, is me niet echt duidelijk, afgezien van een vaste en gewaardeerde vaste bezoeker op HL. Heb je het hier over Higherlevel Merkava of over Georgiaanse merkava's? Als je verondersteld dat iemand een 'megrelian Abkhazians' is, en ook al aangeeft dat diegene zal ontkennen, kun je op zijn minst toelichten wat die schone titel betekend. Over het algemeen gaan we hier net zo respectvol met elkaar om als in real life...

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal het commentaar van SPAM hier.... ze is precies wat ik nodig kan hebben om mijn idee succesvol te laten zijn...

 

Ik heb inmiddels contact met haar via de mail om geen verdere problemen te veroorzaken qua spam etc.

 

DEvRV mooi dat je geholpen bent! Zullen we dit deel van het draadje dan maar verder laten rusten?

 

Nee ik deel graag dfe resultaten met jullie, wanneer geintereseerd.

Link naar reactie
  • 0

Willem , de ADMINISTRATOR, waar kan ik mijn nieuwe berichten uitschakelen, ik zie dat nergens, :(

ik wil niet dat ik elke keer verstoord word met elke bericht die hier terecht komt >:(

ik heb al contact met DEvRV via prive adres

Link naar reactie
  • 0

Willem , de ADMINISTRATOR, waar kan ik mijn nieuwe berichten uitschakelen, ik zie dat nergens, :(

ik wil niet dat ik elke keer verstoord word met elke bericht die hier terecht komt >:(

ik heb al contact met DEvRV via prive adres

 

Beste anouk,

 

Misschien verstandig om je eerst eens in te lezen op een forum, voor je moord en brand gaat schreeuwen. je krijgt dan een beter beeld van de bezoekers en de sfeer op het forum.

 

Dan had je al geweten dat wij hier niemand afbranden, en dus ook geen landen, hooguit plaatsen wij vraagtekens bij bepaalde acties.

Daar mag iedereen mee doen wat die zelf wil.

 

En voordat deze op slot gaat.

 

van de Georgische site

eorgia is a part of ancient civilization. According to official sources the first Georgian state was founded 4 000 years ago

 

FYI

Merkahba komt uit het Hebreeuws, dat gaat al meer dan 6000 jaar terug

 

 

Ik vind het een beetje jammer dat jij, Anouk, hier loopt te schreeuwen.

Het is hardstikke mooi als iemand een bepaalde passie heeft voor een land, en daar wil gaan pionieren.

Zo iemand heeft er niks aan als wij hier met zijn allen Hallehlujah gaan zitten schrijven, en hij of zij met open ogen een onbezonnen avontuur aangaat..

 

Verder is een forum vooral bedoeld om kennis te delen, daardoor ontstaat een kennisbron waar iedereen profijt van heeft.

 

Jammer dat het beeld van Georgie op deze manier naar de achtergrond raakt.

Je had deze mogelijkheid ook aan kunnen grijpen om een beeld van jouw Georgie te schetsen.

Gemiste kans.

Link naar reactie
  • 0
eorgia is a part of ancient civilization. According to official sources the first Georgian state was founded 4 000 years ago

 

FYI

Merkahba komt uit het Hebreeuws, dat gaat al meer dan 6000 jaar terug

 

 

op de eerste plaast wie heeft jou gevraagd hoe leuk Georgie is? waarom moet je hier met je wijze folosofie komen hoe leuk en NUTTIG dit land is?! wie doet dat nou zoiets behalve de vijenden van dit land? pas op met je uitingen over mijn land anders krijg je ''change'' terug >:(

 

tweede, Georgie bestaat ongev. 2 milljoen jaar ( www.dmanisi.org.ge , http://www.georgiapromo.info/cradle.html )

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.