op 31/5 HL ondernemers voor de klas!

Aanbevolen berichten

Informatie en aanmelden: www.ondernemersvoordeklas.nl

 

[glow=red,2,300]Aan alle ondernemers van HigherLevel:[/glow]

 

Neem een dagje vrij om voor de klas te staan. Laat jonge lui ervaren wat het is om innovatief ondernemer te zijn. Jong,oud, evaren of onervaren, maakt niet uit, als je maar ondernemer bent.

 

Als je jezelf aanmeld, zorgen wij voor contact met een geïnteresseerde school of instelling bij je in de buurt. Ik reken op zeker 50 deelnemers uit het HL netwerk.

 

ZieU

Nils de Witte

 

Om jonge mensen kennis te laten maken met ondernemerschap, is het belangrijk om mensen voor de klas te halen die daarover verhalen kunnen vertellen. En wie kunnen dit beter dan de ondernemers zelf? Dat is de insteek van de roadshow 'Ondernemer voor de klas' die op 31 mei a.s. plaatsvindt, georganiseerd door het partnership Leren Ondernemen.

 

Deze dag zullen verspreid over het hele land ondernemers uit uiteenlopende sectoren op onderwijsinstellingen hun verhaal vertellen. Natuurlijk moet deze dag een groot succes worden! Doe daarom mee als ondernemer of onderwijsinstelling aan deze landelijke roadshow op 31 mei a.s.!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Even userinterface vraagje (formuliertje is van mijn hand):

 

onderaan het formulier staat de keus tussen 'een specifieke school' en 'een school in de buurt'. Niemand heeft hier een keuze gemaakt of verdere informatie ingevuld. (Formulier is (nog) niet voorzien van verplichte velden o.i.d. Was even een haastklusje tussendoor) Hebben jullie deze vraag:

 

a) niet gezien

b) is niet duidelijk wat de vraagstelling is

c) ga je er van uit dat je naar een school in je woon/vestigingsplaats gaat

d) vind je het geen probleem om naar de andere kant van Nederland te rijden omdat dat in je nieuwe BMW ontspannend werkt

e) anders nl. ................

 

Even ter lering en sorry voor de off-topic poll ;)

Link naar reactie

Vraag was me wel duidelijk, heb gekozen voor school in de buurt, maar de tweede vraag: soort onderwijs is me niet duidelijk: het lijkt me niet logisch dat je vraagt wat mijn hoogst genoten opleinding is, dus zal het wel zijn op wat voor school ik mijn verhaal wil vertellen?

 

Mocht je dus nog nul reacties hebben op je laatste vraag; komt de informatie dan wel over? Ik kreeg wel een bericht: we gaan een schoolvoor je zoeken...

Link naar reactie

Nonex dank voor je reactie. Ik zie nu het manco. Het idee is dat je op geeft in welke regio je een school wilt bezoeken. Dit is eigenlijk alleen van belang wanneer die anders is dan de woonplaats die je invult. Zal ik nog even aanpassen en neem dan gelijk je opmerking over 'soort onderwijs' mee.

 

Mocht je dus nog nul reacties hebben op je laatste vraag; komt de informatie dan wel over? Ik kreeg wel een bericht: we gaan een schoolvoor je zoeken...

 

Nee die informatie kwam dus niet over, vandaar m'n vraag hier ;)

Link naar reactie

Ik heb de tekst op de site wat aangepast. Is hij nu duidelijker?

 

www.nebib.nl/voordeklas

 

Wat wordt er van u verwacht? Optie 1(standaard optie): Eén les uur waarin u vertelt waarom u ondernemer bent geworden en wat het is om ondernemer te zijn, waarbij de leerlingen vragen mogen stellen. Optie 2: U verzint zelf een alternatieve invulling voor het uur (suggesties hier te vinden) en/of u stemt met de betreffende onderwijsinstelling af wat de wensen en de mogelijkheden zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Dit vind ik een heel leuk initiatief!

't Is dat ik zo verlegen ben... :-[

 

Ben toch nieuwsgierig genoeg om er meer over te weten te komen.

 

Gewoon opgeven! Ga je toch voor het lager onderwijs? 30 8 jarigen die aan je lippen hangen. :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Voor de ondernemers die in Brabant iets meer willen doen, ik zoek nog ondernemers (en sponsors!) die het project BizWorld in de klas willen uitvoeren. Van wie kunnen ze het uiteindelijk het beste leren....

Ik heb een vijftal scholen die dolgraag het project willen doen, maar waar ik nog geen ondernemers voor heb kunnen vinden.

 

Het is een project van 4 x 2 a 3 uur gedurnede een periode van 2 weken waarbij je leerlingen van 12 jaar (Groep 8, basisschool) begeleid in het opzetten en runnen van een bedrijf. Dit uiteraard allemaal in Spelvorm.

