Ik handel via het internet in websites/applicaties en internet projecten.
Wat ik doe is volgende.
Momenteel heb ik 2 grote adverteerders
Wij hebben een URL shortener website. Mensen kunnen hiermee modern urls aanmaken.
Onze affiliaties verdienen hier geld aan. Per week spreken we van 4-6 duizend dolar.
Deze betalingen worden via Paypal overgemaakt, aan onze affiliaties.
Mijn adverteerder zit in Turkije, deze betaalde tot kort via Paypal. Maar in Turkije is paypal gestopt.
Dus moet die nu overmaken, naar ons zakelijke rekening in Nederland, en wij vervolgens via paypal affiliaties betalen.
Onze commissie is 10%
Maar nu het probleem, hoe moet ik dit belastingtechnisch goed afronden.
Wekelijks gemiddeld 5000 dolar ontvangen van uit Turkije - (min) 10% commissie van ons
rest via Paypal aan de rest van wereld overmaken, affiliaties zitten over het hele wereld.
*website server, domain alles zit in Amerika *
---------------------------
2e adverteerder zit in Duitsland, deze wil ook met Paypal betalen, en campagne is gericht naar Azerbeidzjan, daar betalen we ons affiliaties via bank(overmaken) dit doen we met een tussenpersoon, die maakt van uit zijn prive rekening over.
Maar deze wil ik ook nu naar het zakelijke rekening in Nederland laten overmaken, omdat paypal met grotere bedragen moeilijk begint te doen.
Hoe zou ik dit ook kunnen op pakken,
Hier gaat het om tussen de 10-13K euro per maand.
Duitsland > Nederland > Azerbeidzjan
Hier is ons commissie ook 10%.
--------------------------------------
Ons website begint nu aardig goed te lopen, we krijgen veel aanvragen voor advertenties maar ik heb geen ervaring met hoe we dit belastingtechnisch in Nederland kunnen regelen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M.Bakkers
M.Bakkers
Beste medeleden,
Ik handel via het internet in websites/applicaties en internet projecten.
Wat ik doe is volgende.
Momenteel heb ik 2 grote adverteerders
Wij hebben een URL shortener website. Mensen kunnen hiermee modern urls aanmaken.
Onze affiliaties verdienen hier geld aan. Per week spreken we van 4-6 duizend dolar.
Deze betalingen worden via Paypal overgemaakt, aan onze affiliaties.
Mijn adverteerder zit in Turkije, deze betaalde tot kort via Paypal. Maar in Turkije is paypal gestopt.
Dus moet die nu overmaken, naar ons zakelijke rekening in Nederland, en wij vervolgens via paypal affiliaties betalen.
Onze commissie is 10%
Maar nu het probleem, hoe moet ik dit belastingtechnisch goed afronden.
Wekelijks gemiddeld 5000 dolar ontvangen van uit Turkije - (min) 10% commissie van ons
rest via Paypal aan de rest van wereld overmaken, affiliaties zitten over het hele wereld.
*website server, domain alles zit in Amerika *
---------------------------
2e adverteerder zit in Duitsland, deze wil ook met Paypal betalen, en campagne is gericht naar Azerbeidzjan, daar betalen we ons affiliaties via bank(overmaken) dit doen we met een tussenpersoon, die maakt van uit zijn prive rekening over.
Maar deze wil ik ook nu naar het zakelijke rekening in Nederland laten overmaken, omdat paypal met grotere bedragen moeilijk begint te doen.
Hoe zou ik dit ook kunnen op pakken,
Hier gaat het om tussen de 10-13K euro per maand.
Duitsland > Nederland > Azerbeidzjan
Hier is ons commissie ook 10%.
--------------------------------------
Ons website begint nu aardig goed te lopen, we krijgen veel aanvragen voor advertenties maar ik heb geen ervaring met hoe we dit belastingtechnisch in Nederland kunnen regelen.
Wat kan ik hiermee het beste doen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53557-internationaal-handelen-via-internet-geldstroom/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag