• 0

werknemer in dienst voor slechts een aantal uren, kan dat?

Ik heb iemand nodig voor slechts een aantal uren. Welke contract moet ik hem geven?

Het inschakelen van het uitzendbureau is geen optie, omdat het uurtarief van het uitzendbureau is bijna hetzelfde als mijn uurtarief. Ik verdien dus niets als ik het uitzendbureau inschakel.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welke contract moet ik hem geven?

 

Een (arbeids)contract voor dat aantal uren dan natuurlijk.

Ben je nog niet zeker van het aantal uren, dan kan je beginnen met een nul-uren-contract.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Het inschakelen van het uitzendbureau is geen optie, omdat het uurtarief van het uitzendbureau is bijna hetzelfde als mijn uurtarief. Ik verdien dus niets als ik het uitzendbureau inschakel.

 

Is het je eerste medewerker of heb je al andere mensen in dienst?

 

Dat uitzendbureau wil ook winst maken natuurlijk, maar een groot deel van het tarief zit ook in kosten die je mogelijk nog niet weet. Dat begint met het minimumloon, vakantie-uren, vakantietoeslag, doorbetaling bij ziekte, pensioenkosten, reiskosten, verzekeringen en natuurlijk de af te dragen loonheffingen, onder meer loonbelasting, premie volksverzekeringen (AOW, Anw en Wlz), premies werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW), inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (werkgeversheffing en in sommige gevallen bijdrage Zorgverzekeringswet). Dat kun je natuurlijk zelf allemaal gaan uitzoeken en administreren in je avonduren, maar ook eerst eens beginnen met een uitzendbureau of payroller. Dan kun je bezien of het werken met personeel bevalt en dan eens kijken hoe je dat zou kunnen regelen. Maar dat het meer kost dan alleen het salaris is zeker. Het houden van personeel is een kostbare en tijdrovende hobby en daarop verdienen niet zo makkelijk als het lijkt.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Het inschakelen van het uitzendbureau is geen optie, omdat het uurtarief van het uitzendbureau is bijna hetzelfde als mijn uurtarief. Ik verdien dus niets als ik het uitzendbureau inschakel.

Is het je eerste medewerker of heb je al andere mensen in dienst?

Ik denk dat we voorlopig vragen van @startlevel sowieso niet meer al te snel moeten behandelen of moeten komen met nadere vragen. Het is me opgevallen dat deze vragensteller sinds april uitsluitend vragen stelt, vervolgens nooit nadere informatie verschaft, geen antwoorden geeft en ook nooit meer laat weten of hij nou geholpen is of niet. Een beetje zonde van ieders tijd, lijkt me zo.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat we voorlopig vragen van @startlevel sowieso niet meer al te snel moeten behandelen of moeten komen met nadere vragen. Het is me opgevallen dat deze vragensteller sinds april uitsluitend vragen stelt, vervolgens nooit nadere informatie verschaft, geen antwoorden geeft en ook nooit meer laat weten of hij nou geholpen is of niet. Een beetje zonde van ieders tijd, lijkt me zo.

 

Ik stel een vraag en je geeft een mening over mij. Dit betekent dat ik ook mijn mening over je ga geven en dan krijgen we ruzie. Dit is niet de bedoeling van dit forum.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste startlevel,

 

zoek je een oplossing voor eenmalig een aantal uur belonen? Dagelijks, wekelijks of maandelijks? Voor werk wat in brede zin niks oplevert, kun je ook vriendelijk bedanken.

 

PR geeft terugkoppeling op jouw manier van handelen in voorgaande draadjes.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik stel een vraag en je geeft een mening over mij. Dit betekent dat ik ook mijn mening over je ga geven en dan krijgen we ruzie. Dit is niet de bedoeling van dit forum.

 

Modpet op.

Dit is een forum, geen vraag & antwoordrubriek. Dat betekent dat op een vraag een wedervraag kan komen, en dat een vraagsteller op een beantwoorde vraag terugkoppeling kan geven wat hij/zij uiteindelijk met het advies gedaan heeft.

Wie als vraagsteller geen enkele terugkoppeling geeft en ook geen aanvullende vragen beantwoordt, draagt niet actief bij aan dit forum, en mag verwachten daar ook op te worden aangesproken.