De leerlingen gaan in groepjes van 6 met geleend en risico kapitaal een bedrijf oprichten waarna ze een product ontwerpen(vriendschapsbandjes). Vervolgens wordt overgegaan tot productie waarbij ze tevens een kostprijsberekening zullen maken. In het derde gedeelte wordt een marketing campagne op poten gezet en worden de producten verkocht aan leerlingen van groep 7 (groep lager). Tenslotte maken ze een eenvoudige resulatenrekening en wordt de eindbalans opgemaakt. Het team met de hoogste teamwaarde is dan uiteindelijk het winnende team ;D

 

Uiteraard wordt de ondernemer en de leerkracht van alle materialen voorzien en krijgen ze via BizWorld Brabant een trainingsessie aangeboden.

 

Voor meer informatie http://www.bizworld-brabant.nl

 

met vriendelijke groet,

 

Pauline Jansen

St. BizWorld Brabant

 

Stichting BIZWorld

Pauline van Dulken-Jansen

De Run 1101

5503 LB VELDHOVEN

Tel. +31 (0)40-2582725

Fax. +31 (0)40-2582707

GSM +31 (0)6-46 075 684

Http://www.bizworld.nl

mailto: pauline@bizworld.nl

Link naar reactie

@ De Witte

 

;D dat vind ik wel een aanlokkelijk argument... zal dan eerst maar eens beginnen om de informatie door te lezen

 

@ Pauline

 

lijkt me ook wel leuk om te doen maar aangezien ik geen kinderen heb, heb ik dus ook geen affiniteit met scholen of directe ingangen. Wordt er dan verwact dat je alle scholen in de omtrek contacteert? Of hoe pak je zoiets aan?

 

 

"Wie angst heeft voor de toekomst, heeft die toekomst al half bedorven." Georges van Acker

Link naar reactie

We krijgen veel enthousiaste reacties op onze oproep, maar ook vragen. Vooral over "het verhaal" dat verteld moet worden.

 

Stel je krijgt een lesuur van 50 minuten te vullen je publiek bestaat uit leerlingen van de bovenbouw havo/vwo of bachelorstudenten van hbo/wo, wat zouden jullie dan vertellen? SenterNovem komt met deze suggestie, maar wat denken jullie zelf dat er aan de orde moet komen?

 

Hoe breng je het "ondernemersgevoel" in 50 minuten over op jonge mensen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik denk dat het leuk is om gewoon de voordelen van ondernemerschap te vertellen. Ze zijn hier vaak genoeg aan de orde geweest. E.a. gemixt in een goede soep met enthousiasme natuurlijk.

 

Scholieren kunnen zich goed voorstellen wat een kantoorbaan inhoud, of een baan als kassiere, maar minder makkelijk het leuke van ondernemen lijkt mij.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Hoe breng je het "ondernemersgevoel" in 50 minuten over op jonge mensen.

 

Ik denk dat als je een uur vertelt over je eigen bedrijf en je doet dat met hetzelfde enthousiasme als waarmee je onderneemt, je waarschijnlijk na dat uur vraagt: "is het nu al over"!

 

Het moet voor een ondernemer toch niet al te ingewikkeld zijn om een uur te vullen met 'zijn of haar' verhaal. Niets menselijks is ons vreemd, dus ook een ondernemer praat het liefst over zichzelf!

 

Je hoeft niets te verkopen en niemand te overtuigen. Dus er is geen druk, van welke aard dan ook. Gewoon een klas vol leerlingen of studenten die ademloos naar je verhaal luistert. En als het meezit stellen ze dan ook nog vragen. En ik kan me niet voorstellen dat dat vragen zijn waar een ondernemer wakker van hoeft te liggen.

 

Met andere woorden, laten we gewoon gehoor geven aan de oproep om de komende generatie iets over het ondernemerschap te vertellen. En maak het nu niet zo ingewikkeld, want dat is het niet.

Link naar reactie

Het initiatief vind ik zeker goed, en denk er ook wel over om mee te doen. Alleen vraag ik me af wat ik ze nou eigenlijk moet vertellen... op een of andere manier is een presentatie over onderwerp X gemakkelijker dan een verhaal over jezelf gaan ophangen (althans, voor mij).

 

Voor een workshopje of Q&A sessie met wat studenten ben ik zeker wel te porren, behoord zoiets ook tot de mogelijkheden, of is het echt de bedoeling een lesuur voor scholieren te vullen?

Link naar reactie

Voor een workshopje of Q&A sessie met wat studenten ben ik zeker wel te porren, behoord zoiets ook tot de mogelijkheden, of is het echt de bedoeling een lesuur voor scholieren te vullen?

 

Ik princiepe bepaal je zelf hoe je het uur invult. We proberen hier suggesties te genereren hoe je het in zou kunnen vullen.

 

Zelf denk ik dat het al vrij snel goed is. Het hoeft niet echt een presentatie te zijn. 10 minuten tekst en de vragen komen vanzelf.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.