• 0

Accountant/Fiscalist niet verplicht, maar wanneer aan te raden?

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle informatie is op internet te vinden, ik kan begrijpend lezen en logisch nadenken. Waarom zou ik hier geld voor betalen?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

 

Hetzelfde geldt voor het breien van je trui,

Hetzelfde geldt voor het knippen van je haar,

Hetzelfde geldt voor het schilderen van je woning,

Hetzelfde geldt voor het produceren van diesel voor je auto.

 

Altijd leuk die filosofieën op de zondagmiddag.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Alle informatie is op internet te vinden, ik kan begrijpend lezen en logisch nadenken. Waarom zou ik hier geld voor betalen?

 

Bijvoorbeeld omdat je onbewust onbekwaam bent en niet weet wat je waar zou moeten zoeken. Er zijn veel fiscale dingetjes waar je rekening mee moet houden, waar jij waarschijnlijk nog nooit aan gedacht hebt.

 

Bijvoorbeeld omdat elke situatie anders is en niet met standaard informatie van internet opgelost kan worden. Het kopen van verf en kwasten maakt je nog niet tot een bekwaam schilder.

 

Bijvoorbeeld omdat het jou ontzettend veel tijd scheelt om alle nieuwe regelgeving te interpreteren, jurisprudentie bij te houden en de bijbehorende taal te leren.

 

Doet me denken aan een oude mop. De motor van een oud cruiseschip was uitgevallen en de scheepsmonteurs kregen hem niet weer aan de praat. Elke dag dat het schip stil lag kostte de reder vele duizend euro's, dus uiteindelijk werd een dure expert ingevlogen. Die keek eens naar de motor, pakte een rubber hamer en gaf een voorzichtig tikje op de motor. Direct kwam de motor in beweging en liep weer als een zonnetje. Toen de reder de rekening kreeg, schrok hij zich een hoedje: 10.000 euro! Tja, verklaarde de expert desgevraagd, het tikken met de hamer kostte slechts twee euro, maar het weten waar 9.998 euro.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Alle informatie is op internet te vinden, ik kan begrijpend lezen en logisch nadenken. Waarom zou ik hier geld voor betalen?

Als je genoeg tijd overhoud om het zelf te doen en je weet ook wat je doet, verdien je het meeste geld door het zelf te doen.

 

Als je tijd schaars is, bv omdat je het te druk hebt met ondernemen en je geld te verdienen met zaken waar je goed in bent, verdien je geld door je administratie uit handen te geven aan een deskundige.

 

Als je niet bekwaam genoeg bent om het zelf te doen, verdien je geld door je administratie uit handen te geven aan een deskundige.

 

Maak een keuze waar je je prettig bij voelt.

 

Link naar reactie
  • 0

Nadat ik mijn fiscalist voor de derde keer op een fout betrapte, kwam de aap uit de mouw: "Ja sorry, ik weet nu eenmaal meer van vennootschapsbelasting dan inkomstenbelasting."

Je zou iets anders verwachten, maar inderdaad ... regelmatig dezelfde ervaring.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Je zou iets anders verwachten, maar inderdaad ... regelmatig dezelfde ervaring.

 

Ik niet. Al heel wat jaren dezelfde fiscalist.. en - je wil het niet geloven hoe toevallig: hij is óók moderator op een ondernemersforum ;)

 

Maar los daarvan: liever dat een professional een fout maakt dan ikzelf: die professional kan ik er tenminste op aanspreken

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou iets anders verwachten, maar inderdaad ... regelmatig dezelfde ervaring.

 

Ik niet. Al heel wat jaren dezelfde fiscalist.. en - je wil het niet geloven hoe toevallig: hij is óók moderator op een ondernemersforum ;)

 

Maar los daarvan: liever dat een professional een fout maakt dan ikzelf: die professional kan ik er tenminste op aanspreken

 

 

Voor de belastingdienst maakt het niet uit wie de fout maakt. Jij blijft verantwoordelijk, ook al heb je het uitbesteed.

Link naar reactie
  • 0

Ik niet. Al heel wat jaren dezelfde fiscalist..

Dan mag je van geluk spreken.

 

.. en - je wil het niet geloven hoe toevallig: hij is óók moderator op een ondernemersforum.

Dat verband zie ik niet helemaal ...

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Alle informatie is op internet te vinden,

Hoe kom je daarbij? Er is erg veel te vinden op Internet, maar zeker niet alles is vindbaar. Denk alleen al aan de diverse vaktijdschriften die ergens achter een betaalmuur vindbaar zijn.

ik kan begrijpend lezen en logisch nadenken. Waarom zou ik hier geld voor betalen?

Omdat je heel veel tijd moet investeren in dat begrijpend lezen, alvorens je over de gehele wet- en regeling en bij behorende jurisprudentie logisch kunt gaan nadenken.

Link naar reactie
  • 0

Dat verband zie ik niet helemaal ...

 

Is er ook niet hoor...dat hij (Joost uiteraard) ook moderator is - of beter gezegd: dat ik in de tussentijd ook moderator ben geworden, is toeval, dat hij HL lid is niet.

 

Ik had destijds - 2008/2009 - al 3 fiscalisten versleten. De ene lag niet goed bij mijn compagnons (en destijds vond ik dat - onnodig - belangrijk), de ander werd langdurig ziek, en lag in zakelijke scheiding met zijn compagnon (nummer 3). Ik was op zoek naar een betrouwbare fiscalist zonder al te veel gedoe, en die vond ik via dit forum.

 

En - omdat ik niemand tekort wil doen - op dit forum zijn naast Joost nog veel meer goede fiscalisten actief zoals Richard Overweg, Ronaldinho, JanTax en Marcel Spruit

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had destijds - 2008/2009 - al 3 fiscalisten versleten. De ene lag niet goed bij mijn compagnons (en destijds vond ik dat - onnodig - belangrijk), de ander werd langdurig ziek, en lag in zakelijke scheiding met zijn compagnon (nummer 3). Ik was op zoek naar een betrouwbare fiscalist zonder al te veel gedoe, en die vond ik via dit forum.

Al het slechte (en misschien ook het goede) komt in drieën.

 

'Standvastig is gebleven mijn hart in tegenspoed'

Willem van Oranje-Nassau

Dillenburg 1533 - Delft 1584

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

1 Niet alles staat op het internet.

2 Belastingrecht is niet altijd logisch.

3 Het kost veel tijd.

4 Je weet niet wanneer je iets moet gaan zoeken op het internet.

5 ...

 

Nah is wel genoeg

Medische informatie staat ook op het internet, veel succes met je blinde darm :) !!

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

De vraag was wanneer een fiscalist inschakelen.

De jaarlijkse aangifte e.d. vertonen een routinematig verloop en kunnen vrijwel door iedereen worden ingevuld. Het is wel verstandig een jaarlijkse check up te doen voor de wat grotere posten in je aangifte.

Om de drie of vijf jaar zou ik het zeker eens goed laten nakijken. Niet alleen fiscaal ook juridisch zoals Algemene Voorwaarden, Arbeidsovereenkomsten en zo. Ook hier geld hou groter het risico des te vaker controleren.

Verder als er grote wijzigingen zijn of als je een BV opricht of een VOF aangaat of je bedrijf beëindigt dan zou ik dus een goede fiscalist inschakelen.

Ook pensioenen e.d. zijn heel gecompliceerd en de bedragen lopen snel op reken maar op 20x je jaarlijkse pensioen. Daar ga je toch niet mee gokken?

Zie het als een verzekering je raam hoef je niet te verzekeren maar je huis zeker :)!

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.