• 0

Staat uw persbericht klaar voor de start...?

De journalistieke komkommertijd komt er weer aan. In juli en augustus is het weer zover, dus zorg dat uw persbericht voor die tijd gereed is, want de komkommertijd is een slappe tijd waarin weinig zaken gedaan worden, als er veel komkommers zijn en de handel over het algemeen niet zeer levendig is’, aldus de Nederlands taalkundige F.A. Stoett.

 

Dat vergroot de kans op publicatie voor ondernemers, want redacties gaan soepeler om met journalistieke criteria die zij gebruiken om te bepalen of iets wel of geen nieuws is. De kranten moeten immers ook deze dagen gevuld worden. Vandaar dat je ook meer leest over inbraken en andere kleine dingen die je anders nauwelijks leest. Vaak zitten daar hele bijzondere zaken bij, zo blijkt wel uit

.

 

Nieuws maken en een persbericht (laten) schrijven om dit naar de redacties van kranten en tijdschriften te versturen is echt de moeite waard. Zeker wanneer u dit professioneel aanpakt. Te commerciële boodschappen worden alsnog afgeschoten, maar persberichten met non-nieuws die humor en creativiteit bevatten, kunnen redacties echt wel waarderen.

 

En anders….

… is deze rustige periode een goed moment om zaken die zijn blijven liggen bij te werken of te netwerken bij de diverse Open Coffees of een netwerkclub zoals Ondernemers in Bedrijf.

Of werk aan iets praktisch zoals het nalopen en controleren van de website. Bekijk of alle links nog wel goed werken en de informatie nog steeds volledig is en klopt.

 

Is de website al weken hetzelfde, dan is het wellicht een idee om enkele afbeeldingen te vervangen voor nieuwe of eens nieuwe teksten en het liefst nieuwsberichten te plaatsen. Een statische website staat gelijk aan een bedrijf waar weinig tot niets gebeurt. Wilt u daar zaken mee doen?

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Een statische website staat gelijk aan een bedrijf waar weinig tot niets gebeurt.

Als je op een verjaardagsfeestje zo'n uitspraak doet, zal er ongetwijfeld hier en daar instemmend geknikt worden, maar of dit in de praktijk ook werkelijk zo is, waag ik te betwijfelen. Waarop baseer je dit?

 

… is deze rustige periode een goed moment om zaken die zijn blijven liggen bij te werken ...

 

... werk aan iets praktisch zoals het nalopen en controleren van de website.

Het regelmatig aanpassen van de website kan dus net zo goed een teken zijn dat zo'n bedrijf veel "rustige periodes" heeft, m.a.w. dat daar - buiten het steeds aanpassen van de website - weinig tot niets gebeurt ... ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Antwoord op de slotvraag: Ik doe zelfs zaken met bedrijven, die nog geen website hebben. Die hebben blijkbaar (nog steeds) genoeg aan de reputatie. En komkommers moeten ook verhandeld worden... ;)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Een statische website staat gelijk aan een bedrijf waar weinig tot niets gebeurt.

Als je op een verjaardagsfeestje zo'n uitspraak doet, zal er ongetwijfeld hier en daar instemmend geknikt worden, maar of dit in de praktijk ook werkelijk zo is, waag ik te betwijfelen.

Als de update van de website voldoende nieuwswaarde voor een persbericht heeft, kun je twee vliegen in één klap slaan. En je kunt het advies ook breder oppakken: heeft iets te weinig nieuwswaarde voor een persbericht, dan is het mogelijk wel een goede aanvulling op je site.

 

Link naar reactie
  • 0

'Nieuws' op een site heeft, naar mijn idee, drie functies: nieuwe bezoekers laten zien dat je aktief bezig bent met je site, terugkerende bezoekers aan je binden en/of terugkerende bezoekers nieuwe kanten van je bedrijf laten zien. Eerste lijkt me niet heel zinvol. De andere kunnen afhankelijk van je soort bezoeker en bedrijf interessant zijn.

 

Je kunt in de komkommertijd ook, net als de rest, op vakantie gaan ;)

Link naar reactie
  • 0

'Nieuws' op een site heeft, naar mijn idee, drie functies:

De 4e (en volgens mij degene die de columnschrijver bedoelt) is om free publicity mee te genereren door gepubliceerd te worden.

 

Ach, hier een voorbeeldje van (op 1 dag na) een jaar geleden; toch mooi een publicatie (met link) vanaf een niet onbelangrijke nieuwssite, dus aardig waardevol.

 

Al met al (en dat mag zeker ook een keer gezegd), zeker een waardevolle column, en het kan echt geen kwaad (integendeel) om hier en daar eens te kijken of je een persmomentje kunt grijpen.

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ik mis de aandacht voor het nut van gebruik van social media. Op mijn website veranderd er nauwelijks iets, daar gebruik ik mijn social media kanalen voor. En dat levert vaak aandacht in de media op.

 

Zo heb ik onder mijn volgers op Twitter en Facebook ook journalisten. Dat heeft me al een paar keer aandacht in de (regionale) media opgeleverd. Of het nu komkommertijd is of niet, onderschat het meeleesgehalte van de pers op social media niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Wikipedia: herkomst

Komkommers worden in de zomer geoogst, de adel verliet in de zomer de stad, waardoor er voor de kleermakers niet veel te verdienen viel. Volgens enkele Engelse slangwoordenboeken schijnt cucumber-time aanvankelijk vooral te zijn gebruikt door Duitse kleermakers in Londen. Waarschijnlijk gaat het hier om een vertaling van het Duitse Sauregurkenzeit ('augurkentijd’, augurken behoren tot dezelfde soort als de komkommers), dat sinds de achttiende eeuw bekend is. In elk geval is de term in Engeland in onbruik geraakt.

 

Het is zeer de vraag in hoeverre het onderwerp anno 2016 nog van toepassing is....

Link naar reactie
  • 0

@John Ik baseer dat op ervaringen van mijzelf en andere ondernemers.

En mbt 'regelmatig aanpassen van de website', tsja dat kun je op vele manieren bekijken. Maar vaak maakt de inhoud wel duidelijk of het een rustige periode is of dat er veel te doen is.

 

@Ward Klopt. Niet alles is nieuwswaardig voor de media, maar dat betekent nog niet dat je het niet hoeft te brengen. Via een eigen nieuwsrubriek op de website, nieuwsbrief of social media kan dat ook.

En dat kan best interessant genoeg zijn voor de reeds bestaande volgers. Soms werken de laatste middelen beter zelfs dan een persbericht.

 

@willem Die eerste zou ik meer insteken als "Nieuwe bezoekers trekken die je nog niet kennen"" Bijvoorbeeld via bijvoorbeeld Google, want dan werkt de website omgekeerd voor je.

Het levert nieuwe potentiële klanten aan ipv dat het als een online visitekaartje fungeert die mensen bezoeken nadat jij ze hebt ontmoet.

 

@Richard: Klopt. En mooi stuk

 

@Patrick: Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Kies de weg die bij je past.

 

@barcodewinkel. Dank voor de historische toelichting.

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.