• 0

Reclame ringtones

Voor de mensen die regelmatig TMF, MTV of The Box kijken zullen de 'ringtone reclames' niet onopvallend gebleven zijn. Nu waren die al onwijs irritant, omdat ze ieder reclameblok op iedere zender wel twee keer voorbij kwamen.

Nu het echter overgeslagen is naar de internetsites ga ik me echt eraan irriteren. Ik bedoel dan met name de banners die de ringtone afspelen als de je met de muis eroverheen gaat. Mijn geluid staat altijd (internetradio) en dan komt dus constant die ringtone erdoorheen.

Ik kom ze de laatste dagen steeds vaker tegen, sites zoals planet, msn, veronica, routenet, etc. jagen regelmatig de meest irritante vogels, gekke kikkers of dancende duivels door mijn speakers!

Is deze reclame nu effectief? Is hier sprake van een overkill, waardoor de irritatiegrens bereikt is of heb alleen ik er last van?

Gaat dit de online trend worden, banners met geluid? Is dit de online marketing van de toekomst? Ik hoop het niet...

(Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat Xerox een kruipende mier heeft die een schuiffelgeluid maakt. Ook die komt regelmatig langs op zakelijke sites).

Persoon

p.s. Is er iets tegen te doen, behalve je geluid uitzetten of de internetsite refreshen en hopen op een andere banner?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik wordt er eigenlijk gewoon knatschgek van, zeker die ringtone-advertenties zijn tenenkrommend.

Helaas doe je er weinig aan, afgezien van ervoor zorgen dat flash geen geluid meer kan maken - alleen is dat weer tamelijk jammer als je een flash site wel met geluid wilt hebben.

Misschien moeten we de ad-blockers weer eens uit het vet halen, er zijn er in het verleden de nodige ontwikkeld. Zelf heb ik nooit de behoefte gehad om normale banners te laten verwijderen, maar als ze herrie gaan maken houd ik ze liever buiten de deur.

• 0

Oh jongens, wat is die FireFox toch heerlijk met zijn Adblock ! :D

Kan ik sterk aanbevelen : je moet je zo voorstellen : als ik met Firefox en Adblock (is een klein programmaatje dat je erbij download) een site op ga, dan krijg ik al onmiddellijk te zien wat ik kan Adblock-en. En je raadt het al : vooral de meest irritante ads zijn gelukkig vaak te blocken.

Maar ik vrees dat dit pas het begin is van een ware wedrace. Heb gelukkig nu al een bescheiden wapentje.

• 0

vers van www.hyped.nl:

"Blad Spunk zit ernaast met prijzen voor slechte reclame" (04/14/2005 )

Het jongerenblad Spunk heeft prijzen uitgereikt aan de slechtste reclames voor jongeren. Opmerkelijk is dat de reclame voor de "crazy frog" ringtone van Jamba genomineerd was als slechtste reclame. Dat is nogal opmerkelijk, omdat de "Crazy frog" ringtone de meest gedownloade ringtone ooit is. Nog nooit leverde een ringtone zoveel omzet op. Met andere woorden: een zeer geslaagde reclame die aanslaat bij jongeren. Misschien een tip voor de volgende keer: vraag even de resultaten van een campagne voordat je hem nomineert. Wellicht is het nog beter om de prijsnaam aan te passen. Want de "crazy frog" is met afstand de meest irritante reclame ooit. Jamba verdient daarom ook de prijs voor de "meest irritante reclame voor mensen die niet in de doelgroep zitten." Leuke tip voor volgend jaar, want die prijsuitreiking is op zich een prima idee.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar