• 0

De juiste algemene voorwaarden en verzekeringen [oppas voor kids en honden]

Goedenmiddag,

 

Nog eventjes en dan gaat mijn website eindelijk online.

 

Nu ben ik bezig met het schrijven van goede algemene voorwaarden. Heel belangrijk voor mijn werk als oppas voor kids en honden.

 

Nu wil ik vragen of er mensen zijn die er naar willen kijken en feedback willen geven of het überhaupt klopt en ook volgens de wet in orde is. Ik wil geen problemen krijgen als het niet voldoet.

 

Ik hoor het graag,

 

Hartelijke groet.

Fleur

Algemene_Voorwaarden_Honden_Uitlaat.docx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Fleur,

 

Heel veel succes met jouw bedrijf.

 

Jouw algemene voorwaarden heb ik snel gescand, maar ik vrees dat er geen beginnen aan is.

De bedoeling is duidelijk, maar ik heb ernstige twijfels bij bepaalde zaken die jij hebt opgenomen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de verdeling van de aansprakelijkheid.

Daarnaast zitten er slordigheden in. Wat moet een hond bij een kinderarts?

 

Wellicht kunnen deze tips je verder helpen:

- (goedkoop) zoek een (andere) professionele uitlaatservice en kijk goed naar de algemene voorwaarden die zij hanteren. Maak dan nieuwe en laat het nog eens controleren door een jurist oid

- (minder goedkoop) laat de algemene voorwaarden opstellen door een professional.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt!!

 

Ik ga zeker even de kosten bekijken.

 

Kinderarts staat bij oppas op locatie. Dit betreft kinderen. Niet duidelijk, meteen aangepast.

 

Omdat kinderen en honden, een eigen verstand hebben, wil ik mijzelf zoveel mogelijk veilig stellen als kinderen of honden schaden aanrichten of oplopen. Stel ik wandel met een hond en deze valt uit naar een andere, dan ik dat buiten mijn macht. Natuurlijk zal ik ten alle tijden situatie proberen te voorkomen, maar als het gebeurd wil ik geen schade-claim.

 

Heeft u suggesties in hoe ik dit soort situatie kan uitsluiten?

 

Bedankt voor uw reactie nogmaals.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik dat schade-, aansprakelijkheids- en verzekeringsgebeuren maar eens goed (laten) uitzoeken. Ik heb geen enkel verstand van de materie, maar zoiets regelen via algemene voorwaarden lijkt me vragen om problemen.

 

Jouw kast met huissleutels lijkt me (in combinatie met adressen en looptijden) interessant voor potentiële dieven.

 

Toevallig vertelde Google me eerder deze week dat je wettelijk altijd € 40 incassokosten mag rekenen, dus in dit opzicht lijk je je te beperken met je voorwaarden.

 

Maar de beste tip had Johan Mulder al gegeven in zijn laatste alinea.

 

Link naar reactie
  • 1
Ik heb geen enkel verstand van de materie, maar zoiets regelen via algemene voorwaarden lijkt me vragen om problemen.

 

Integendeel! De algemene voorwaarden zijn juist bij uitstek de manier en plaats om zaken als aansprakelijkheid, schade en verzekeringsplicht te regelen.

 

En ook op de inhoud van die paragrafen heb ik zo 1 2 3 geen op- of aanmerkingen (maar ik ben geen advocaat, en heb niet gekeken naar de overige bepalingen)

 

En in tegenstelling tot wat ik zelf in een eerdere reactie op een eerdere vraag van TS suggereerde-is de uitlatende partij niet de "bezitter" van de hond, dat is de eigenaar. Dat betekent ook dat de eigenaar moet zorgen voor een passende WA verzekering voor schade door gedragingen van de hond zelf.

 

Jouw kast met huissleutels lijkt me (in combinatie met adressen en looptijden) interessant voor potentiële dieven.

Goed punt!!

