• 0

Zakelijke aankoop gedaan, levering blijft uit

Voor mijn eigen webshop heb ik een samenwerking met een bedrijf dat product X levert. Het gaat om een gepersonaliseerd product, dat in mijn shop goed verkoopt. Voorheen kreeg ik snel mijn bestelling en was er niks aan de hand.

Nadat een contactpersoon van het bedrijf stopte, verliep de samenwerking steeds stroever. Ik wacht momenteel al drie weken op mijn bestelling, het bedrijf communiceert niet en ondertussen zitten mijn klanten weer te wachten op hun product. De bestelling hiervoor, heb ik maar halve producten ontvangen.

 

Het gaat om een product uit twee delen: een beker en een deksel. Bij mijn vorige bestelling heb ik alleen de bekers ontvangen, zonder deksels. De deksels zouden z.s.m. nagestuurd worden. Drie weken later nog steeds geen deksels ontvangen.

 

Ondertussen een nieuwe bestelling gedaan. Ben nu 2,5 week aan het wachten totdat de bestelling bij mij aankomt. Ik krijg vervolgens een Track&trace code voor mijn bestelling, welke twee dagen later nog steeds de volgende melding aangeeft: zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen door PostNL. Mijns inziens is het pakket dus nog niet verzonden.

 

Het liefst wil ik mijn klanten hun geld teruggeven omdat ze zo lang moeten wachten en de bestelling bij de leverancier annuleren. Ik heb reeds de factuur betaald (drie weken geleden). Kan ik dan aanspraak maken op een credit van mijn aankoopbedrag?

Ik heb overigens nooit algemene voorwaarden van het bedrijf ontvangen en lees overal steeds meer slechte recensies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je vrij exact bepalen dat jij wel de prestatie van de overeengekomen transactie levert, maar dat de tegenprestatie uitblijft? Zo ja, stop dan vanaf dat moment met het leveren van jouw prestatie of draai deze terug en bevestig dit per brief.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Alle seinen op rood ducht mij.... wel PostNL aanmelding maar geen levering betekent dat het pakket nooit is afgeleverd op het postkantoor of opgehaald door PostNL.

 

 

Dat was mijn gedachte dus ook. Hoewel ik eerdere bestellingen gewoon altijd netjes ontvangen heb, totdat er van personeel oid gewisseld werd, en plots was het gedaan met de klantvriendelijkheid. Echt heel erg jammer deze zaak

Link naar reactie
  • 0
@ Hans Ik kan aantonen dat ik hun heb betaald ja en dat de levering uitblijft. Maar de betaling is reeds gedaan dus die kan ik niet meer terugdraaien. Kan ik op een andere manier aanspraak maken dat ik mijn geld terug wil omdat hun levering uitblijft?
Begin met een simpele en bondige brief dat je alsnog binnen x dagen de tegenprestatie voor de betaling verlangt of anders creditering van betreffende betaling. Afhankelijk van de reactie moet je jouw vervolgstap afwegen en bepalen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

@ Hans Ik kan aantonen dat ik hun heb betaald ja en dat de levering uitblijft. Maar de betaling is reeds gedaan dus die kan ik niet meer terugdraaien. Kan ik op een andere manier aanspraak maken dat ik mijn geld terug wil omdat hun levering uitblijft?

 

ja, eerst komt de ingebrekstelling, en na een bepaalde tijd daarna mag je de goederen weigeren en je geld terugeisen.

 

Let wel: het bedrijf heeft nu ee leveringsplicht op jou (en ze doen dat niet)

daarna zullen ze een betalingsverplichting op jou hebben. Enig inzicht dat ze dat wel gaan doen?

Welhaast zeker dat ze zich liever alsnog bekeren en deksels snel leveren (pun intended)

Link naar reactie
  • 0

...het bedrijf communiceert niet...

Ook niet als je belt? Dit ljikt me typisch iets dat met een goed gesprek op te lossen moet zijn.

 

 

Ik heb inderdaad geprobeerd te bellen. Kreeg ik niemand te pakken. Daarna kreeg ik een appje van de 'eigenaar/manager' met de reactie dat ze het allemaal super vervelend vond en er snel achteraan ging. Vervolgens probeert ze me wel nog nieuwe producten te verkopen, maar een antwoord op hoe het met mijn eerste bestelling zit, blijft uit.

