• 0

Klanten Werven

Beste ondernemers,

 

Sinds een jaartje ben ik actief op het markt van verpakkingen.

Wij hebben veel kleine retailers binnen gehaald en goede resultaten geboekt.

 

Nu willen wij de volgende stap maken en de grotere bedrijven werven.

Alleen heb ik een aantal twijfels en vragen , hoe ik dit moet gaan aanpakken.

 

Bij de kleine retailers gaat dit gemakkelijk en is het kwestie van langsgaan en met de afdeling inkoop te praten. Maar hoe moet dit bij de grote jongens als media markt?

 

(1) Beste manier van benaderen bij een grote winkelketen.

(2) Is een vertegenwoordiger ( freelancer ) inhuren verstandig?

(3) Meestal hebben de grote winkelketens al hele goede inkoopprijzen van de verpakkingen.Hoe is het mogelijk om precies te weten met welke tarieven zij nu werken, om hun een betere deal aan te bieden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Bij de kleine retailers gaat dit gemakkelijk en is het kwestie van langsgaan en met de afdeling inkoop te praten. Maar hoe moet dit bij de grote jongens als media markt?

Hetzelfde. Niet meteen met de directie of hoofd inkoop willen praten. Gewoon een MediaMarkt binnenlopen en met de filiaalmanager praten. Die kan je vast vertellen of hij dat zelf inkoopt of dat zoiets centraal wordt ingekocht. Mogelijk heeft hij een naam of, nog beter, wil hij je introduceren. Misschien niet in het eerste gesprek, probeer dan het lijntje open te houden door bijvoorbeeld wat spullen gratis te leveren. Creëer een ambassadeur op laag niveau en werk zo omhoog.

 

(1) Beste manier van benaderen bij een grote winkelketen.

Zie boven. Hierover kun je ook Google'n en zoeken met de zoekfunctie op dit forum. Mijn aanvullend advies: inkopers hebben meer te doen en zitten niet te wachten op het zoveelste kleine leveranciertje dat graag zijn spulletjes wil slijten. Pas als zijn werk leuker en makkelijker wordt komt 'ie in beweging. Wat heb jij boven bestaande leveranciers te bieden aan inkoopgemak voor hemzelf of lagere prijzen (waarmee hij kan scoren bij zijn baas)? Kom je de dozen per filiaal afleveren en vast in elkaar vouwen? Zijn je tassen extra goed voor het milieu en dus voor het imago van de winkelketen?

 

(2) Is een vertegenwoordiger ( freelancer ) inhuren verstandig?

Daar is niets zinnigs over te zeggen. Werk eerst je verkoopstrategie uit en kijk dan welke expertise en/of capaciteit je tekort komt om dat uit te voeren. Hang daar een kosten/baten/kansen/risico's analyse aan.

 

(3) Meestal hebben de grote winkelketens al hele goede inkoopprijzen van de verpakkingen.Hoe is het mogelijk om precies te weten met welke tarieven zij nu werken, om hun een betere deal aan te bieden.

Nee, helaas. Je kunt Googlen welke leveranciers trots op hun site hebben staan dat zij aan die keten leveren. Dan kun je op die sites kijken welke prijzen ze hanteren, maar dat zegt nog niets over de korting die de grote klanten krijgen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Biep11,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Als volgende stap zou ik me als advies richten op middelgrote retailers. Wat heb je afnemers in het algemeen te bieden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

1. Je kunt eens via Linkedin een doelgroeponderzoek uitvoeren. De mensen die jij zoekt zijn daar aanwezig. Op deze wijze verkrijg je meer inzicht in de materie en kun je een poging wagen om met betreffend persoon in contact te treden.

2. Als jij denkt dat het inhuren van personeel jouw doel verwezenlijkt, dan mits gecaluceerd altijd doen. Blijven nadenken is prima maar op een gegeven moment moet je gewoon springen. No Guts No Glory.

3. Zie punt 1, door met mensen te praten en uitvinden hoe de hazen lopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Wellicht handig om zelf eerst nog meer te focussen op kleine(re) partijen. De mediamarkten en wehkamps van deze wereld hebben naast hoge eisen qua prijs ook zeer hoge eisen qua kwaliteit. Combinatie welke moeilijk te realiseren is.

 

Qua aanpak sluit ik me aan bij eerdere reacties. Grotere partijen vergen wel meer tijd en doorzettingsvermogen omdat het vaak moeilijker is om bij de juiste persoon terecht te komen.

 

Succes

Alles over Innovatie op 1 site - http://innovatie-site.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je zaken doen met de grote jongens? Is dat een kwestie van in één keer een grote klapper maken voor relatief minder werk? Snap ik, wil iedereen wel. Al lijkt het me lastiger om er tussen te komen, want de eisenpakketten die zulke lui stellen zijn fors.

 

Ik zou eerder het kleine eren. Vele kleintjes maken ook een grote, al lijkt dat meer werk tegen relatief minder winst. Zelf denk ik dat daarin schijn bedriegt. Zeker wanneer je van jouw klant een ambassadeur weet te maken. Als al die andere kleine/middelgrote ondernemingen naar jou toe komen om zaken te doen met deze grote verpakkingsleverancier, hoe leuk heb je het dan?

 

Kwestie van de boel een beetje opschudden, omdraaien, en de juiste tamtam in de communicatie verwerken.

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ja, ik begrijp dat grotere volumes aantrekkelijk lijken.

Maar grote klanten willen ook grote kortingen en brengen risico's met zich mee.

Je moet ervoor investeren en/of mensen aan nemen en aan ze morgen opzeggen heb je een probleem.

Als een klant meer dan 20% van je omzet betekent zou zijn vertrek wel eens jou faillissement kunnen betekenen.

Verder geldt ook bij grote klanten dat de persoonlijke aanpak het beste is.

Probeer eerst uit te vinden wie over de inkoop van jouw product gaat.

Anoniem mailen en folders e.d. verdwijnen direct bij de postbalie of secretaresse al in de prullenbak.

Bezoek eens een inkoopmanagers congres of workshop.

 

Om de vijand te verslaan moet je hem kennen, hehe.

Geen Sun Tzu Gewoon Easy does it.

 

 

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.