 

Toevallig vertelde Google me eerder deze week

Vertelde Google er ook bij aan welke specifieke voorwaarden je moet voldoen bij een consumentenvordering? Niet alle informatie van Google is namelijk correct of up to date, maar veel informatie is vooral onvolledig :)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ze ook even snel doorgenomen en deel de mening van Johan. De opzet kan veel duidelijker en op de inhoud valt ook nog wel het e.e.a. aan te merken. Het lijkt me verstandiger om je voorwaarden op te laten stellen door een deskundige i.pv. zelf de nodige knip en plak oefeningen uit te gaan voeren. Jouw dienstverlening richt zich niet alleen op het uitlaten van andermans honden (inclusief diens gedragingen, zowel verwacht als onverwacht) maar ook de "zorg" over andermans kinderen. Daar komt nogal wat bij kijken in de risicosfeer en je kunt nu eenmaal niet klakkeloos aansprakelijkheid gaan beperken dan wel uit gaan sluiten.

 

Daarnaast zal de professional je ook wijzen op de grijze en zwarte bepalingen welke je dient te vermijden evenals het fatsoenlijk "ter hand stellen" van je leveringsvoorwaarden. Het inschakelen van een jurist kost dan wel meer maar ik denk dat die investering je uiteindelijk meer zekerheid zal bieden.

 

Last but not least, het is sterk aan te bevelen om met een nette overeenkomst te gaan werken. Hiermee voorkom je nl discussies die, met regelmaat, voortvloeien uit het fenomeen mondelinge overeenkomst.

 

Succes!

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Integendeel! De algemene voorwaarden zijn juist bij uitstek de manier en plaats om zaken als aansprakelijkheid, schade en verzekeringsplicht te regelen.

 

 

Je hebt helemaal gelijk en mijn bericht ziet er bij herlezing inderdaad erg knullig uit. Ik had eerst alleen de term ''verzekeringsgebeuren'' staan omdat het me (kennelijk ten onrechte) raar leek dat de polis van A schade dekt als B met A's hond wandelt. Later had ik de eerste zin middels edit uitgebreid met de andere twee termen, dat ze daar ook goed naar moest kijken. Maar aangezien de volgende zin volledig doorgaat op de vorige wordt het inderdaad een vreemd geheel.

 

(Maar goed, dat ik er geen verstand van heb is in elk geval bewaarheid :) )

 

 

Vertelde Google er ook bij aan welke specifieke voorwaarden je moet voldoen bij een consumentenvordering? Niet alle informatie van Google is namelijk correct of up to date, maar veel informatie is vooral onvolledig :)

 

 

Nee, ik vermeldde juist hoe ik er aan gekomen was zodat ze mijn niveau in dit opzicht kon inschatten.

 

Link naar reactie
  • 0

Onwijs bedankt allemaal!

 

Ja de opmaak laat zeker te wensen over, maar deze is niet definitief. Ik wilde eerste de inhoud correct hebben.

 

Ik heb mijn Voorwaarden naar een bedrijf gestuurd en zij vertelde dit:

 

De algemene voorwaarden zijn gecontroleerd en o.a. de volgende bepalingen dienen te worden toegevoegd en/of te worden aangepast:

- Toevoegen: Definities, die worden gebruikt in het uitlaatservice gedeelte;

- Toevoegen: Conversie;

- “kindenarts” aanpassen;

- Meer verplichtingen van de opdrachtgever toevoegen;

- Type- en spelfouten corrigeren;

- Artikel 9.5 in strijd met de wet;

- Meer aansprakelijkheidsbeperkingen toevoegen;

- Toevoegen: Overmacht;

- Toevoegen: Opschorting en ontbinding;

- Toevoegen: Bevoegde rechter.

 

Ik ga hiermee aan de slag. Misschien vind ik nog iemand die dit voor minder geld kan doen, want 275 euro is best een hoop geld.

 

Bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
  • 0

Beste 19Fleur94,

 

Omdat kinderen en honden, een eigen verstand hebben, wil ik mijzelf zoveel mogelijk veilig stellen als kinderen of honden schaden aanrichten of oplopen. Stel ik wandel met een hond en deze valt uit naar een andere, dan ik dat buiten mijn macht. Natuurlijk zal ik ten alle tijden situatie proberen te voorkomen, maar als het gebeurd wil ik geen schade-claim.

 

Ik maak even misbruik van mijn eigen achtergrond (ik heb het e.e.a. met hondengedrag gedaan).

Jij behoort dit aan te zien komen en op voorhand op te handelen (heb je hier genoeg kennis voor in huis?) ook geld dat een verzekering van een derden zodra jij met de hond loopt niet zo snel het geld zal uitkeren daar de hond tegen betaling bij jou verblijft.

