• 0

Offertes digitaal laten tekenen?

Ik weet niet of ik het op het juiste forum plaats, maar ik ben een volledig gedigitaliseerd bedrijf ik heb geen papieren administratie, boekhouding wordt gedaan in exact online allemaal prima. Maar offertes worden nog steeds geprint door de klant en getekend en dan weer ingescand :)

 

Is er iemand die dit ook helemaal digitaal doet?, Of anders gezegd iemand hier ideeën over? Er zijn dingen zoals eHerkenning maar dat is ook allemaal weer een beetje omslachtig, ideal acceptatie zou misschien kunnen? Of geautomatiseerd bellen en in laten spreken op een bandje?

 

Hoe denken jullie hierover?

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is er iemand die dit ook helemaal digitaal doet?

Zelf akkoord geven: Als ik het digitaal ontvang, dan digitaal signeren in Acrobat. Uitprinten, tekenen en scannen probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen, dat kost meer moeite en voegt niets toe.

 

Klant die akkoord geeft: Maakt me niet uit, als het maar in een mapje past. Als het per post komt gaat het in de papieren map, als het per mail komt in de digitale map. Ik heb heb vooral grotere klanten, dus veel overeenkomsten zijn het niet.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je zo graag een handtekening onder die offerte?

 

Ja, naja ik zou niet weten hoe ik het anders zou doen het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk voor wat het is maar de wat duurdere offertes wil ik altijd getekend retour hebben. Weet jij een betere manier? Hoor ik die graag :)

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Waarom wil je zo graag een handtekening onder die offerte?

 

Ja, naja ik zou niet weten hoe ik het anders zou doen het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk voor wat het is maar de wat duurdere offertes wil ik altijd getekend retour hebben. Weet jij een betere manier? Hoor ik die graag :)

Als de klant per mail of voor mijn part per postduif laat weten de offerte te accepteren is er ook een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen. Er is ook geen wettelijk vereiste voor een handtekening.

Link naar reactie
  • 1

Ik stuur de offerte digitaal (pdf) met in de tekst (body) van de email o.a. (naast een mooi verhaaltje) de datum en het kenmerk van de offerte, en in de onderwerpregel van de email de omschrijving die ook in de onderwerpregel van de offerte staat, en vraag of men, bij akkoord, dit via een reply wil aangeven.

Het voordeel voor mij is daarbij dat het akkoord in dezelfde mail staat als waar de offertegegevens (datum en kenmerk) in staan.

 

De ene opdrachtgever reageert men idd met een reply, de andere opdrachtgever gebruikt zelf een systeem om opdrachten te administreren en rolt er een bevestiging uit dat systeem. Tot nu toe staat op die bevestiging vanuit de opdrachtgever ook steeds mijn offertekenmerk, dus is herleidbaar waar de opdracht voor gegeven is.

 

Het belangrijkste is dat je ten eerste een akkoord hebt (kan ook mondeling, naar dat is lastiger in geval er problemen optreden) en ten tweede dat helder is waarvoor dat akkoord gegeven is. De rest is eigenlijk bijzaak.

 

Bevestigingen per postduif heb ik nog niet meegemaakt ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik stuur ook al jaren gewoon een contractje en algemene voorwaarden als PDF bijlage per e-mail, en vraag de klant een mailtje terug te sturen voor akkoord. Werkt prima. Daarnaast krijg ik regelmatig een ingescand ondertekend contract terug, en soms zelfs een uitgeprint exemplaar per post. Dat heb ik dan weer liever niet, want dan moet ik het weer inscannen ;-)

 

Ik heb ook een klant die met een systeem werkt dat ook een PDF contractje verstuurt, maar in dat PDF document kan ik op een button klikken om te bevestigen en vervolgens kan ik met de muis een handtekening zetten. Ook de factuur wordt als PDF gestuurd, en daar zit een button in om direct met IDEAL te betalen. Das ook wel een erg mooi systeem.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn dingen zoals eHerkenning maar dat is ook allemaal weer een beetje omslachtig,

Wat mij betreft is eHerkenning de toekomst.

 

Wij hebben ook een E-herkenning op de zaak. Volgens mij is E-herkenning puur voor overheid gerelateerde zaken. Het is een soort DigiID voor jouw bedrijf. Daarmee kan jij jouw offertes waarschijnlijk nooit geaccepteerd krijgen :(.

 

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn dingen zoals eHerkenning maar dat is ook allemaal weer een beetje omslachtig,

Wat mij betreft is eHerkenning de toekomst.

 

Wij hebben ook een E-herkenning op de zaak. Volgens mij is E-herkenning puur voor overheid gerelateerde zaken. Het is een soort DigiID voor jouw bedrijf. Daarmee kan jij jouw offertes waarschijnlijk nooit geaccepteerd krijgen :(.

 

Dat het nu voornamelijk enkel in overheidsland gebruikt wordt wilt niet zeggen dat dit ook zo in de toekomst blijft.

 

De toekomst van elektronische identiteiten: eID Stelsel

Het kabinet wil in 2015 een werkend stelsel voor elektronische identiteit (eID) hebben:

het eID Stelsel. Dat schreven de Ministers Plasterk (BZK) en Kamp (EZ) eind 2013

in een brief aan de Tweede Kamer.

Binnenhet stelsel moeten personen met verschillende elektronische identificatiemiddelen zaken

kunnen doen met overheden, instellingen en bedrijven.Binnen

dit stelsel vormt eHerkenning een belangrijke basis voor het regelen authenticatie en autorisatie

van personen die online een dienst willen afnemen. In de loop van 2014 migreert eHerkenning naar het

eID Stelsel. Organisaties die nu overstappen op eHerkenning, migreren mee en verzekeren zichzelf daarmee voor een stabiele toekomst in elektronische identificatie en autorisatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd heb ik nog nooit een conflict gehad over de geldigheid van het bevestigen van een offerte per email (of anderszins trouwens).

 

Er zijn prima technische oplossingen voor, maar dat wil gewoon niet vlotten. Je zou het bijvoorbeeld met PGP kunnen signen. Waterdicht als je het correct doet, maar ik vrees dat de gemiddelde kantonrechter geen flauw idee heeft wat het uberhaupt is ;)

Link naar reactie
  • 1

Er zijn prima technische oplossingen voor, maar dat wil gewoon niet vlotten. Je zou het bijvoorbeeld met PGP kunnen signen. Waterdicht als je het correct doet, maar ik vrees dat de gemiddelde kantonrechter geen flauw idee heeft wat het uberhaupt is ;)

Met een gevalideerd SSL-certificaat kun je e-mail via S/MIME voorzien van een zogeheten gekwalificeerde elektronische handtekening. Elke fatsoenlijke e-mailclient ondersteunt het, alleen is het inderdaad bijna onbegonnen werk om de gemiddelde e-mailgebruiker uit te leggen in welk elektronische sleutelgat hij jouw public key moet steken. De enige die ik het de afgelopen decennia ooit heb zien gebruiken, is de leverancier van mijn SSL-certificaat. ;D

 

Misschien is Idensys en het eID Stelsel, de "opvolger" van DigiD die ook bedoeld is voor ondernemingen, een betere oplossing.

infographic-eidstelsel-groot.thumb.jpg.e0ad235adb53a640e517a5326d406e80.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.