 

Heb je daar moeite mee? Dan verzoek ik je vragen voortaan te stellen op goeievraag.nl

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat we voorlopig vragen van @startlevel sowieso niet meer al te snel moeten behandelen of moeten komen met nadere vragen. Het is me opgevallen dat deze vragensteller sinds april uitsluitend vragen stelt, vervolgens nooit nadere informatie verschaft, geen antwoorden geeft en ook nooit meer laat weten of hij nou geholpen is of niet. Een beetje zonde van ieders tijd, lijkt me zo.

 

Ik stel een vraag en je geeft een mening over mij. Dit betekent dat ik ook mijn mening over je ga geven en dan krijgen we ruzie. Dit is niet de bedoeling van dit forum.

PR heeft niet helemaal ongelijk. Dit forum drijft op de bijdragen van vrijwilligers en dan is het wel zo goed om te weten of de gegeven informatie uberhaupt is gelezen en áls het is gelezen of deze informatie voldoende is geweest.

 

Dus voor jezelf en voor vele andere vragenstellers ... geef een beetje feedback. Alleen reageren als de toon pijnlijk gaat worden, dat is ook weer niet de bedoeling.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Beste startlevel,

 

zoek je een oplossing voor eenmalig een aantal uur belonen? Dagelijks, wekelijks of maandelijks? Voor werk wat in brede zin niks oplevert, kun je ook vriendelijk bedanken.

 

PR geeft terugkoppeling op jouw manier van handelen in voorgaande draadjes.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Van een nieuwe klant krijg ik binnenkort een contract en eenmalige opdracht. Voor deze eenmalige opdracht zoek iemand die het werk gaat doen. Eenmalig en niet wekelijks of maandelijks.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

precies andersom payroll is normaal goedkoper dan uitzendbureau

 

payroll doet alleen de salarisverwerking, jij moet zelf de werving doen. bij een uitzendbureau zit er ook nog een extra opslag voor werving van de kandidaat. (ook als je zelf de kandidaat aanbrengt)

Link naar reactie
  • 0

Andere optie is om het werk door te schuiven naar een andere zzp-er die een lager uurtarief heeft dan jijzelf. Houd je zelf marge over en je hebt verder geen zorgen over werknemers.

Denk daar niet te makkelijk over, dan zijn er nog steeds twee dingen om rekening mee te houden:

 

De marge moet in totaal ook je eigen kosten dekken voor werving en selectie van de onderaannemer, administratie, communicatie, correctie van fouten van de onderaannemer om jouw goede naam te beschermen enzovoorts. Een-op-een doorschuiven zonder moeite of risico is meestal een illusie.

 

Daarnaast heb je wel degelijk zorgen over een (mogelijke) werknemer, want je moet natuurlijk voorkomen dat die onderaannemer gezien kan worden als medewerker in een verkapt loondienstverband bij jou. Voor grote opdrachtgevers is het VAR/DBA verhaal niet onopgemerkt voorbijgegaan, maar voor ondernemers speelt dit ook.

 

Oh, en nog een derde: het is goed om even te checken of de overeenkomst met je opdrachtgever onderaannemerschap eigenlijk wel toestaat. Dat jij minder controle hebt op de uitvoering van het werk (omdat het anders een verkapt dienstverband kan worden) levert dit je opdrachtgever ook extra risico's op.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Andere optie is om het werk door te schuiven naar een andere zzp-er die een lager uurtarief heeft dan jijzelf. Houd je zelf marge over en je hebt verder geen zorgen over werknemers.

 

Deze ZZPer zal tegen de opdrachtgever zeggen dat hij een ZZper is en zijn uurtarief lager is dan die van mij. Volgende keer wordt hij de aannemer en geen onderaannemer . Ik ken een onderaannemer die meer dan 20 klanten heeft afgepakt van de aannemer, omdat de onderaannemer een lager uurtarief heeft.

 

Link naar reactie
  • 0

Ron, bedankt voor de toevoeging.

Startlevel, dat is misschien branche-afhankelijk. Ik heb het nog nooit meegemaakt (zover ik weet).

Ik besteed regelmatig werk uit als ik vol zit of de opdracht te moeilijk is. Om de zaken die Ron noemt nog nooit druk gemaakt omdat het altijd om afgebakende klussen gaat. Ook nog nooit vernomen dat een klant daarna over gaat naar degene die het werk gedaan heeft. Maar soms weet de klant ook niet dat ik het uitbesteed heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.