 

Als je ergens bang voor bent kun je je ergens tegen verzekeren dit kost uiteraard geld.

Om een kloppende ALV te krijgen raad ik je echt aan een professional in te huren maar ook dit kost geld.

 

Groeten

Observe your enemies, for they first find out your faults

Link naar reactie
  • 0

Ik heb genoeg verstand om het aan te zien komen. Het kan voorkomen dat de hond gedrag vertoon in een situatie of schrikt en aanvalt. Dit is moeilijk te voorkomen.

 

Het zijn uiteraard uitzonderlijke situaties. Ik ben aan het kijken naar een aansprakelijkheid verzekering voor mijn bedrijf.

 

Bedankt voor het inzicht!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste fleur,

 

AV hebben en de klant AV laten accepteren door klanten zodat zij werking hebben is een verhaal met spelregels heb je die goed op de rit? Vermelding op de site is niet voldoende.

Naast de AV heb je wellicht ook voor je site nog wat spelregels e.d. nodig voor privacy en gebruik website.

Heb je je eigen privé WA verzekering al eens gevraagd hoe het werkt als je je hond aan een uitlaatdienst meegeeft?

Heb je een bedrijfs- of beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, wat zeggen die ervan?

Vaak stellen die in polis voorwaarden hoe je afspraken met je klant moet maken.

 

Succes!

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Alleen al het idee dat je 2 verschillende activiteiten in 1 AV verwerkt, maakt het in mijn optiek erg lastig. Hoe ga je namelijk op mijn kind oppassen als je ook met mijn 3 ( subadult) retreivers gaat wandelen?

 

Ik zou om heel eerlijk te zijn, deze scheiden en het middels 2 sites presenteren, ik zie namelijk graag dat mijn hondenuitlater zich volledig toewijd aan mijn honden, terwijl de oppas van mijn kind zich volledig toewijd aan mijn kind. Geen 50%/50% gevoel, wat ik nu wel krijg bij het zien van gelijke naam en voorwaarden in 1.

 

Verder mis ik de volledige wettelijke bepaling en enkele verwijzingen naar ziekten en preventief behandelen hiervan ( denk aan de jaarlijkse coctail voor honden ).

 

Zie als voorbeeld die van de lokale uitlaatdienst bij mij, http://www.netuitgelaten.nl/algemene-voorwaarden/

 

Die gaan ook dieper in op eventuele schade en hoe hiermee wordt gehandeld.

Link naar reactie
  • 0

ook geld dat een verzekering van een derden zodra jij met de hond loopt niet zo snel het geld zal uitkeren daar de hond tegen betaling bij jou verblijft.

 

Een goede Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren keert uit indien de eigenaar (risico)aansprakelijk is voor de zelfstandige gedraging van het dier.

 

Maar hier slaat de twijfel bij mij toch weer toe: de hondenuitlaatservice is weliswaar niet de bezitter (dat is de eigenaar), maar gebruikt de dieren wel voor uitoefening van een bedrijf. Dat "gebruiken" werd tot 2011 altijd heel precies opgevat: een bewakingshond of hashhond wordt "gebruikt" voor uitoefening van een bedrijf.

Maar de Hoge Raad gaf er in dit arrest uit 2011 een hele andere betekenis aan:

 

Verbintenissenrecht. Risicoaansprakelijkheid voor schade aangericht door dier, art. 6:179 en 6:181 BW. Personenschade opgelopen in de bak door een trap van een door de bezitter tegen betaling ter belering bij manege ondergebracht paard. Hetzij de bezitter hetzij de bedrijfsmatig gebruiker is aansprakelijk. Aansprakelijkheid rust op degene die het bedrijf runt in de uitoefening waarvan het dier wordt gebruikt, dus op de manege. In dit verband is niet van belang of degene die het bedrijf uitoefent bezitter dan wel houder is van het dier, en ook niet of het doel waarvoor het dier wordt gehouden inmiddels bijna is bereikt. Evenmin mag in dit verband de eis worden gesteld dat degene die het bedrijf uitoefent, het dier duurzaam en ten eigen nutte gebruikt.

 

Dit zou kunnen betekenen dat de hondenuitlaatservice op grond van art 6:181 BW gewoon wel zelf risico aansprakelijk is

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.