Hi,

 

Ik heb een eenmanszaak en daarnaast enkele BV's onder een holding. Ze hebben weinig te doen met elkaar, behalve dat 1 BV af en toe opdrachten laat uitvoeren door de eenmanszaak (tegen betaling via faktuur).

 

De eenmanszaak heeft een schuld bij de belastingdienst opgebouwd door een heftige periode (privesfeer) van enkele jaren te hebben meegemaakt wat resulteerde in 'nalatigheid' en zal hierdoor binnenkort een groot bedrag moeten gaan betalen. Op dit moment wordt er een boekencheck gedaan over de afgelopen jaren waar nog niks van ingediend is. De accountant bereid elk jaar voor zodat de inspecteur het kan controleren.

 

Zoals ik heb begrepen heb zal de fiscus de aanslagen optellen en een boete op zetten.

Over het totaalbedrag zal er een regeling getroffen kunnen worden. Het gaat om IB en OB. Naar verwachting zal het tussen 100K en 150K schuld zijn. Dit valt niet in 1 keer te betalen, wel in ongeveer 18 maanden.

 

Mijn vragen:

 

Wat voor regeling kan je treffen met de belastingdienst?

Binnen welk termijn zal je dit bedrag moeten af betalen?

Kan een van de andere BV's de bedrijfsdiensten (vitale delen) overnemen met spullen (van de eenmanszaak) en zo ja, wat is een redelijke waarde van het bedrijf (gezien de noodzaak en schulden die er aan komen; hoe bereken je dat..)?

 

Ik dank u alvast.

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53751-belastingschuld-opties/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Cobalt16, Welkom op HL. Jouw vragen over de BD zijn hier puur speculatief, de juiste antwoorden krijg je t.z.t. van de BD. In bepaalde situaties wil de BD wel een regeling treffen. Wat betreft overname van diensten en goederen en de waarde berekening daarvan is ook geen zinnig woord over te zeggen, dat is van heel veel factoren afhankelijk en daar zou je een goede adviseur voor in moeten schakelen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

En zo'n deskundige zal ook niets anders kunnen zeggen dan, "ik neem contact op met de inspecteur".

 

Verstandig is om op voorhand al na te gaan wat je maandelijks kunt betalen. De rest komt in overleg tot stand.

 

Succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.