• 0

Freelancer.com factureert mij €45,77

Beste mede-ondernemers van HigherLevel. Ik heb sinds vorige week vrijdag een eigen onderneming. Graag wilde ik wat Freelancer werk doen via Freelancer.com. Nu ik een project toegewezen heb gekregen, moet ik opeens €45,77 betalen. Dat vind ik ontzettend veel geld. Freelancer.com heeft mij hier niet om gevraagd...

 

Hoe zorg ik dat ik onder het factuur uit kan komen? Op internet zijn ontzettend veel slechte reviews te vinden over Freelancer.com. Zou het oplichting zijn?

 

Fijne avond!,

 

Freelancer123

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

'de cost gaet voor de baet uyt" dat ben ik niet onverwijld met je eens. In dit geval dan.

Het lijkt er ook op, dat een site als freelance kosten incasseert vooraf, en dat je dan nog maar af moet wachten of er baet uit voort komt. In die zin is dit topic voor, en laten we het breder trekken, dit soort sites een goede waarschuwing. Je hoeft niet te betalen om ergens te 'mogen' werken. Ook geen €45,-

 

Beetje flauw trouwens als sommigen dat een laag bedrag vinden. Kijk niet in andermans portemonnee.

Als MKB clickservice precies hetzelfde doet, wel beloven niet presteren, maar dan voor het tienvoudige, dan worden hier bladzijden vol aan besteed.

Link naar reactie
  • 0

Beetje flauw trouwens als sommigen dat een laag bedrag vinden. Kijk niet in andermans portemonnee.

Lets agree to disagree.

 

Ik kijk niet in andermans portemonnee, maar vind het - zoals reeds vermeld - wel zwaar overtrokken als iemand gaat trillen en in paniek raakt van € 45,77. Enerzijds vind ik het uitermate ongepast in relatie tot ondernemers met tonnen of tienduizenden Euro's schuld, anderzijds vind ik dat - als je in paniek raakt om €45.77 leergeld, je geen ondernemer moet worden.

 

Als MKB clickservice precies hetzelfde doet, wel beloven niet presteren, maar dan voor het tienvoudige, dan worden hier bladzijden vol aan besteed.

Het 10-voudige? Dat moet je het MKB Clickservice topic toch nog eens heel goed gaan nalezen. Het gaat daar om bedragen van een paar honderd euro per maand gedurende 48 of 24 maanden. Dat is dus geen 10-voud, maar een factor 100-400. Geen € 45,77 maar bedragen die oplopen tot boven de € 10.000,-

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het verschil is dat Freelance wel gepresteerd heeft.

 

TS heeft via freelance een project/job verkregen en wordt belast voor de bemiddeling daarin.

 

Vergelijk het met het plaatsen van een vacature op een vacaturesite: Je betaalt (in dit geval de opdrachtgever) voor de publicatie zonder dat je weet of de via de vacaturesite gevonden kandidaat ook daadwerkelijk voldoet.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Als MKB clickservice precies hetzelfde doet, wel beloven niet presteren, maar dan voor het tienvoudige, dan worden hier bladzijden vol aan besteed.

Honderdvoudige (bij de huidige tweejarige contracten)!

 

Bij 45 euro kun je zelfs als werkstudent je schouders ophalen en zeggen: "Beetje dom geweest." Voortaan eerst even onderzoek doen. Zeker als je achteraf ontdekt dat er meer kritiek is.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het verschil is dat Freelance wel gepresteerd heeft.

 

TS heeft via freelance een project/job verkregen en wordt belast voor de bemiddeling daarin.

 

Vergelijk het met het plaatsen van een vacature op een vacaturesite: Je betaalt (in dit geval de opdrachtgever) voor de publicatie zonder dat je weet of de via de vacaturesite gevonden kandidaat ook daadwerkelijk voldoet.

 

Frans

Ah! Dat was me dan inderdaad even niet zo helder. Uit het (inderdaad wat) paniekerige verhaal van TS mmaakte ik op dat het hier (eventueel) zou kunnen gaan om zo'n site van eerst betalen e dan maar afwachten. Als het doel is contacten te leggen, en dat is gelukt, dan is er geen reden tot klagen.

 

Wel zou je moeten kijken of er inderdaad échte contacten via zo'n site af komen. Als vaker 'de keutel weer ingetrokken wordt', zou toch de betalingsregeling aangepast moeten worden.

10% voor een echt contact is inderdaad een prijs die de meeste ondernemers graag willen betalen.

