• 0

Geld van de ene VoF naar de andere VoF, zelfde (mede)eigenaar

Goedemorgen allen,

 

Graag zou ik vanuit mijn ene VoF (2 vennoten), een bedrag willen "lenen" aan mijn andere VoF (2 vennoten), de medevennoten zijn niet dezelfde personen.

 

Volgens mij moet ik dat uit VoF A boeken als prive opname en bij VoF B boeken als prive storting, is mijn gedachte juist? Of kan en mag ik uit VoF A geld lenen aan VoF B?

 

Wat is jullie gedachte hierover?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je medevennoot in VOF-A het okee vindt dat VOF-A geld aan VOF-B leent, dan kan dat op zich ook wel.

 

Anders kan je inderdaad (privé) extra geld opnemen uit VOF-A en dit in VOF-B stoppen.

Althans als je medevennoot dát okee vindt... Want je kan (waarschijnlijk/misschien) niet zomaar extra geld uit de onderneming plukken omdat jij dat goed vindt. Overleg is natuurlijk op zijn plaats in deze.

 

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig is mijn medevennoot daar erg vriendelijk in. Qua kapitaal is dat ook geen probleem, anders was het sowieso geen optie ;-)

 

Natuurlijk zou een eventuele lening juridisch worden afgevinkt. Als ik een prive opname respectievelijk een prive storting doe, neemt de andere vennoot een zelfde bedrag op als prive opname. Daarom lijkt ons de geldelijke lening een beter alternatief.

 

Wat de lening betreft, vraag ik me gewoon af of ik uit mijn VoF A geld mag lenen aan mijn VoF B.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet jouw VOF-A en/of jouw VOF-B.

 

Een VOF is een samenwerkingsverband, met afgescheiden (ondernemings-)vermogen.

 

Het ene samenwerkingsverband kan wel geld uitlenen aan het andere lijkt mij. Maar of dat handig is, dat zou ik niet zo 1-2-3 weten. Stel dat het geld verloren gaat...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.