• 0

Loonsubsidie oudere werkloze werknemer

Vandaag is onze nieuwe medewerkster begonnen. 56 jaar al 3,5 jaar werkloos en na 400 sollicitaties heel blij dat zij weer aan de bak kan.

 

Iemand maakte mij er op attent dat we eventueel loonkostensubsidie konden krijgen voor haar dus toch maar even gegoogeld en een berekening gemaakt via subsidiecalculator.nl

 

Maar die meldt ook:

 

De mobiliteitsbonus oudere werknemers geldt vanaf 1 januari 2015 voor werknemers van 56 jaar of ouder die direct voor indiensttreding recht hadden op één van de volgende uitkeringen:

 

Alleen is haar uitkering al in maart gestopt vanwege maximale tijdsduur. Kan ik hier uit opmaken dat dit dan voor ons niet geldt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alleen is haar uitkering al in maart gestopt vanwege maximale tijdsduur. Kan ik hier uit opmaken dat dit dan voor ons niet geldt?

Dat zou kunnen, maar hoeft niet. Die werknemer moet namelijk een uitkering hebben op de dag voordat ze in dienst kwam. Dat hoeft dus niet per se WW te zijn (je noemde immers 'maximale tijdsduur'). Het kan zijn dat ze vanaf 1 maart een ander soort uitkering had (bijvoorbeeld bijstand/PW of iets dergelijks).

 

Laat haar anders gewoon even proberen om (alsnog) een zogenaamde doelgroepenverklaring aan te vragen. Dan weet je meteen hoe de vlag erbij hangt. :)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Alleen is haar uitkering al in maart gestopt vanwege maximale tijdsduur.

Is de WW uitkering na het aflopen niet overgegaan in bijstand of een IOW uitkering?

 

EDIT: Prinsrachid was sneller.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.