Link naar reactie
  • 0

@ Hans Ik kan aantonen dat ik hun heb betaald ja en dat de levering uitblijft. Maar de betaling is reeds gedaan dus die kan ik niet meer terugdraaien. Kan ik op een andere manier aanspraak maken dat ik mijn geld terug wil omdat hun levering uitblijft?
Begin met een simpele en bondige brief dat je alsnog binnen x dagen de tegenprestatie voor de betaling verlangt of anders creditering van betreffende betaling. Afhankelijk van de reactie moet je jouw vervolgstap afwegen en bepalen.

 

Moet dit met een aangetekende brief zijn? Of is een normale brief of e-mail ook goed?

Link naar reactie
  • 0

Langsgaan, bellen, mailen, schrijven (al dan niet aangetekend) is allemaal afhankelijk van hoe ontvankelijk en bereikbaar de wederpartij is. Hoe beleefder en minnelijker je begint, hoe beter, maar wees en blijf duidelijk en verlang dat ook terug.

 

Denk hierbij aan het blijven bij het onderwerp, het vasthouden aan termijnen, toezeggingen e.d. en bewaar alles in het kader van dossier opbouw, voor het geval dat...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de ingebrekestelling per mail verzonden, aangetekend gaat vandaag de deur uit.

Geen reactie op de mail gekregen, wel een reactie nadat ik hun Instagram-pagina overspoelde met berichtjes om te antwoorden op mijn reactie. (Alle 'negatieve' reacties van mij, maar ook van anderen, worden direct verwijderd van Instagram en hun Facebook pagina, ik heb contact met meerdere gedupeerden, maar allen eindconsument)

 

Vervolgens in een prive berichtje:

 

Ik: Jullie moeten netjes communiceren. Ik heb jullie een mail gestuurd waar ik weer geen antwoord op krijg. Er komt een aanmaning jullie kant op.

 

Hun reactie: Prima dan sturen we de deksels ook niet! Dat is dan niet meer nodig denk ik!

 

 

Ronduit schandalig.

Link naar reactie
  • 0

kinderachtige reactie van hun kant.

 

Eigenlijk is het met een levering van spullen niet anders dan een levering van geld:

zij hebben een leveringsplicht, van deksels.

leveren ze niet, dan moet je ze aanmanen. Dat je dus zegt een aanmaning te versturen, is niet meer dan logisch.

Sturen ze na zo'n aanmaning (of een telefonische maning, dat werkt vaak sneller inderdaad) de deksels nog steeds niet, dan kun je de koop gaan ontbinden. Over termijnen e.d waarover we praten moet je niet bij mij zijn, maar bij een jurist, of jurididisch onderlegd. Maar redelijk en billijk is, dat as het te laat is, jij die koop mag ontbinden. Zouden het bij wijze van spreken bekers zijn (trofeeën) voor een sportwedstrijd, en die wedstrijd is geweest, dan mag jij die koop ontbinden.

 

Je hebt al betaald, dus in dat geval gaat de leveringsplicht van bekers over in een leveringsplicht van het overgemaakte bedrag.

 

Heel kinderachtig en ook onwetend dat ze zo reageren op niets meer dan een aanmaning.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je in eerste instantie maar naleving van de overkomst blijft eisen, wordt dat geweigerd, kun je de transactie ontbinden en je betaling terug eisen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Vervolgens probeert ze me wel nog nieuwe producten te verkopen, maar een antwoord op hoe het met mijn eerste bestelling zit, blijft uit.

Ik heb iets dergelijks twee keer eerder meegemaakt. In beide gevallen bleek achteraf dat die leveranciers alleen maar tijd aan het rekken waren. Een aantal weken later waren ze failliet.

 

Gokje (vanuit die ervaring): ze krijgen niets meer geleverd van hun toeleveranciers omdat ze die niet (kunnen) betalen. Ze hebben dus cash nodig. Jou terugbetalen helpt dan niet, maar jou iets extra's verkopen (en weer vooraf laten betalen?) wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.