• 0

Achtervang voor beschermingsbewindvoerder

Volgens het Besluit kwaliteitseisen curatoren, beschermingsbewind en mentoren moet een beschermingsbewindvoerder in geval van afwezigheid achtervang regelen. Ik ben een kleinschalig kantoor voor o.a. beschermingsbewind aan het opzetten en de bedoeling is dat ik dat als eenpitter ga doen. Ik moet dus op zoek gaan naar andere beschermingsbewindvoerders om mee te kunnen samenwerken en als achtervang bij mijn afwezigheid.

Het is natuurlijk belangrijk om goede afspraken te maken met je achtervang over zaken als overdracht, communicatie en financien en e.e.a. moet ook worden vastgelegd in een overeenkomst.

 

Mijn vraag is nu: heeft er iemand tips en/of advies voor mij wat betreft het regelen van achtervang?

Waar moet ik allemaal aan denken en waar moet ik op letten bij het zoeken naar een goede achtervang?

 

De achtervang moet namelijk al geregeld en vastgelegd zijn voordat je kunt worden benoemd als beschermingsbewindvoerder. Als starter ken je je collega-bewindvoerders nog niet en je wil je bedrijf en clienten tijdens afwezigheid niet bij zomaar iemand achterlaten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie op mijn bericht, Mikky. Ik weet wel bijna zeker dat er in de branche veel eenpitters zijn die ook met dit probleem te kampen hebben. Ik ben er inmiddels al een aantal in mijn regio op het spoor gekomen via de ledenlijsten van de brancheverenigingen. Met hen ga ik contact opnemen om te kijken of er iets met hen te regelen valt m.b.t. de achtervang.

 

Bedankt ook voor de tip over de groep op LinkedIn. Ik ga daar zeker aansluiting bij zoeken.

Link naar reactie
  • 0

In welke regio ga jij je bewindvoerderskantoor vestigen? Ik woon zelf in Limburg; bij het regelen van achtervang gaat mijn voorkeur uit naar bewindvoerderskantoren die in dezelfde regio zijn gevestigd. Dit lijkt mij praktisch gezien het handigst. Ik zit nog helemaal in de beginfase van de oprichting. Ik ben momenteel in afwachting van de uitkomst van de opleidingstoets van Kwaliteitsbureau CBM. Daarnaast ben ik nog volop bezig met het schrijven van mijn ondernemingsplan en van alle vereiste werkprocedures. Maar ik ben toch alvast maar begonnen om uit te kijken naar 1 of meerdere bewindvoerderskantoren in mijn regio; niet alleen om als achtervang te fungeren, maar ook om mee te kunnen samenwerken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie op mijn bericht. Goede tip; ik denk dat ik het ook maar zo ga aanpakken. Ik zoek een paar collega bewindvoerders/concurrenten in de buurt van mijn woonplaats en ga met hen in gesprek. Om te kijken wie er bereid is om met mij samen te werken en mij te vervangen bij afwezigheid, maar ook om te kijken wie er het best bij mij zou passen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je na (bijna) twee maanden nog geen concrete, regionale contacten weten te leggen? Poeh, dan lijk je je meer voor te nemen dan uit te voeren...

 

...dat is ook kenmerkend voor toekomstige cliënten overigens, maar ben je dan wel de juiste persoon voor dienstverlening van deze aard?

 

Je stelt in beginsel een vraag over achtervang, maar hoe borg je de kwaliteit en continuiteit van de primaire (doorlopende) bedrijfsvoering?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.