• 0

Oude voorraad van nieuwe voorraad scheiden (in exact)

Hallo,

 

Ik vraag me af of er een mogelijkheid is in Exact om oude voorraad van nieuwe voorraad te scheiden. Of eventueel andere ideeën buiten Exact om zijn ook welkom!

 

We hebben binnen ons bedrijf regelmatig productwijzigingen voor bestaande artikelen (artikelnummers). Uiteraard willen we het liefst eerst de oude voorraad verkopen en dan pas de nieuwe aanbreken. Nu komt de voorraad vaak door elkaar en hebben we soms producten van verschillende leveringen liggen, met bijvoorbeeld net een iets andere kleur-tint. Als ik dit kon bijhouden in exact zodat ik weet op welke pallets oude of nieuwe voorraad ligt en hoeveel dan zou het een stuk makkelijker zijn.

 

Nu plakken we wel briefjes op pallets met bijvoorbeeld: "nieuwe voorraad, gebruik oude eerst van artikel nr .. ". Maar in praktijk werkt dit niet ideaal, omdat briefjes kwijtraken en weet ik ook niet precies hoeveel voorraad er is van 'oud' en van 'nieuw".

 

Nu zou ik graag in exact kunnen bijhouden hoeveel voorraad er precies is van oude voorraad en van nieuw binnengekomen. Zonder het artikelnummer te wijzigen. Iemand suggesties?

 

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Koppel een volgnummer aan een artikelnummer.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Exact heeft toch ook wel artikelgroepen of voorraad locaties ?

Dan kun je de artikelen "verhangen" naar een "oud" groep of (administratieve) locatie.

Alleen hoe je dat met fysiek aansluit is weer een andere zaak.

Inderdaad met etiketten, aparte locaties gebruiken?

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.