• 0

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor beschermingsbewindvoerder

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen om een kleinschalig kantoor voor beschermingsbewind, budgetbeheer, budgetcoaching en thuisadministratie op te zetten. Een van de vereisten uit het Besluit kwaliteitseisen curatoren, beschermingsbewindvoerders en mentoren is dat er een beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt afgesloten.

 

Uit recente berichtgeving heb ik begrepen dat de aanbevolen dekking die deze verzekering moet bieden onlangs is bijgesteld: min. 500.000 Euro per gebeurtenis, min. 1.000.000 Euro per jaar, max 500 Euro eigen risico per gebeurtenis en een uitloop van 5 jaar. Uit dezelfde berichtgeving heb ik begrepen dat het afsluiten van een dergelijke verzekering problemen oplevert voor bewindvoerders, omdat er bijna geen verzekeraars zijn die deze dekking aanbieden.

 

Mijn vraag is of er hier bewindvoerders op het forum zijn die hier ervaring mee hebben. Zijn jullie inderdaad tegen problemen aangelopen en hebben jullie die uiteindelijk kunnen oplossen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Uit dezelfde berichtgeving heb ik begrepen dat het afsluiten van een dergelijke verzekering problemen oplevert voor bewindvoerders, omdat er bijna geen verzekeraars zijn die deze dekking aanbieden.

 

Beste Mirspreeuw,

 

Dit is op dit moment een issue voor alle curatoren, mentoren en beschermingsbewindvoerders.

 

Voor de meeste verzekeraars is niet de limiet maar de 5 jaar uitloop de bottleneck, maar een paar aanbieders bieden dit wel aan. Houdt wel rekening met een (bescheiden) toeslag vanwege de hogere limiet, en een eenmalige meerpremie van 75% van de jaarpremie voor het uitlooprisico.

 

De professionele verzekeringsadviseurs weten de partijen die dit nog wel doen goed te vinden en/of zijn mantelhouder namens de brancheorganisaties. Mocht jouw adviseur de weg toch niet vinden, dan kun je me een PM sturen: het zijn namelijk geen aanbieders die rechtstreeks zaken doen met eindklanten zonder adviseur.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Hartelijk bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik had nog geen verzekeringsadviseur, maar ik ga er nu zeker een raadplegen. Ik wil dit gewoon goed geregeld hebben, want aansprakelijkheid is een onderwerp dat je zeker niet te lichtvaardig moet opvatten.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk bedankt voor je reactie op mijn vraag.

Graag gedaan!

 

Ik wil dit gewoon goed geregeld hebben, want aansprakelijkheid is een onderwerp dat je zeker niet te lichtvaardig moet opvatten.

Helemaal mee eens. Maar los daarvan: het is voor jou en mij een harde vereiste om ons beroep te mogen uitvoeren.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.