• 0

Uitschrijven Ja of Nee, en hoe met mijn eigen bedrijf @ Curacao

Beste Ondernemers,

 

Ik zit met een vraag. Zojuist heb ik te horen gekregen dat ik een baan heb gekregen in Curacao.

het betreft een begin van een half jaar. Daarna wordt verder gekeken of verlening mogelijk is. Nu zit ik alleen met een paar vragen betreft mijn eigen kleine onderneming. Puur als extra inkomen, niet eens 8 klanten.

 

Als eerste is mijn vraag, wat is verstandiger te doen? Of wat zouden jullie in deze situatie doen.

Zal ik mij volledig uitschrijven hier in Nederland en ook mijn eigen bedrijf opzeggen en dan weer opnieuw openen in Curacao?

 

Zal ik gewoon hier in Nederland ingeschreven staan als inwoner en ook mijn eigen bedrijf gewoon hier laten staan? Als vestigingsadres, mijn ouders.

 

Of mij uitschrijven als inwoner hier en inschrijven als inwoner in Curacao en mijn bedrijf wel hier laten staan.

 

Hoe is dit precies allemaal belastingtechnisch? Ik hoop dat hier ondernemers/mensen zijn die zoiets soortgelijk hebben meegemaakt of mij advies kunnen geven.

 

Alvast erg bedankt,

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus je overweegt te emigreren op basis van een half jaar werk met een kans op meer? Da's best een stap - wat als het na die 6 maanden afgelopen is?

 

Het is inderdaad een half jaar contract. Maar ben ik verplicht om mij in te schrijven in Curacao als ik daar ga werken en wonen? Of mag ik ook in Nederland ingeschreven staan? ik weet niet exact hoe dat zit.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Voor de Volkersverzekeringen geldt dat bij terugkeer binnen één jaar iemand geacht wordt voortdurend in Nederland te hebben gewoond. Ik weet niet of je dit vooraf als voorbehoud kan maken.

Als je daar blijft wil je misschien nog wel vrijwillig verzekeren voor de AOW?

Lijkt me verstandig contact op te nemen met de belastingdienst;

 

Vragen over de gevolgen van internationaal verhuizen voor de belasting

Voor meer informatie over de gevolgen van emigratie voor de belastingen, kunt u bellen met de BelastingTelefoon. Bent u al verhuisd? Bel dan met de BelastingTelefoon Buitenland.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/internationaal/internationaal_verhuizen/emigreren/wat_moet_u_doen_als_u_emigreert/wat_moet_u_doen_als_u_emigreert

 

Artikel 3 AKW

1

Waar iemand woont en waar een lichaam gevestigd is, wordt naar de omstandigheden beoordeeld.

3

Hij die Nederland metterwoon heeft verlaten en binnen een jaar nadien metterwoon terugkeert zonder inmiddels in de Nederlandse Antillen, Aruba of op het grondgebied van een andere Mogendheid te hebben gewoond, wordt ook voor de duur van zijn afwezigheid geacht in Nederland te hebben gewoond.

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Meld je even aan op de facebookpagina DurftevragenCuracao. Deze vraag is daar meerdere malen uitgelegd (stap voor stap) en kan je vinden door de zoekfunctie te gebruiken.

Mocht je er echt niet uitkomen, laat het dan even weten.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.