 

Norbert: Ik kijk niet in andermans portemonnee, maar vind het - zoals reeds vermeld - wel zwaar overtrokken als iemand gaat trillen en in paniek raakt van € 45,77. Enerzijds vind ik het uitermate ongepast in relatie tot ondernemers met tonnen of tienduizenden Euro's schuld, anderzijds vind ik dat - als je in paniek raakt om €45.77 leergeld, je geen ondernemer moet worden.

OK, het betrof dus de mate ván... Let's agree to agree dan.

Zelfs bij € 45 (zelfs bij €4,50 8)), mag je best even fronzen. En oppassen waar je voor betaalt.

Júist omdat het van die kleinere bedragen zijn (oeps, nou zeg ik het ook) probeert men je daarmee te vangen.

Link naar reactie
  • 0

Bij 45 euro kun je zelfs als werkstudent je schouders ophalen en zeggen: "Beetje dom geweest." Voortaan eerst even onderzoek doen. Zeker als je achteraf ontdekt dat er meer kritiek is.

 

Klopt, het kost niet zoveel, maar het model van freelancer.com is dus niet bepaald prettig.

 

Je had het wellicht van te voren kunnen weten, maar dat maakt het natuurlijk geen nette praktijk: Je betaalt de comissie met het idee dat je een klant hebt. Vervolgens blijkt die klant verdwenen en moet je toch betalen.

 

Blijkbaar werkt die site op deze manier, maar ik kan me goed voorstellen dat je iets anders verwacht had. Het is namelijk niet ongebruikelijk om pas comissie verschuldigd te zijn als daadwerkelijk een overeenkomst tot stand komt.

 

Link naar reactie
  • 1

Een verband zoeken/leggen tussen hoeveelheid geld en al of niet 'een echte ondernemer' vind ik persoonlijk een beetje misplaatst.

 

Zit wat in dezelfde hoek als:

 

'Als ondernemer moet je veel kosten maken'.

'Als je niet moet lenen voor je investeringen dan ben je geen echte'.

 

Sommige mensen gaan daar nogal naïef in mee en dan krijgen ze problemen...

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Als topic starter gewoon zijn of haar beklag doet en de reactie of coulance van F.com afwacht, dan kan hij of zij bepalen of toekomstig gebruik nog aan de orde is. Terugkoppeling gewenst. In deze vraag en draad schuilt overigens wel een gevaar van naamsverwarring.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een verband zoeken/leggen tussen hoeveelheid geld en al of niet 'een echte ondernemer' vind ik persoonlijk een beetje misplaatst.

 

In dit geval ben ik het daar wel mee eens. Het bedrag an sich is misschien niet zo hoog, maar het is wel 10% van de waarde van de overeenkomst. Dat had net zo goed 10% van 20.000 euro kunnen zijn voor iets waar je niets aan hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog, als ik het goed begrijp is juist die waarde van die overeenkomst bepaald door de initiele opdrachtgever.

 

Wat bij mij ook een alarmbelletje doet rinkelen, is het type site. Daarbij gingen ook mijn gedachten naar andere sites waarvan je bij programma's kassa en radar wel hoort dat het puur fake is.

Waarbij ik overigens niet beweer dat dat bij onderhavige sites ook het geval is.

Link naar reactie
  • 1

10% voor een echt contact is inderdaad een prijs die de meeste ondernemers graag willen betalen.

 

Ik niet hoor... voor een echt contract absoluut wel, met mijn dj business heb ik diverse locaties en cateraars die mij aanbevelen bij hun klanten en daar 10% commissie voor ontvangen, en voor mijn website business werk ik onder diezelfde voorwaarde samen met een reclamebureau.

 

Maar 10% betalen voor alleen een contact, een lead dus? Nee hoor, no way.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

10% van wat er daadwerkelijk binnen gehaald wordt natuurlijk.

 

Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht echt dat Realist 10% voor een lead normaal vond. Dat wil niet zeggen dat zo'n leadgeneratiebedrijf 10% van jouw (verwachte) omzet als vergoeding vraagt, maar ze kunnen natuurlijk wel een vast bedrag per lead vragen wat ongeveer overeenkomt met zo'n 10% van je gemiddelde omzet per klant.

 

Ik heb bijvoorbeeld ook weleens met zo'n leadgeneratiebedrijf gewerkt, daar betaalde ik iets van € 7,95 per lead. In dat geval bedroeg de gemiddelde omzet van zo'n klant € 375,00, dat is dus zo'n 2% van mijn (verwachte) omzet.

 

Op zich wel te doen en ik haalde de kosten er ook wel uit, maar dat soort "vraag meerdere offertes aan met 1 klik" klanten gingen vooral voor de laagste prijs dus van een groot gedeelte hoorde je nooit meer iets. Dat vond ik zo irritant dat ik gestopt ben met die partij.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.