• 0

Machine's laten bouwen.

Beste lezers,

 

Ik ben me momenteel aan het oriënteren om 2 kleine machines te laten bouwen voor het maken van verschillende maten buizen.

Ik wil 2 verschillende machines laten bouwen, zijn naar mijn idee relatief makkelijk te bouwen en ook niet erg ingewikkeld maar voor een leek als mij erg lastig om zelf te maken ;D

 

Machine 1:

- Om de buizen te "draaien".

- Een ijzeren mal die op 2 punten geklemd wordt en rond draait.

- Er zijn ongeveer een 12 verschillende mallen en deze moeten elk op dezelfde machine passen.

 

Machine 2:

- Om de buizen af te maken en te voorzijn van bijv. een bodem.

- Hier wordt de buis zonder mal in geklemd, de machine heeft wat weg van een beton/cement mixer die vaak op een bouwplaats wordt gebruikt.

- Op deze machine moeten ook 12 verschillende maten buizen passen.

 

Mocht iemand een bedrijf en/of instantie weten die dergelijke machines kan produceren hoor ik het graag.

Ik heb zelf ook al wat gezocht op het internet, ik kom echter alleen uit bij bedrijven die hele grote machines/apparaten maken voor de grotere bedrijven.

Naar mijn idee zijn het geen machines die voor enkele duizenden euro's moeten worden geproduceerd, zoals bij machine 2 beschreven staat lijkt het veel op een cement mixer zonder bak, plaats hier verschillende ringen op om de buizen met verschillende diameters te klemmen en klaar.

 

Ik heb hieronder een aantal links van foto's toegevoegd om een indruk te krijgen:

http://nl.tinypic.com/r/iqd9xu/9

http://nl.tinypic.com/r/2ikp05g/9

http://nl.tinypic.com/r/2iqlvo0/9

http://nl.tinypic.com/r/1igbxw/9 (mallen)

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

M. de Zwart.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

wat is er inmiddels van jouw eerder ingebrachte importhandel en webshopidee geworden?

 

En wat heb je zelf al uitgezocht m.b.t. dit nieuwe machinebouwproject?

 

Zijn dit alle drie in bedoeling ondernemingen of 'slechts' ideeën? Je begeeft je hier namelijk op een ondernemersforum.

 

Ga als tip eens bij zoiets als een FabLab of werktuigbouwkundige opleiding kijken.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zie niets op de links die je geeft, alleen reclame.

 

Heb je geen links via google afbeeldingen of zo? Of eventueel youtube filmpje?

 

Wat bedoel je met buizen 'draaien'?

 

In de metaalsector betekent draaien meestal een verspanende bewerking waarbij mbv een beitel de diameter van de buis of as kleiner gemaakt wordt tot op gewenste diameter.

 

Mogelijk bedoel jij met draaien 'wringen' of 'krullen' van de buis? Met een motor van een betonmixer zal dit niet lukken en ook niet met een willekeurige buis.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Waarom 2 machines? Probeer eerst eens wat meer marktgevoel te krijgen. Wellicht is het mogelijk dat wat jij voor ogen hebt al vanaf de plank te kopen is. Zonder grondige kennis van zaken is even een machine laten maken niet iets is wat je op een vrije zaterdag doet.

 

Een paar steekwoorden:

Doelstelling

Rendementsberekening

Procesbesturing

Functioneel ontwerp mechanisch en technisch gedeelte

Technisch ontwerp idem

Mock up

Projectmanagement

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.