• 0

Procedure bijhouden fiscale aangiften

Hallo allemaal,

 

Puur voor deze vraag heb ik een account aangemaakt op Higherlevel, als ik ergens boekhoudkundige informatie nodig ben kom ik altijd uit op dit forum, dus vandaar.

Ik werk bij een administratie en accountantskantoor, die uiteraard de fiscale aangiften voor de klanten verzorgd, via de programma's van ElsevierFiscaal (ElsevierNextens). Nu is controle op welke aangiften tijdig of niet tijdig gedaan worden enigszins lastig, ik moet uitzoeken of de controle hier op beter kan. Bij ons kantoor werken we met mappen waar de geprinte aangiften in gearchiveerd worden en er een paraafje met datum voor in de map op een overzicht komt. Door de hoeveelheid aangiften die er inmiddels gemaakt moeten worden wordt de controle op tijdig versturen van de aangiften steeds lastiger. De enige controle die er nu te doen valt is door het controleren van de mappen omstreeks de uiterlijke aangiftedatum. Nu is mijn vraag dan ook: Hoe wordt dit bij andere kantoren gedaan? Idealiter zou het zijn dat je in het aangifteprogramma een melding krijgt als de uiterste aangiftedatum van een bepaalde klant in de buurt komt maar naar mijn weten is dit niet mogelijk.

 

Ik hoop dat er mensen zijn die mij tips kunnen en willen geven.

 

Groet,

 

Björn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Bjornh,

 

Gezien onze huisregels,waarmee je bij het aanmelden accoord bent gegaan heb ik een slot op jouw bijdrage gezet en zal later verwijderd worden.

Juristen, fiscalisten en boekhouders delen belangeloos hun expertise op Higherlevel.nl. Dit wordt enorm gewaardeerd. Echter, vragen vanuit die expertisehoek voor eigen klantdossiers zijn niet toegestaan en worden verwijderd. Hiervoor kun je het Forum Fiscaal Dienstverleners raadplegen.

 

We zijn een ondernemersforum. Vragen van werknemers worden niet behandeld.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.